معرفی انواع دوربین مداربسته در بازار

معرفی انواع دوربین مداربسته در بازار
  • 1402/6/16
  • گویا آی تی
  • 0

 

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و احتمال افزایش جرایم، لزوم استفاده از انواع سیستم های امنیتی در ساختمان های مختلف بیش از پیش احساس می شود که یکی از مرسوم ترین آنها دوربین مدار بسته می باشد. دوربین مدار بسته جهت ایجاد امنیت و جلوگیری از سرقت در فضاهای مختلف اداری، تجاری، صنعتی و مسکونی از جمله پارکینگ، باغ، سوله، حیاط، انبار، فروشگاه، محیط های اداری، مترو، فرودگاه و غیره نصب می گردد.

این دوربین ها طراحی های متنوعی دارند که باعث سردرگمی کاربران هنگام خرید دوربین مداربسته شده است. کارشناسان مجرب هایپر صنعت فامکو با دو دهه فعالیت در حوزه تجهیزات امنیتی و دوربین های مداربسته، اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرده اند که به کمک آنها می توانید بهترین دوربین مدار بسته موجود در بازار را برای کاربری مورد نظر خود انتخاب و خریداری نمایید.

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته را می توان در قسمت های مختلفی از فضای مورد نظر نصب کرد. دوربین مدار بسته از نظر میزان حساسیت، دسترسی و دیجیتال یا آنالوگ بودن، مدل های مختلفی دارد که در ادامه به بررسی مشخصات و ویژگی های آنها پرداخته ایم.

دوربین مداربسته HDCVI

دوربین های مداربسته HDCVI از انواع دوربین های مداربسته آنالوگ با کیفیت تصویر بالا می باشند. این محصول با دیگر دوربین های آنالوگ موجود در بازار متفاوت بوده و امکان افزایش کیفیت تصویر را برای کاربران فراهم می کند. یکی از بهترین برندهای دوربین مداربسته HDCVI، برند داهوا است که علاوه بر عدم تاخیر در انتقال تصاویر، از کیفیت ۷۲۰ و ۱۰۸۰ نیز پشتیبانی می کند. دوربین مداربسته HDCVI نصب ساده و قیمت مناسبی دارد همچنین در صورت نیاز به انتقال اطلاعات از آن، می توانید از کابل انتقال کواکسیال استفاده نمایید.

دوربین مداربسته IP

دوربین مداربسته IP قابل اتصال به شبکه بوده و به صورت شبانه روزی امکان ضبط تصویر را دارد. این دوربین قبل از ذخیره تصاویر آنها را به طور کامل پردازش کرده و به دستگاه NVR منتقل می نماید تا در صورت وجود تصاویر کم اهمیت تر امکان انتخاب و حذف آنها برای کاربر فراهم شود. توجه داشته باشید که امکان تجهیز این دوربین ها به سنسورهای حرکتی، گرمایی، پلاک خوان و غیره نیز وجود دارد که این امر منجر به دریافت تصاویر و اطلاعات دقیق تر برای خریداران می شود. برای انتقال داده از طریق دوربین IP به دستگاه NVR باید از کابل شبکه LAN استفاده نمایید. همچنین وجود مبدل های POE در اتصالات دوربین مداربسته IP باعث کاهش هزینه های برق رسانی و سیم کشی برق می شود. انواع مدل های دوربین مداربسته IP تحت شبکه شامل مدل دام، اسپید دام و بولت می شود. مدل دام حالت گنبدی شکل داشته و بر روی سقف نصب می گردد. مدل اسپید دام مانند نوع دام بوده اما امکان اتصال به پایه و ضبط تصاویر به صورت ۳۶۰ درجه را دارد و در مدل بولت نیز طراحی دوربین به صورت استوانه ای بوده و قابل نصب روی دیوار یا ستون ها می باشد.

دوربین مداربسته HD

دوربین HD یک دوربین مداربسته دیجیتال بوده که در سال های اخیر وارد بازار شده است، کیفیت ضبط تصاویر در این نوع دوربین امنیتی بسیار بیشتر از نوع آنالوگ می باشد. این دوربین ها در نوع HD و فول HD ارائه می شوند که مدل دوم پهنای باند، ظرفیت ذخیره سازی، کیفیت تصویر و در نتیجه قیمت بیشتری نسبت به نوع اول دارد. دوربین مداربسته اچ دی نیز مانند نوع IP دارای طراحی دام، بولت و اسپید دام می باشد که بسته به نحوه نصب در محیط های مختلفی استفاده می گردد. برندهای معتبر موجود در بازار برای دوربین های مداربسته HD به ترتیب هایلوک و هایک ویژن می باشند.

بهترین برند دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته موجود در بازار از تنوع برند و مدل های زیادی برخوردار هستند اما پیشنهاد کارشناسان هایپر صنعت فامکو برای خریداران این محصول، خرید بهترین برندهای دروبین های مداربسته مانند هایلوک، هایک ویژن، داهوا و اکسیس است. تمامی این برندها محصول کشور چین بوده و در میان محصولات رقبای خود از کیفیت و دقت بسیار بالایی در ساخت و عرضه انواع دوربین های مداربسته برخوردار هستند.

راهنمای خرید دوربین مداربسته

بهتر است در هنگام خرید دوربین مداربسته ، اولویت هایی برای خود مشخص کنید که براساس آنها بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید. در چک لیستی که برای این کار تهیه می کنید می توانید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • در نظر گرفتن بودجه مورد نظر برای خرید دوربین
  • توجه به ابعاد محوطه ای که برای نصب دوربین مداربسته در نظر گرفته شده است.
  • در صورتی که لازم است به صورت ۲۴ ساعته به تصاویر دوربین دسترسی داشته باشید با به داشتن قابلیت هایی همچون امکان نظارت با تلفن همراه و میزان ذخیره سازی اطلاعات روی هارد را نیز در نظر بگیرید.
  • با توجه به حساسیت تصاویر و داده هایی که قرار است توسط دوربین ضبط و ذخیره سازی شود دیجیتال یا آنالوگ بودن دوربین می بایست مشخص گردد.

قیمت دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته را می توان با قیمت های متنوعی در بازار تهیه کرد. این تنوع قیمت به موارد زیادی مانند برند، ظرفیت ذخیره سازی، نحوه نصب، دیجیتال یا آنالوگ بودن، نوع انتقال داده، پهنای باند و غیره وابسته است که باعث فروش دوربین مداربسته ارزان یا گران می شود. کارشناسان هایپر صنعت فامکو آماده ارائه اطلاعات فنی دقیق و قیمت روز انواع دوربین مداربسته به خریداران محترم می باشند، در صورت نیاز می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *