دراپینو؛ بیتکوین رایگان برای همه ایرانی ها!

دراپینو؛ بیتکوین رایگان برای همه ایرانی ها!
  • 1402/7/4
  • گویا آی تی
  • 1

در توصیف “دراپینو” آمده است که:« دراپینو، حاصل یک اشتیاق تیمی برای ایجاد یک تغییر کوچک اما اثربخش در زندگی میلیون‌ها ایرانی است. این تغییر کوچک در یک جمله خلاصه شده است؛ بیت‌کوین رایگان برای همه!» در اینجا گفتگویی داریم با آقای شاهین جباری مدیر توسعه کسب و کار “دراپینو” تا بیشتر با این کسب‌وکار آشنا شویم.

آقای جباری بفرمایید “دراپینو” چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

دراپینو” اولین پلتفرم پاداش خرید رمزارزی در ایران است. این پاداش به صورت درصدی از میزان مبلغ تراکنش، پس از خرید به کیف‌پول مشتری در دراپینو بازگردانده می‌شود. به عنوان مثال، فردی از سوپرمارکت، سینما، کارواش، تعمیرگاه یا هرجای دیگری خریدی را انجام می‌دهد و در راستای خرید انجام شده، درصد مشخصی از کل مبلغ پرداختی به کیف‌پولش به صورت رمزارز برگردانده می‌شود.

ارزش‌های ایجاد شده توسط این کسب‌وکار قرار است چگونه به مخاطبین شما در آینده کمک کند؟

چیزی که در مورد “دراپینو” در ذهن ما قرار دارد این است که، ما قصد داریم بر روی ایردراپ‌ رایگان ارزهای دیجیتال تمرکز کنیم، به طور خلاصه ما به این موضوع فکر می‌کنیم که اگر با احتمالی حتی اندک (یک درصد)، آینده مالی دنیا به سمت رمز ارزها پیش برود و بخشی از سیستم مالی دنیا را شامل شود، هر ایرانی بتواند یک مقدار رمز ارز رایگان و بدون پرداخت هیچ‌ هزینه‌ای و تنها با خرید کردن‌های روزمره خود از فروشگاه‌ها و… دریافت کند. این موضوع می‌تواند امیدی هرچند کوچک ایجاد نماید تا کاربران ایرانی از این تغییرات احتمالی آینده مالی دنیا‌ بی‌نصیب نمانند. پس با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم از پلتفرم پاداش خرید شروع کردیم. ولی کار به همینجا محدود نخواهد شد و به مرور زمان محصولاتی جدید با همین حال و هوا، توسعه خواهیم داد.

مدل درآمدزایی کسب و کار دراپینو چگونه است؟

پلتفرم‌های پاداش خرید (کشبک)، برای فعالیت خود به سه جز اصلی نیاز دارند، کاربران که خرید را انجام‌ می‌دهند، فروشگاه‌ها (مرچنت ها) که خدمات را به دسته‌ی اول ارائه می‌کنند و همچنین PSPها (سرویس پروایدرها)، که خدمات پرداخت در بستر آنها انجام می‌شود.

با یک مثال خدمتتون مدل درآمدزایی را عرض میکنم، به طور کلی طبق قراردادهایی که پلتفرم‌های پاداش خرید با فروشگاه‌ها دارند، از آن‌ها سهم از فروش دریافت می‌کنند؛ به این صورت که کاربرانی که از سمت پلتفرم های پاداش خرید از فروشگاه‌‌های فعال در آنها خرید انجام می‌دهند، درصدی از مبلغ خرید تحت عنوان همکاری در فروش به این پلتفرم‌ها واریز می‌شود، فرض کنیم این عدد ۲۰ درصد از مبلغ تراکنش باشد، حدود ۱۶ درصد از این مبلغ به عنوان پاداش به کاربر داده میشود و حدود ۴ درصد هم پلتفرم‌های پاداش خرید به عنوان سهم از فروش دریافت می‌کنند. مدل درآمدی “دراپینو” هم به این شکل است.

چه راه‌هایی را برای جذب فروشگاه ها در نظر دارید؟ و چه تاثیری برای کسب و کارهایی که در دراپینو حضور دارند متوقع هستید؟

بالغ بر ۱۵،۰۰۰ فروشگاه فیزیکی و آنلاین در “دراپینو” فعال هستند؛ دسته‌بندی این فروشگاه‌ها هم متفاوت است؛ برای مثال: سوپرمارکت، میوه‌فروشی، پروتیینی، رستوران، قنادی، عطاری و حتی بخش‌های خدماتی مانند آموزشگاه، خدمات اتومبیل و… را پوشش می‌دهند. این فروشگاه‌ها در ۳۰ بخش مختلف دسته‌بندی می‌گردند و در حال حاضر در سراسر کشور فروشگاه فعال وجود دارد. همچنین  بزرگترین برندهای معتبر حوزه سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای هم در “دراپینو”  فعال هستند.

نکته‌ای که در مورد کسب و کار‌ “دراپینو”  وجود دارد این است که ما با بهترین باشگاه‌های مشتریان ایران همکاری و قراداد داریم. به همین علت در بخش فروشگاه‌های حضوری (فیزیکی) بسیار قوی هستیم و شبکه گسترده‌ای از این فروشگاه‌ها در “دراپینو”  فعال هستند؛ اما تمرکز اصلی ما در “دراپینو”  برای جذب فروشگاه‌ها در حوزه آنلاین است و مذاکرات خوبی هم با اکوسیستم آنلاین شروع کردیم. به عنوان مثال در این بخش با پلتفرم خوب مکتب‌خونه همکاری را آغاز کرده‌ایم؛ در کل بر روی بخش آنلاین خیلی تمرکز داریم تا بتوانیم تعداد فروشگاه‌های آنلاین خود را بیشتر کنیم و برای این کار هم با بازیگران بزرگ اکوسیستم کسب و کارهای آنلاین داخل ایران صحبت و مذاکره داشته‌ایم و انشالله هرچه سریع‌تر شاهد حضور این مجموعه‌ها در پلتفرم “دراپینو” خواهیم بود.

با توجه به ماهیت کسب‌وکاری دراپینو آیا برنامه‌ای برای همکاری با صرافی‌های رمزارز دارید؟

بله قطعا، ما در برنامه ‌توسعه‌ “دراپینو”  پلن‌های متفاوتی برای ایجاد همکاری با صرافی‌های کریپتو داریم. در این راستا نیز طی مذاکرات صورت گرفته با یک سری از صرافی‌ها به توافقاتی هم دست پیدا کردیم. در حال حاضر قصد داریم یک مدل همکاری را با صرافی‌ها پیش‌ببریم؛ در این مدل، ما به صورت وایت لیبل با صرافی‌ها همکاری می کنیم، در‌واقع ما زیرساخت‌های مورد نظر برای ایجاد پلتفرم پاداش خرید را در اختیارشان قرار می‌دهیم و صرافی‌ها آن را در پلتفرم‌ خود پیاده‌سازی می‌کنند. به این صورت که  یک افزونه داخل پلتفرم صرافی‌ها قرار خواهد گرفت و تمام اتفاقاتی که داخل پلتفرم دراپینو می‌افتد، داخل خود صرافی هم قابل اجرا خواهد داد.

در همین راستا ملاک انتخاب صرافی از سمت ما برای همکاری این است که سابقه خوبی داشته باشند و عمر فعالیتشان در بازارهای مالی بالاتر از ۳ سال باشد. علاوه بر این موارد، باید تعداد کاربران مناسبی نیز داشته باشند که بتوانیم همکاری موثری با آنها داشته باشیم.

در مدل کسب و کار “دراپینو”، چگونه مشتریان خود را تشویق به فعالیت در پلتفرم می‌کنید از چه راه‌ها و استراتژی‌هایی برای جذب کاربران و مشتریان جدید استفاده خواهید کرد؟

برای بخش مارکتینگ “دراپینو” پلن‌های جذابی داریم، که به دو دسته دیجیتال و حضوری تقسیم میگردد. یک کار جذابی که درحال انجام آن در بخش مارکتینگ حضوری هستیم این هست که، در یک سری از فروشگاه‌های منتخب و فعال در “دراپینو” حضور پیدا میکنیم و به کاربران و مشتریان از نزدیک روند کاری را نشان می‌دهیم. همونطور که می‌دانید، حوزه کاری ما در ایران، خیلی جا افتاده نیست، این کار باعث می‌شود علاوه بر اینکه این موضوع برای مخاطبین ملموس‌تر شود، “دراپینو” را نیز بهتر معرفی کنیم.

در بخش دیجیتال مارکتینگ هم پلن های زیادی داریم که یکی از مهم ترین های آن، سوشال مدیای “دراپینو” هست؛ در این بخش کمپین های زیادی در راه خواهد بود که جایزه های بسیار ارزشمندی هم برای مخاطبین “دراپینو” در این فضا در نظر گرفته ایم.

علاوه بر این ها، ما در “دراپینو” تمامی رمزارزهای محبوب را پوشش می‌دهیم؛ همچنین یکی از مهمترین برنامه‌ها برای جذب بیشتر کاربران، بحث کدهای معرف است، در حال کار کردن روی مدل رفرال لیدربردی هستیم به این صورت که جدول مقایسه ای وجود دارد و هر شخصی که بتواند تعداد بیشتری از دوستان و آشنایان خود را به پلتفرم “دراپینو” با کد معرف خود دعوت کند، پاداش های ارزشمندتری نیز دریافت خواهد کرد.

چگونه می‌توان در دراپینو ثبت نام کرد؟ لطفا توضیح دهید که در فرآیند ثبت نام در دراپینو چه اطلاعاتی از کاربران درخواست می‌شود و چگونه می‌توان از حفظ حریم خصوصی افراد اطمینان حاصل کرد؟

نحوه‌ ثبت نام در “دراپینو” خیلی ساده است، کافی است وارد سایت “دراپینو” شوید. برای این کار باید شماره تلفن همراه و شماره کارتی که خرید‌های روزانه خود را با آن انجام می‌‌دهید را وارد کنید، محدودیتی در ارائه چندکارت نیز وجود ندارد. پس از آن با هر خریدی که از فروشگاه‌های فعال در دراپینو انجام میدهید، درصدی از مبلغ پرداختی خود را به صورت رمزارز دریافت میکنید.

همچنین خدمات “دراپینو” کاملا رایگان است، درواقع ما اصلا درگاه پرداخت نداریم و کاربرها به صورت رایگان از خدمات ما استفاده می‌کنند و پاداش خود را به صورت کریپتو دریافت می‌نمایند.

درخصوص این که چرا برای ثبت نام در دراپینو از کاربر شماره کارت دریافت می‌شود باید گفت که، عملیات محاسبه پاداش و دادن آن به کاربران در “دراپینو”، مکانیزمی  هوشمند است و برای انجام این کار نیاز است که شماره کارتی که کاربر با آن خرید می‌کند، در زمان ثبت‌نام به اسم کاربر ذخیره شده باشد تا عملیات محاسبه پاداش به صورت صحیح انجام شود و همچنین مشاهده تراکنش کاربران از فروشگاه‌های فعال توسط سرویس‌های پرداخت امکان‌پذیر باشد.

کافی است به سایت دراپینو وارید شوید ثبت نام کنید و یک تجربه جذاب در دریافت رمزارز رایگان از همه خریدهای خود داشته باشید. منتظرتون هستیم.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. یعنی همه خرید های روز مره ای که داریم حتی خرید گوشت و مرغ پاداش بیت کوینی داره؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *