تجزیه و تحلیل قیمت های سوئیچ سیسکو در بازار ایران

تجزیه و تحلیل قیمت های سوئیچ سیسکو در بازار ایران
  • 1402/7/29
  • گویا آی تی
  • 0

سیسکو (Cisco) یکی از برندهای معروف و محبوب در حوزه‌ی فناوری‌های شبکه در جهان است که طیف گسترده‌ای از سوئیچ‌های شبکه را برای بخش‌ها و برنامه‌های مختلف کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. سوئیچ‌های سیسکو به‌دلیل عملکرد بالا، قابلیت اطمینان، امنیت و مقیاس‌پذیری در جهان شناخته شده‌اند.  سیسکو دارای مجموعه متنوعی از محصولات برای بخش ها و برنامه های مختلف مانند سازمانی، مرکز داده، ارائه دهنده خدمات، مشاغل کوچک، صنعتی و ابری است. برخی از محصولات محبوب آن عبارتند از سوئیچ های Cisco Catalyst، سوئیچ های Cisco Nexus، Cisco Unified Computing System (UCS)، Cisco Webex، Cisco Meraki، Cisco Umbrella و Cisco Secure Remote Worker.

کمپانی سیسکو در سال ۱۹۸۹ تنها ۱۱ کارمند داشت و تنها سه محصول تولید می‌کرد. امروزه سیسکو بیش از ۵۰ هزار نماینده در ۷۰ کشور جهان دارد و تا سال ۲۰۰۶ ارزش سهام این کمپانی ۲۸ میلیارد دلار گزارش شده بود. همچنین تا ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۳ سیسکو کل سهام سیسکو در بازار سهام ۲۱۸٫۳ میلیارد دلار بود که آن را به یکی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل کرده است. این در حالی است که ارزش بازار این کمپانی در یک سال گذشته ۳۱٫۱۶ درصد افزایش یافته است. همچنین در سال ۲۰۲۳ حسابداران سیسکو درآمد این کمپانی را ۵۶٫۹۹۸ میلیارد دلار گزارش کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۱۰٫۵ درصد افزایش داشته است که این رشد درآمد ناشی از تقاضای شدید برای راه‌حل‌های ابری و امنیت بوده است.

بازار ایران یک هدف بالقوه برای سیسکو است، زیرا ایران یکی از کشورهای دارای جمعیت زیاد در منطقه‌ی آسیا است که  اقتصاد در حال رشد و تقاضای فراوانی برای بهینه‌سازی زیرساخت‌های مدرن حوزه‌ی فناوری اطلاعات دارد. با این حال، موانعی زیادی مانند تحریم‌ها، محدودیت‌های آمریکا در تجارت با ایران، نوسانات ارزی و رقابت فروشندگان داخلی و چینی وجود دارند که باعث می‌شوند سیسکو برای ورود و گسترش حضور خود در ایران با چالش مواجه شود. به‌همین خاطر سیسکو اعلام کرده است که محصولات یا خدمات خود را به ایران یا هیچ شرکتی که تحت مالکیت یا کنترل ایران است ارائه نمی‌دهد.

این در حالی است که بر اساس گزارش IDC، ارزش بازار سوئیچ سیسکو در سال ۲۰۲۰ در ایران ۶۳٫۷ میلیون دلار بوده است و پیش‌بینی می‌شود با نرخ رشد مرکب(CAGR) ، سالانه ۷٫۲ درصد از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ رشد کند. همچنین در این گزارش آمده است که سیسکو با سهم ۳۷٫۸ درصدی، هواوی با ۲۵٫۹ درصد، HTC با ۱۰٫۴ درصد و D-Link با ۹٫۸ درصد پیشتازان بازار ایران هستند.

قیمت‌ سوئیچ سیسکو در بازار ایران

سیسکو به‌دلیل منع تجارت با ایران هیچ‌گونه مبادله‌ خدماتی و محصولاتی با ایران ندارد به‌همین خاطر ممکن است روتر یا سوئیچ سیسکو به‌راحتی در ایران در دسترس قرار نگیرید یا قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای نداشته باشد. این در حالی است که قیمت سوئیچ سیسکو در بازار ایران تحت تاثیر نوسانات بازار ارزی، تعرفه، مالیات و… می‌شود. همچنین برخی از فروشندگان ایرانی برای خرید سوئیچ سیسکو و دیگر محصولات این کمپانی باید با فروشندگان شخص ثالث معامله کنند، مانند ZTE، یک شرکت چینی که با فروش تجهیزات سیسکو به ایران متهم به نقض تحریم های آمریکا شده است.

علاوه بر این  قیمت سوئیچ سیسکو در ایران بسته به مدل، مشخصات، امکانات و کیفیت محصولات ممکن است متفاوت باشد. برخی از عواملی که ممکن است بر قیمت سوئیچ سیسکو تأثیر بگذارند عبارتند از:

– تعداد پورت‌ها

– سرعت و عملکرد

– ویژگی‌های امنیتی و قابلیت اطمینان

– گارانتی و پشتیبانی

به‌عنوان مثال یک سوئیچ سیسکو ۲۹۶۰ مدل WS-C2960X-24TS-L با ۲۴ پورت در بازار ایران قیمتی بین ۱۷٫۵۰۰٫۰۰۰ تومان تا ۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان دارد در حالی‌که قیمت همین سوئیچ سیسکو در بازار ایالات متحده حدود ۳۰۰ دلار آمریکا قیمت دارد؛ اما به‌دلیل عوامل ذکر شده در ایران قیمت آن بسیار بیشتر است. در واقع میانگین قیمت سوئیچ‌های سیسکو در ایران بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دلار در هر واحد است. البته قیمت نهایی ممکن است بسته به فروشنده، زنجیره تامین و تقاضا نیز متفاوت باشد.

چرا قیمت فناوری سوئیچ سیسکو نسبت به دیگر برندها گران تر است؟

صرفاً به این دلیل که محصولات سیسکو بهتر از رقبای این برند عمل می‌کنند، از این‌رو، قیمت خرید محصولات سیسکو در برابر مزایایی که کسب‌وکارها به‌دست می‌آورند، ارزش این هزینه را دارد.

سال‌هاست که سیسکو یکی از معتبرترین نام‌ها در فناوری شبکه بوده است. همان‌طور که به گسترش مجموعه محصولات خود ادامه می‌دهد، بر ارائه ابزارهایی که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد زیرساخت شبکه خود را توسعه دهند، با برنامه‌ها و خدمات ابری ارتباط برقرار کنند و مطمئن شوند که امنیت در خط مقدم کاری آن‌ها قرار دارد، به توسعه‌ی محصولات خود ادامه می‌دهند.

از میان تمام محصولاتی که سیسکو ارائه می‌کند، ۹۰ درصد آن‌ها بالاترین انتخاب و فروش را در صنایع مربوط به خود، چه مراکز داده باشد چه همکاری یا شبکه به خود اختصاص می‌دهند.

به‌علاوه، سیسکو راه‌حل‌های کامل، جامع و مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهد که نه تنها با شبکه‌های موجود در شرکت‌ها و سازمان‌ها سازگاری دارند بلکه می‌توانند با این شبکه‌های موجود ادغام شوند و بعدها نیز گسترش یابند. این در حالی است که رقبای سیسکو به‌ویژه در انواع سوئیچ سیسکو عمدتاً محصولاتی مستقل ارائه می‌دهند که به‌صورت مجزا کار می‌کنند و نمی‌توانند به‌عنوان یک کل در برای یک شبکه جامع در نظر گرفته شوند.

این در حالی است که سیسکو محصولات و راه‌حل‌های خود را با پیشرفت‌های جدید و نوآورانه به‌طور مکرر به‌روز می‌کند. راه‌حل‌های ارائه شده در این محصولات این امکان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌سازد تا با سرعت با فناوری و تکنولوژی روز همراه شوند، بهره‌وری را افزایش دهند، عملکرد و کارآیی خود را بهبود بخشند و در نتیجه به رشد سریع دست یابند.

یک تحقیق نشان می‌دهد که سیسکو در مقایسه با سایر رقبای محبوب آنقدرها هم گران نیست. اگر قیمت بر اساس پورت در نظر گرفته شود، سیسکو حتی گران‌ترین نیست و در عوض جایگاه سوم را به خود اختصاص می‌دهد. در حال حاضر سیسکو جایگاه پنجم را برای قیمت هر پورت در دسته سوئیچینگ مدولار به خود اختصاص می‌دهد و اگر ویژگی‌های پیشرفته آن در نظر گرفته شود، رتبه سوم را به خود اختصاص می‌دهد.

مزایایی خرید سوئیچ سیسکو

در عصر امروز، کسب‌و‌کارها به یک پلتفرم شبکه‌ای نیاز دارند که از نظر فناوری نوآورانه باشد و به شرکت‌ها و سازمان‌های امکان ارائه خدمات حیاتی را بدهد. سیسکو می‌تواند راه‌حلی سراسری را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهد که از طریق یک زیرساخت مشترک و نرم‌افزار کنترل به هم متصل شده و به عنوان یک موجودیت منسجم عمل می‌کند.

– سطوح دسترسی و خدمات قابل اطمینان: در دنیای امروز، دسترسی قابل اعتماد به هر برنامه در هر مکان و هر زمان بسیار مهم است. راه‌حل‌های سوئیچینگ سیسکو ارتقاء سریع‌تر، افزایش دسترسی، نفوذ بیشتر و عملکرد خودکار را ارائه می‌دهند. همچنین انواع محصولات سیسکو بسیار قابل اعتماد هستند. با این حال اگر کاربران مشکلی را تجربه کنید، پشتیبانی آن را بررسی کرده و برطرف می‌کنند. پشتیبانی سیسکو به‌صورت ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته و شامل پشتیبانی اولیه، کمک‌های پیشرفته و حتی جایگزینی سخت‌افزار معیوب است.

علاوه بر این راه‌حل‌های سیسکو یک تعامل چرخه حیات در دنیای IT  را ارائه می‌کنند که طراحی، استقرار و عملیات را پوشش می‌دهد. نتیجه خالص، کاهش هزینه‌های کل عملیات و کاهش زمان ارائه خدمات در شرکت‌ها و سازمان‌ها است.

– مدیریت‌پذیری: وقتی سوئیچ شبکه به‌راحتی مدیریت می‌شود، عیب‌یابی تبدیل به یک کار لذت‌بخش می‌شود. این بدان‌معنا است که کارمندان شرکت یا سازمان‌ها می‌توانند در مقایسه با سایر سوئیچ‌ها، مشکلات شبکه را در مدت زمان بسیار کوتاهی پیدا و برطرف کنند. ویژگی‌های عیب‌یابی پیشرفته سوئیچ سیسکو شامل ردیابی محل اختلال و اتصال بدون توقف و فعال شده BGP است که همین ویژگی‌ها سیسکو را از بقیه برندها متمایز می‌سازد. همچنین نظارت بر سوئیچ‌های مدیریتی همراه با یک شبکه امن و بی‌سیم سوئیچینگ لایه‌ای، فایروال، تشخیص نفوذ و سایر ویژگی‌ها همگی از طریق یک ابزار نرم‌افزاری مدیریتی قابل کنترل هستند.

– تنوع: سیسکو طیف وسیعی از محصولات را ارائه می‌دهد که شامل سوئیچ‌ها، روترها، فایروال‌ها، VoIP و ابزارهای ارتباطی یکپارچه می‌شود.  برخی از محصولات این کمپانی در زمینه سوئیچ شبکه عبارتند از:

  • Cisco Catalyst 9400 Series Switches – modular access
  • Cisco Catalyst 9300 Series Switches
  • Cisco Catalyst 9200 Series Switches
  • Cisco Catalyst 1300 Series Switches
  • Cisco Catalyst 1200 Series Managed Switches
  • Cisco Catalyst 1000 Series Switches
  • Cisco Catalyst PON Series
  • Cisco Nexus 9000 Series Switches
  • Cisco Nexus 7000 Series Switches
  • Cisco Nexus 3550 Series
  • Cisco Nexus 3000 Series Switches
  • Cisco Nexus 2000 Series Fabric Extenders
  • Cisco Catalyst 9600 Series Switches
  • Cisco Catalyst 9500 Series Switches
  • Cisco Nexus 7000 Series Switches
  • سوئیچ‌ سیسکو سری Edge
  • سوئیچ سیسکو مدیریتی مبتنی بر فضای ابری (Meraki Cloud)

– امنیت: جرایم سایبری یک تهدید جهانی است که می‌تواند برای کسب‌و‌کار‌ها ضرر و هزینه قابل توجهی داشته باشد. هر جزء در شبکه می‌تواند نقطه ورود به سیستم را برای مهاجم‌ها فراهم سازد. متأسفانه، اگر مهاجم‌ها بتوانند با موفقیت کنترل‌های امنیتی محیطی مانند فایروال‌ها، پیشگیری از نفوذ و تشخیص نفوذ را دور بزنند، شناسایی فعالیت آن‌ها بسیار سخت‌تر می‌شود. با این‌حال راه‌حل‌های امنیتی سیسکو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا با تعبیه حسگرها و اعمال‌کننده‌های هوشمند در سوئیچ‌ها، روترها و راه‌حل‌های بی‌سیمی که زیرساخت شبکه را تشکیل می‌دهند، ناهنجاری‌ها را در ترافیک شبکه شناسایی کنید تا به شما امکان دید بهتر و فرصت بهتری برای شناسایی مواردی که درست نیستند، بدهد. این در حالی است که استفاده از راه‌حل‌های امنیتی سیسکو بسیار راحت و مطمئن است و از نفوذ تروجان‌ها، کرم‌ها و سایر بدافزارها به شبکه جلوگیری می‌کنند.

سوئیچ‌های سیسکو دارای ویژگی‌های امنیتی مختلفی هستند که می‌توانند به محافظت از شبکه در برابر انواع مختلف حملات و تهدیدها کمک کنند. برخی از ویژگی‌های امنیتی عبارتند از:

Ÿ امنیت پورت برای محدود کردن تعداد و نوع دستگاه‌ها متصل پورت سوئیچ

Ÿ IP Source Guard برای جلوگیری از حملات جعل IP

Ÿ پورت‌های محافظت شده برای جلوگیری از ارتباط مستقیم پورت‌ها با همدیگر در شبکه‌های مهمان

Ÿ DHCP snooping برای جلوگیری از ارائه آدرس IP به مشتریان در شبکه‌ توسط سرورهای DHCP

Ÿ بازرسی داینامیک پویا برای جلوگیری از حملات جعل پیام ARP

Ÿ تکنولوژیMACsec برای فراهم ساختن امنیت و رمزگذاری داده‌های بین‌ دستگاه‌های متصل به اترنت

Ÿ پروتکل درخت پوشا یا STP برای جلوگیری از تغییرات توپولوژی در شبکه ناشی از دستگاه‌های مخرب

– کاهش هزینه‌های انرژی و استفاده از منابع: محصولات سیسکو به‌دلیل به‌روزرسانی مکرر همراه با پیشرفت تکنولوژی، قابلیت صرفه‌جویی بالایی در مصرف انرژی دارند. این در حالی است که راه‌حل‌های فناوری اطلاعات سبز سوئیچ‌های سیسکو مانند StackPower می‌توانند تا حداکثر ۳۰ درصد باعث صرفه‌جویی در مصرف برق شوند. همچنین فناوری EnergyWise سیسکو یکی دیگر از ویژگی‌های مدیریت انرژی است که  امکان اندازه‌گیری و تنظیم دقیق مصرف برق را برای عملکردهای متعدد در حوزه IT فراهم می‌سازد که به‌طرز قابل‌توجهی در مصرف انرژی و هزینه‌ها تأثیرگذار است.

– روش‌های متعدد اتصال به سوئیچ سیسکو: یکی دیگر از ویژگی‌های خرید سوئیچ سیسکو ارائه روش‌های مختلف برای اتصال سوئیچ به کامیپوتر، سرور و دیگر دستگاه‌ها است. معمولاً اتصال از طریق کابل کنسول، رایج‌ترین روش اتصال سوئیچ سیسکو است. با این‌حال این قطعات سخت‌افزاری را می‌توانید با روش‌های دیگری مانند رابط کاربری وب مانند http، ip، ssh و نرم‌افزارهای مختلف مانند نرم‌افزار  putty، نرم‌افزار Telnet برای لینوکس، xshell و HyperTerminal برای ویندوزهای قدیمی راه‌اندازی کنید.

– مجهز بودن سوئیچ سیسکو به سیستم‌عامل اختصاصی: سیستم‌عامل سوئیچ‌های سیسکو یک سیستم‌عامل اختصاصی است که روی سوئیچ‌ها و روترها نصب می‌شود. این سیستم‌عامل ویژگی‌های متعددی را مانند احراز هویت‌، قابلیت‌های پروکسی و فایروال، رمزگذاری، مسیریابی هوشمند و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین ارتباط داده بین گره‌های شبکه را نیز فراهم می‌سازد.

لیست مشخصات و قیمت سوئیچ سیسکو

همان‌طور که پیش‌تر ذکر کردیم قیمت دقیق سوئیچ سیسکو به‌دلیل عوامل متعددی که در قیمت نهایی آن تأثیرگذار است مانند نوسانات بازار ارزی، مشخصات، تعداد پورت و… قابل ذکر نیست. در واقع بیشتر خریداران سوئیچ‌های سیسکو در هنگام خرید و به‌صورت لحظه‌ای از فروشندگان معتبر استعلام قیمت می‌گیرند. با این‌حال بهتر است نگاهی به قیمت برخی از سوئیچ‌های پرطرفدار شبکه سیسکو و مشخصات آن‌ها بیاندازیم.

 

 

مدل سوئیچ تعداد پورت سرعت ظرفیت سوئیچینگ قیمت (تومان)
WS-C2960-24PC-L PoE ۲۴ ۱۰/۱۰۰BaseT ۳۲Gbps از ۴٫۲۰۰٫۰۰۰ به بالا
WS-C2960X-48TS-L ۴۸ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰BaseT ۲۱۶Gbps از  ۱۲٫۳۰۰٫۰۰ به بالا
WS-C3850-24T-S ۲۴ ۱ گیگابایت بر ثانیه ۶۸Gbps از ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ به بالا
WS-C3850-24XS-S PoE ۴۸ ۱۰ گیگابایت بر ثانیه ۳۲۰Gbps از ۱۷۱٫۰۰۰٫۰۰۰به بالا
WS-C2960S-48TS-L ۴۸ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰BaseT ۱۷۶Gbps از ۸٫۰۰۰٫۰۰۰ به بالا
WS-C2960X-24PS-L ۲۴ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰BaseT ۱۰۰Gbps از ۱۶٫۰۰۰٫۰۰۰ به بالا
WS-C3850-48F-S PoE ۴۸ ۱۰/۱۰۰/۱۰۰۰BaseT ۱۷۶Gbps از ۵۱٫۰۰۰٫۰۰۰ به بالا

 

سوئیچ‌ های محبوب سیسکو

اگرچه بیشتر سوئیچ‌های سیسکو در میان کسب‌وکارها طرفداران بی‌شماری دارند اما برخی از این سوئیچ‌ها به‌دلیل ویژگی‌های گسترده‌ای که ارائه می‌کنند، از محبوبیت‌ بالایی برخوردار هستند که شامل مدل‌های زیر است:

– سوئیچ‌های کاتالیست سیسکو سری ۹۴۰۰ (Cisco Catalyst 9400): سوئیچ‌های سری ۹۴۰۰ سیسکو از سری سوئیچ‌های مدولار هستند که عملکرد، امنیت و مقیاس‌پذیری بالایی را برای شبکه‌های سازمانی ارائه می‌دهند. این سوئیچ‌ها تا ۹ ترابیت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ، ۴۸۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند انباشتگی و ۳۸۴ پورت از۱۰/۲۵/۴۰/۱۰۰ گیگابیت برثانیه را پشتیبانی می‌کنند. سوئیچ‌های کاتالیست مجهز به سیستم‌عامل Cisco IOS XE هستند و ویژگی‌های پیشرفته‌ای را مانند Cisco TrustSec، Cisco StackWise Virtual و دسترسی تعریف شده توسط نرم‌افزار (Cisco SD-Access) را ارائه می‌دهند.

– سوئیچ‌های کاتالیست سیسکو سری ۹۳۰۰ (Cisco Catalyst 9300): سوئیچ‌های سری ۹۳۰۰ از سری سوئیچ‌های دسترسی با پیکربندی ثابت هستند که گسترده‌ترین پلتفرم سوئیچینگ قابل انباشته در صنعت را ارائه می‌دهند. این سوئیچ‌ها تا ۴۸۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ، ۴۸۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند پشته‌ای و ۴۸ پورت ۱/۲٫۵/۵/۱۰ گیگابیت بر ثانیه را فراهم سازند. سوئیچ‌های سری ۹۳۰۰ نیز مجهز به سیستم‌عامل سیسکو IOS XE است و ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند دسترسی تعریف شده توسط نرم‌افزار (Cisco SD-Access)، Cisco TrustSec و Cisco StackWise Virtual را ارائه می‌دهد.

– سوئیچ‌های کاتالیست سیسکو سری ۹۲۰۰ (Cisco Catalyst 9200): سوئیچ‌های سری ۹۲۰۰ که برای مشاغل کوچک تا متوسط طراحی شده‌اند از سری سوئیچ‌های دسترسی با پیکربندی ثابت هستند. این سوئیچ‌ها می‌توانند تا ۱۷۶ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ، ۱۶۰ گیگابیت بر ثانیه پهنای باند انباشتگی و ۴۸ پورت ۱/۲٫۵/۵/۱۰  گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند. سیستم‌عامل و ویژگی‌های پیشرفته سوئیچ‌های سری ۹۲۰۰ دقیقاً شبیه به سوئیچ‌های سری ۹۳۰۰ و ۹۴۰۰ است.

– سوئیچ‌های Nexus  سیسکو سری ۹۰۰۰ (Nexus 9000 Cisco): سوئیچ‌های Nexus از سری سوئیچ‌های مراکز داده هستند که عملکرد، انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری بالایی را برای برنامه‌های مختلف به‌ویژه ابری و سازمانی ارائه می‌کنند. این سوئیچ‌ها حداکثر ۲۵٫۶ ترابیت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه سرعت پورت و بیش از ۱۰۰۰۰ پورت در هر سیستم را پشتیبانی می کنند. آن‌ها همچنین ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند زیرساخت‌های کاربردی سیسکو (ACI)، فناوری مقیاس ابری Cisco و Cisco NX-OS را ارائه می‌کنند.

– سوئیچ‌های مدیریتی سری ۳۵۰ سیسکو (Cisco Business 350 series): سوئیچ‌های مدیریتی سری ۳۵۰ از سری سوئیچ‌های تجاری کوچک هستند که اتصال و مدیریت شبکه را برای کسب‌وکارهای در حال رشد فراهم می‌کنند. این سوئیچ‌ها تا ۲۸ گیگابایت بر ثانیه ظرفیت سوئیچینگ، ۲۴ پورت گیگابیتی اترنت یا PoE+ و ۴ پورت SFP یا SFP+ را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین از ویژگی‌هایی مانند کیفیت خدمات، VLAN، امنیت و IPv63 پشتیبانی می‌کنند.

– سوئیچ‌های کاتالیست سیسکو سری ۹۲۶۰ (Cisco Catalyst 9260): سوئیچ‌ سیسکو ۹۲۶۰ از سری سوئیچ‌های مستقل با پیکربندی ثابت است که تا ۴۸ پورت، سرعت ۱۰۰/۱۰ گیگابایت بر ثانیه را برای اتصال اترنت و اتصال سریع ۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰ گیگابایت بر ثانیه را برای Lan فراهم می‌سازد. این سوئیچ‌های برای مشاغل کوچک تا متوسط مناسب هستند و از پورت‌های آپلینک، فناوری PoE، پهنای باند فشرده، تلفن‌های IP، استقرار اینترنت اشیاء،  نقاط دسترسی LAN بی‌سیم و… پشتیبانی می‌کنند. از ویژگی‌های سوئیچ‌های سری ۹۲۶۰ می‌توان به Cisco TrustSec، تکنولوژی Cisco EnergyWise ، کنترل پذیرش شبکه (NAC)، کیفیت خدمات پیشرفته (QoS) و… اشاره کرد.

جمع بندی

تجزیه و تحلیل قیمت سوئیچ سیسکو در ایران می‌تواند به فروشندگان و فعالان در این حوزه در درک پویایی بازار، ترجیحات مشتری، چشم‌انداز رقابتی و فرصت های رشد کمک کند. همچنین می‌تواند به کمپانی سیسکو نیز کمک کند تا استراتژی‌های قیمت‌گذاری موثر، کمپین‌های بازاریابی و کانال‌های توزیع را برای یافتن راهی برای فروش و افزایش سودآوری در ایران پایه‌گذاری کند.

با این‌حال اگر قصد خرید سوئیچ سیسکو را دارد، سیسکو ابزاری به نام Cisco Commerce Workspace ارائه کرده است که این امکان را در اختیار خریداران قرار می‌دهد تا محصولات و خدمات سیسکو را به‌صورت آنلاین پیکربندی، قیمت‌گذاری و سفارش دهند. بنابراین برای خرید سوئیچ سیسکو و اطلاع از قیمت دقیق آن می‌توانید از این ابزار استفاده کنید. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌های آنلاین مانند IT Price، Router Switch و Network Devices، قیمت سوئیچ های سیسکو را با سایر فروشندگان و برندها نیز مقایسه کنید. البته برای دریافت مشاوره و خرید سوئیچ سیسکو سرور اچ پی با قیمت منصفانه می‌توانید با مشاورین ما نیز تماس بگیرید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *