تلویزیون ال جی: نماینده خلاقیت کره در بازار نمایشگرها!

تلویزیون ال جی: نماینده خلاقیت کره در بازار نمایشگرها!
  • 1402/2/20
  • گویا آی تی
  • 0

چکیده : اگر قصد خرید تلویزیون ال جی و یا دیگر برندهای شناخته شده باراز مثل سامسونگ و سونی را دارید و نمی‌دانید تلویزیون‌تان را از چه برندی بخرید می‌توانید به مقاله چرا تلویزیون سامسونگ برنده رقابت با ال جی و سونی است مراجعه کنید ما آن‌جا کامل توضیح داده‌ایم که چرا با وجود اینکه کیفیت تلویزیون سامسونگ به پای ال جی و سونی نمی‌سد اما فروش بیشتری دارد و آیا لازم است شما هم تلویزیون سامسونگ بخرید یا بهتر است از برند ال جی و سونی انتخاب کنید؟!

بازار تلویزیون‌ها پر شده است از برندهای عجیب و غریبی که چند ماهی سر زبان می‌افتند و غیب می‌شوند اما اگر دنبال خرید یک تلویزیون با کیفیت هستید نباید سراغ این برندها بروید. تلویزیون ال جی یکی از معتبرترین تولیدات صوتی و تصویری در ایران و جهان است که هر ساله سهم زیادی از فروش نمایشگرها را به خود اختصاص می‌دهد. در اینجا قرار است بیشتر با تولیدات این برند کره‌ای آشنا شویم و ببینیم هر کدام از تلویزیون‌های جدید ال جی برای چه کسانی مناسب هستند.

اگر قصد خرید تلویزیون ال جی و یا دیگر برندهای شناخته شده باراز مثل سامسونگ و سونی را دارید و نمی‌دانید تلویزیون‌تان را از چه برندی بخرید می‌توانید به مقاله چرا تلویزیون سامسونگ برنده رقابت با ال جی و سونی است مراجعه کنید ما آن‌جا کامل توضیح داده‌ایم که چرا با وجود اینکه کیفیت تلویزیون سامسونگ به پای ال جی و سونی نمی‌سد اما فروش بیشتری دارد و آیا لازم است شما هم تلویزیون سامسونگ بخرید یا بهتر است از برند ال جی و سونی انتخاب کنید؟!

در بین نمایشگرهای LG هم تنوع زیادی می‌توان دید که دست خریداران را باز می‌گذارد. شما می‌توانید از بین تلویزیون ال جی ال ای دی «LED» ، نانوسل «NanoCell» ، کیوند «QNED» و اولد «OLED» بسته به کاربری و بودجه انتخاب نمائید. قیمت تلویزیون ال جی به نسبت سامسونگ حدود ۵ درصد بیشتر است اما رابط کاربری آن به دلیل داشتن ریموت کنترل موسی «Magic» بسیار راحت‌تر است و همچنین از کیفیت ساخت کمی بهتر برخوردار است. در نهایت شما می‌توانید با بررسی مدل‌های مختلف در وبسایت دهکده بهترین گزینه را از بین این برندها انتخاب کنید.

تلویزیون ال جی سری OLED

معروف‌ترین سری نمایشگرهای برند LG، تلویزیون ال جی OLED هستند که جزو لوکس‌ترین و گران‌قیمت ترین محصولات بازار هستند. کاربر هدف این دستگاه‌ها کسانی هستند که یک تلویزیون فوق حرفه‌ای می‌خواهند و خواهان تجربه بی‌عیب‌و‌نقص گیمینگ هستند. تلویزیون های اولد ال جی به دلیل اینکه از بک لایت استفاده نمی‌کنند کنتراست عالی دارند و همچنین سرعت عمل بالایی دارند که همین باعث می‌شود برای گیمینگ گزینه عالی باشند. تلویزیون ال جی C3 یکی از مدل‌های محبوب ۲۰۲۳ است که جایزه بهترین تلویزیون Gaming سال را کسب کرده و به کمک پنل OLED Evo ضعف کمبود روشنایی را جبران کرده است که در حال حاضر دیگر چیزی برای نقد کردن باقی نگذاشته و حرفه‌ای ترین محصول این برند برای رقابت جهانی است.

تلویزیون ال جی سری QNED

سری جدیدی که یکی دو سال است به جمع تلویزیون‌های ال جی اضافه شده‌اند و اعتبار بسیار خوبی برای خود دست و پا کرده‌اند، تلویزیون QNED ال جی هستند. این سری در مدل‌های بالارده بک لایت Mini LED دارد و به کمک آن کنتراست بسیار عالی خلق می‌کنند. نکته جالب دیگر در مورد این تلویزیون‌ها ترکیب دو فناوری نانوسل و کوانتوم دات است که منجر به خلق روشنایی بسیار عالی و دقت رنگی بالا می‌شود. رنگ‌هایی که در تلویزیون های کیوند ال جی به نمایش در می‌آیند قابل مقایسه با دیگر نمایشگرها نیستند چرا که بسیار سرزنده‌تر و به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

تلویزیون ال جی سری NANO

چقدر با تلویزیون نانوسل ال جی آشنایی دارید؟ این دسته نمایشگرها قبل از معرفی کیوند بسیار سر زبان بودند اما کم کم ابن نمایشگرها جای خود را به QNED داده‌اند. الجی در دسته نانوسل تلویزیون گیمینگ تولید نمی‌کند و محصولات نانوسل برای استفاده معمول روزمرع مناسب‌تر هستند، هر چند می‌توانید بازی‌های سبک و کنسول‌های نسل هشتم را هم به تلویزیون متصل کنید. تلویزیون های نانوسل به دلیل فیلتر نانو که روی صفحه اعمال می‌کنند روشنایی و درخشندکی صفحه را افزایش می‌دهند از این رو اصاویر در تلویزیون نانو ال جی بسیار سرزنده و خوش رنگ هستند.

تلویزیون ال جی سری LED

در نهایت تلویزیون های اقتصادی ال جی همان سری LED هستند که فناوری خاصی همچون فیلتر نانو یا کیوند ندارند و مدل‌های UHD با کیفیت تصویر فورکی هستند که امکانات اسمارت و قابلیت اتصال به اینترنت دارند. این گروه برای کاربرانی مناسب است که انتظار زیادی از تلویزیون خود ندارند و می‌خواهند با بودجه‌ای کم تلویزیون مناسبی برای منزل خود خریداری کنید. اگر دنبال تلویزیونی ارزان قیمت برای استفاده معمولی همچون تماشای فیلم و سریال هستید، خرید تلویزیون ال ای دی از برند ال جی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

جمع‌بندی

برند LG تنوع تلویزیون زیادی دارد و هر کدام از دسته‌هایی که در اینجا معرفی کردیم خودشان سری های مختلفی را در برمی‌گیرند که بسته به امکانات قیمت متفاوتی هم دارند. در نهایت تصمیم با خود شماست که کدام یک از تلویزیون های ال جی را خریداری کنید اما باید برای خرید تلویزیون ارزان سراغ LED بروید و هر چه بیشتر هزینه کنید امکانات بیشتری دریافت می‌کنید و می‌توانید با بودجه بیشتر سراغ دیگر نمایشگرها همچون نانوسل، کیوند یا اولد بروید. برای خرید تلویزیون ال جی یا دیگر برندهای مطرح جهانی همچون سونی و سامسونگ می توانید به فروشگاه های حضوری در شهرهای مرزی مثل بانه و گناوه مراجعه کنید و یا به صورت انلاین از فروشگاه های اینترنتی خریدتان را انجام دهید. فروشگاه اینترنتی افرالند یکی از فروشگاه های خوب حوزه تلویزیون و لوازم خانگی است که به شما امکان خرید غیر حضوری به همراه گارانتی طلایی، تضمین اصالت و سلامت با روش پرداخت در محل را می دهد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *