معرفی ۵ اپ ساخت ویدئو در اندروید

 معرفی ۵ اپ ساخت ویدئو در اندروید
  • 1402/8/20
  • گویا آی تی
  • 0

شبکه‌های اجتماعی مملو از ویدئوهایی هستند که در زمینه‌های گوناگون و توسط افراد مختلف ساخته شده ­اند. بیشتر این ویدئوها از طریق اپ‌های ساخت ویدئو در گوشی‌های هوشمند ایجاد می­شوند. شاید بتوان گفت اپ ساخت ویدئو یکی از پرکاربردترین برنامه ­ها در تلفن همراه است. از طریق چنین برنامه‌هایی به‌راحتی می‌توان خاطرات سفر، اتفاقات مهم زندگی  و موارد مختلف را ثبت و نگهداری کرد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم شما را ۵ اپ ساخت ویدئو در اندروید آشنا کنیم. اگر علاقه‌مند به ساخت یا ویرایش ویدئو از طریق گوشی هوشمند خود هستید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

۱-    Adobe Premier Rush

اگر در زمینه ساخت ویدئو تازه‌کار هستید، ادوب پریمیر راش، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این برنامه ویرایشگر قدرتمندی است که با ساده‌ترین روش و فقط با انتخاب چند گزینه می‌توانید ویدئو موردعلاقه خود را تولید کنید. این برنامه بر روی تلفن‌های همراه و تبلت به‌راحتی نصب شده و به‌صورت رایگان می‌توان از امکانات آن استفاده کرد. می‌توان گفت پریمیر راش نسخه ساده­شده مجموعه‌ای بزرگ از نرم‌افزارهای ساخت و ویرایش ویدئو است. به‌طوری‌که افراد مبتدی به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کرده و ویدئوهایی با کیفیت بالا و تقریباً حرفه‌ای بسازند.

این برنامه ویژگی‌های مختلفی دارد. از جمله:

  • برای همه افراد با هر سطحی از اطلاعات ویرایشگری قابل‌استفاده است.
  • به‌راحتی می‌توان از طریق میکس چندصدا و تصویر، جلوه‌های ویژه‌ای را برای ویدئو ایجاد کرد.
  • می‌توان سایز ویدئوی ساخته شده را به‌راحتی تغییر داد. به همین دلیل در شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌راحتی قابل‌استفاده است.
  • با استفاده از قابلیت تغییر سرعت ویدئو، قالب‌های موشن‌گرافیک و افزودن متن‌های متحرک، می‌توان جذابیت ویدئو ساخته شده را افزایش داد.
  • سرعت عمل بالای برنامه در اجرای دستورات، این امکان را فراهم کرده است که در کوتاه‌ترین زمان، با سرعت بالایی ویدئوهای موردنظر توسط افراد ساخته شود.

پاور دایرکتور، اپ ساخت ویدئو

۲-    Power Director

اگر به دنبال اپ ساخت ویدئو در اندروید به‌صورت فول HD هستید، پاور دایرکتور گزینه مناسبی است. این برنامه به دلیل داشتن تایم‌لاین حرفه‌ای، محیط ساده و همچنین افکت‌های جذاب، بسیار موردتوجه افراد مختلف قرار گرفته است. استفاده از این برنامه بسیار ساده است. بعد از بارگذاری ویدئو موردنظر در برنامه، می‌توانید موارد مختلفی را به تایم‌لاین آن اضافه، حذف یا ویرایش کنید. ضمن اینکه می‌توانید از تصاویر یا متن‌های متنوع در ویدئو استفاده کرده و به جذابیت آن بیفزایید. علاوه بر اینکه:

  • ساخت ویدئو با کیفیت برای سازندگان این برنامه بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل از فیلم‌هایی تا کیفیت K4 پشتیانی می‌کند.
  • بر روی همه پلتفرم‌ها قابل‌اجرا است.
  • کاربرپسند بوده و به‌راحتی قابل‌استفاده است.
  • در نسخه‌های اخیر، تولیدکنندگان این برنامه ویژگی ویرایش پرتره را هم به پاور دایرکتور اضافه کرده‌اند.

البته در میان ویژگی‌هایی مثبت فراوانی که این برنامه دارد، حجم بالای برنامه ایرادی است که برخی از کاربران به آن اشاره دارند. درحالی‌که از نظر بسیاری افراد، به دلیل ویژگی‌های مثبت زیاد پاور دایرکتور، می­توان از مسئله حجم بالای آن چشم‌پوشی کرد.

۳-    FilmoraGo

تمرکز اصلی سازندگان این برنامه بیشتر بر روی ویرایش پرتره، استیکرها، افکت‌ها و ایموجی‌های جذاب و متنوع است. با استفاده از فیلمورا به‌راحتی می‌توانید به کتابخانه‌ای از جلوه‌های بصری، قالب‌های نوشتاری گوناگون، موسیقی‌های مختلف دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه می‌توانید پس‌زمینه موردنظر را به ویدئو خود اضافه کنید. البته در نظر داشته باشید که بعد از ساخت ویدئو، واترمارک شرکت سازنده در پس‌زمینه ویدئو نمایش داده می‌شود. به همین دلیل برای حذف واترمارک، بهتر است از نسخه پولی آن را تهیه کنید.

از دیگر ویژگی‌های فیلمورا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از قابلیت اشتراک، به‌راحتی می‌توانید ویدئو را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف به اشتراک بگذارید.
  • شخصی‌سازی به‌راحتی در این برنامه امکان‌پذیر است. به این معنا که کاربر انتخاب می‌کند که کدام یک از ابزارها در دسترس باشد.
  • به‌صورت خودکار صداهای اضافه از ویدئو حذف می‌شود. در این صورت ویدئو ساخته شده، حرفه‌ای­تر خواهد بود.

نکته بسیار مهم این است که در هنگام استفاده از فیلمورا به­عنوان اپ ساخت ویدئو در اندروید، با محدودیت تعداد قطعات روبه‌رو هستید. به این معنا که فقط می‌توانید از چند قطعه صوتی یا تصویری محدود به طور هم‌زمان استفاده کنید. علاوه بر اینکه برای ساخت ویدئویی با افکت‌های جذاب‌تر، باید نسخه پولی آن را تهیه کنید.

گو پرو برنامه¬ای برای ساخت ویدئو در اندروید

۴-    GoPro Quik

در زمان استفاده از گو پرو، حضور هوش مصنوعی را به‌خوبی حس می‌کنید. به این دلیل که با انتخاب چندین تصویر، برنامه به طور خودکار، زیباترین تصاویر را انتخاب کرده و جلوه‌های صوتی و تصویری مناسب را به آن اضافه می‌کند. به همین دلیل ساخت ویدئو با استفاده از این اپ ساخت ویدئو در اندروید نسبت به بسیاری از اپ‌ها بسیار ساده است. البته باتوجه‌به سادگی این برنامه، برای ساخت ویدئو مناسب در یوتیوب، باید زمان زیادی اختصاص دهید.

از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از این برنامه می‌توانید هر محتوایی که در نظر دارید را ویرایش کنید.
  • امکان اضافه‌کردن ویژگی Quick به برنامه وجود دارد. در این صورت از تمام محتواهای ویدئویی در دستگاه‌های مختلف پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل به‌راحتی می‌توانید بدون درنظرگرفتن فرمت محتوا، ویدئو موردنظر خود را بسازید.

بنابراین، می­توان گفت گو پرو یکی از نرم‌افزارهای مناسب برای افراد مبتدی است.

۵-    VivaVideo

از میان ‌برنامه‌های معرفی شده در این مقاله شاید، ویواویدئو آشناترین اپ ساخت ویدئو در اندروید باشد. این برنامه به لطف برچسب‌ها، فونت‌های منحصربه‌فرد، داشتن افکت‌های متنوع برای پس‌زمینه و تم‌های شیک در میان جوانان طرف‌داران زیادی دارد. جلوه‌های بصری و حرفه‌ای استفاده شده در ویواویدئو، بیشتر بر سهولت تمرکز دارد. به همین دلیل افراد مبتدی به‌راحتی می‌توانند از این برنامه استفاده کنند. ضمن اینکه با استفاده از چند قطعه عکس به‌راحتی می‌توانید ویدئو مناسب با نیاز خود را بسازید.

از ویژگی‌های بارز این برنامه انتخاب افکت‌های مختلف قبل از آغاز فیلم‌برداری است. به این صورت که قبل از شروع برای تصویربرداری، متناسب با موضوع ویدئو، می‌توانید افکت‌های مختلفی را انتخاب کنید. بعد از پایان فیلم‌برداری، افکت‌ها را بر روی ویدئوی ضبط شده اعمال کنید. در این صورت با سرعت بیشتری ویدئو ساخته می‌شود.

ویواویدئو، اپ ساخت ویدئو در اندروید

ویواویدئو قابلیت‌های مختلفی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • می‌توانید ویدئوهایی با سرعت‌های مختلف بسازید.
  • ویدئو ساخته شده با ویواویدئو به­راحتی در شبکه‌های اجتماعی مختلف قابل اشتراک‌گذاری است.
  • قسمت‌های مختلف ویدئو را می‌توان برش داده و به‌صورت جداگانه ذخیره کرد.
  • تغییر سایز تصویر، ویرایش سرعت و زمان پخش به‌صورت پیشرفته در این برنامه قابل‌اجرا است.
  • همراه با تصویر می‌توانید از متن‌های مختلف با فونت‌ها و رنگ‌های متنوع استفاده کنید.

و در پایان، مناسب‌ترین اپ ساخت ویدئو در اندروید چه ویژگی‌هایی دارد؟

هر فردی متناسب با نیاز و سطح اطلاعات خود می‌تواند از انواع مختلف اپ ساخت ویدئو استفاده کند. هر یک از اپ‌های معرفی شده در این مقاله ویژگی‌های مختلفی دارند. ضمن اینکه برخی از آنها مناسب افراد حرفه‌ای و برخی هم برای افراد مبتدی طراحی شده­اند. در میان موارد نام‌برده‌شده، شاید بتوان گفت ویواویدئو، معروف‌ترین اپ ساخت ویدئو در اندروید است. به دلیل داشتن ویژگی‌های مختلف، به‌راحتی می‌توان از این برنامه در حوزه‌های مختلف استفاده کرد. ضمن اینکه کاربرپسند بوده و به‌راحتی نیاز همه افراد را تأمین می‌کند.

در این مقاله سعی کردیم، پرکاربردترین اپ‌های ساخت ویدئو را به همراه قابلیت‌ها و ویژگی‌های آنها معرفی کنیم. با بررسی دقیق مطالب ارائه شده، متناسب با نیاز خود، می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین نرم‌افزار ساخت ویدئو در اندروید را انتخاب کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *