معرفی کتاب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی

معرفی کتاب برای تقویت مکالمه زبان انگلیسی
  • 1402/3/1
  • گویا آی تی
  • 0

مکالمه، بخش جدانشدنی و مهم در یادگیری یک زبان جدید است؛ معمولا برای تقویت این مهارت به شما می‌گویند از فیلم و پادکست استفاده کنید؛ اما استفاده از کتاب هم می‌تواند برایتان مفید باشد.

اگر سطح زبان انگلیسی شما در مرحله‌ای است که می‌توانید کار ترجمه متن انجام دهید، با تقویت مکالمه و مهارت شنیداری خود، سراغ ترجمه شفاهی هم بروید. داشتن مهارت ترجمه شفاهی به شدت درآمد یک مترجم را تغییر می‌دهد.

بیاید با کتاب‌ها آشنا شویم، تا انتها با ما همراه باشید.

کتاب Listening Is an Act of Love

سطح این کتاب و گفتگوهای آن در حد متوسط است. این کتاب شامل گفتگوهای افراد مختلف با یک گوینده رادیو است و داستان‌ها حالتی کاملا شخصی دارد.

تنها مکامله نیست و تمرین‌های مختلفی هم برای تمرین مکالمه برای شما در نظر گرفته شده است. مسائل مختلفی مثل روابط دوستانه و عاطفی، کار و زندگی و خانه و خانواده، از جمله موضوعات این کتاب است.

کتاب Working

نویسنده کتاب Studs Terkel است و یک مجموعه از مصاحبه‌هایی با افراد مختلف در زمینه مسائل کاری و شغل‌های آن‌هاست.

از آنجایی که بیشتر افراد آمریکایی هستند، نکاتی درباره سبک زندگی آن‌ها در کتاب ذکر می‌شود. این کتاب مشخصا برای کسانی که به دنبال یادگیری مکالمات کاری و رسمی هستند، مناسب است.

سطح زبان این کتاب در حد پیشرفته است.

کتاب Science Is Culture

در این کتاب درباره مسائلی مثل سلامتی، اقتصاد و سیاست صحبت می‌شود. در نتیجه سطح زبان آن پیشرفته است.

مکالمات موجود در این کتاب بیشتر درمیان افراد شناخته‌شده و دانشمندان است.

اگر یادگیری زبان آکادمیک یا رسمی برایتان اولویت است، خواندن این کتاب پیشنهاد می‌شود. با کمی جستجو می‌توانید نسخه‌های PDF آن را پیدا کنید.

کتاب Star Wars Interviews

اگر طرفدار سینما و مخصوصاً مجموعه استار وارز هستید، این کتاب را دوست خواهید داشت.

سطح زبان این کتاب در حد پیشرفته است و مکالمات موجود در آن، شامل مصاحبه‌هایی با افراد مختلف است که این مجموعه سینمایی را تماشا کرده‌اند.

تنها طرفداران این مجموعه، مخاطب این کتاب نیستند؛ اگر دوست دارید درباره فیلم ساختن و به طور کلی دنیای آن بیشتر بدانید، خواندن آن خالی از لطف نیست.

کتاب Last Interview Series

عنوان کتاب گویای موضوع آن است. این کتاب شامل آخرین مصاحبه‌های افراد مشهور است. بیشتر این مکالمات مطعلق به اشخاص انگلیس یا آمریکایی است.

البته افراد دیگر از دیگر کشورها هم در آن پیدا می‌شود.

با توجه به گستردگی مصاحبه‌ها و طیف افراد دخیل در آن، با موضوعات متنوعی طرف هستید؛ از مسائل علمی گرفته تا هنری و فلسفی. سطح زبان آن نیز پیشرفته است.

نکاتی درباره انتخاب کتاب برای تقویت زبان انگلیسی

علاقه نقش بسیار مهمی در تقویت انگیزه شما دارد. پس در مواردی که دستتان برای انتخاب باز است، درست انتخاب کنید.

در انتخاب کتاب و موضوع حتما علاقه خود را در نظر بگیرید تا بتوانید خود را در مسیر یادگیری حفظ کنید.

بعد از علاقه، حتما به سطح زبان خود توجه کنید. اگر سراغ کتاب‌های سبک بروید، به مرور ذهنتان تنبل شده و فقط تمایل دارد کارهای آسان را انجام دهد. اگر سطح بالاتری انتخاب کنید، سختی‌های آن، انگیزه شما را به شدت تحت تاثیر قرار داده و زود خسته خواهید شد.

این موضوع تنها درباره کتاب نیست، حتی پادکست و فیلمی که انتخاب می‌کنید هم باید این شرایط را داشته باشند.

برای مثال، زیاد شنیده‌اید که می‌گویند برای شروع زبان انگلیسی، دیدن سریال Friends خوب است؛ اما هیچکس The Big Bang Theory را برای شروع پیشنهاد نمی‌دهد، چون پر از عبارات و اصطلاحات تخصصی علمی است.

اگر فکر می‌کنید خودتان نمی‌توانید کتاب درستی انتخاب کنید حتما از کسانی که تجربه لازم را دارند، کمک بگیرید، سراغ اساتید خود بروید و در فروم‌ها و سایت‌های مختلف جستجو کنید.

بالاتر گفتیم که اگر به کار ترجمه علاقه دارید، روی مهارت مکالمه و شنیداری خود کار کنید تا بتوانید به عنوان یک مترجم حضوری کسب درآمد کنید. برای محک زدن خود می‌توانید برای استخدام سراغ سایت‌های ترجمه‌ آنلاین مثل ترنسیس بروید.

ترنسیس یک پلفترم ترجمه تخصصی آنلاین است که به مترجمان کمک می‌کند راحت‌تر سفارش ترجمه دریافت کنند.

سخن نهایی

امیدوارم این لیست شما را راهنمایی کرده باشد. اگر تجربه‌ای در خواندن چنین کتاب‌هایی دارید، با ما درمیان بگذارید. مشتاقانه منتظر نظرات شما در قسمت کامنت‌ها هستیم. شما چه کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌دهید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *