از سیر تا پیاز لپ تاپ های دو صفحه نمایشی + عکس و جزییات

از سیر تا پیاز لپ تاپ های دو صفحه نمایشی + عکس و جزییات
  • 1402/9/29
  • زهرا معبودی
  • 0

اخبار جدید در مورد لپ تاپ های دو صفحه نمایشی را دنبال کرده اید؟ در اولین دیدگاه این لپ تاپ ها می توانند بسیار جذاب باشند چرا که بعد از شاید دو یا ۳ دهه از نسل لپ تاپ های معمولی و مرسوم یک نسل جدید از لپ تاپ ها را ارائه می کنند. اما امروز می خواهیم کمی حرفه ای تر رابطه با این لپتاپ ها صحبت کنیم و ببینیم که واقعا چی هستند و آیا ارزش خریدن دارند یا نه!

چند نکته کلی در مورد لپ تاپ های دو صفحه نمایشی

پیش از این که بخواهیم با جزییات کامل در مورد لپ تاپ های دو صفحه نمایشی بخوانیم به این چند نکته توجه کنید:

  • لپ‌ تاپ‌ های دو صفحه‌ نمایشه! صفحه‌ نمایش‌ های ثانویه ای را ارائه می‌ کنند که برای افزایش بهره‌وری طراحی شده‌اند و برای حرفه‌ای‌های خلاق ایده‌آل هستند.
  • در حالی که لپ‌ تاپ‌ های دو صفحه‌ ای در ابتدا گران بودند، اما مقرون به صرفه‌تر شده‌اند و گزینه‌هایی مانند ASUS ZenBook Duo 14 با قیمتی تقریباً برابر با M1 MacBook Air  در دسترس هستند.
  • از مزایای صفحه نمایش دوم داخلی ( که معمولا در بخشی از صفحه کلید مرسوم سابق قرار دارد ) می توان به قابلیت های چندوظیفه ای و گزینه های کنترل اضافی برای نرم افزار های متناسب اشاره کرد. با این حال، مصالح ارگونومیک، مانند محل قرارگیری صفحه کلید و نداشتن موس پد، باید در نظر گرفته شود.
  • در صورتی که در استفاده از لپ تاپ های مرسوم سابق از موس پد استفاده می کردید با خرید یک لپ تاپ دو صفحه ای باید موس داشته باشید.

تقریبا همه ما قبول داریم که برای سیستم های دسکتاپ داشتن دو مانیتور عریض می تواند انسجام را بیشتر کند و تمرکز شما را روی کلیت ها بالا ببرد. به طور کلی داستان دو نمایشگر در دسکتاپ بسیار عالی است اما در لپ تاپ ها چطور؟ با وجود این که می دانیم هر امکان اضافه ای که بخواهیم به لپ تاپ اضافه کنیم لاجرم باید از فضاهای موجود استفاده کنیم بنظر شما آیا بازهم دو نمایشگر داشتن برای یک لپ تاپ چیز جالبی است؟

 لپ تاپ های دو صفحه نمایشی

کمی در مورد لپ تاپ های دو صفحه نمایشه

همانطور که از نام آن پیداست، لپ تاپ دو صفحه ای به سادگی لپ تاپی است که دو صفحه نمایش مجزا در طراحی آن تعبیه شده است. در طول سال‌ها رویکردهای متفاوتی برای این موضوع وجود داشته است، اما تقریباً مطمئن‌ترین آنها رویکرد ایسوس با سری لپ‌تاپ‌های DUO مانند ROG Zephyrus DUO 16 یا ZenBook Pro Duo است.

اگر این نسل از لپ تاپ های سری ایسوس را مشاهده کنید متوجه می شوید که لپ تاپ کمی عریض تر شده و وقتی آن را باز می کنید در کنار کیبوردی که جای موس پد آن عوض شده در محل لولا یک نمایشگر به اندازه نصف صفحه اصلی قرار داده شده است! ویندوز یا هر سیستم‌ عامل دیگری که استفاده می‌کنید این صفحه نمایش به سادگی به عنوان یک مانیتور فوق عریض دیده می‌شود، بنابراین می‌توانید از هر برنامه‌ای روی آن استفاده کنید.

آموزش جدید: نحوه فکتوری ریست ویندوز ۱۰ و ۱۱

امید به ارزان شدن لپ تاپ های دو صفحه نمایشی داشته باشیم

زمانی که لپ تاپ های دو صفحه نمایشی برای اولین بار راه‌ اندازی شدند، قیمت‌ های درخواستی واقعاً زیاد بود. خبر فعلی این است که هنوز این سیستم ها قصد ارزان تر شدن ندارند. اکنون می‌توانید یک لپ‌تاپ دو صفحه‌نمایش را با همان پولی که برای یک مک‌بوک ایر سطح پایه M1 خرج می‌کنید داشته باشید. ASUS ZenBook Duo 14 معمولاً با قیمتی کمتر از قیمت های فعلی قابل خریداری است و مشخصات قابل توجهی را بیش از صفحه نمایش اضافی ارائه می دهد.

 لپ تاپ های دو صفحه نمایشی

مزیت صفحه نمایش داخلی دوم چیست

به طور کلی مزیت این صفحه نمایش دوم برای هرکسی می تواند متفاوت باشد. اما از جمله موارد مرسوم مزیت های لپ تاپ های دو صفحه نمایشی این است که مثلا اگر روی صفحه اصلی در حال کار کردن روی پروژه ای باشید می توانید روی نمایشگر دوم مدام پیام رسان یا ایمیل های خود را باز بگذارید و چک کنید.

همچنین اگر از ابزارها و نرم افزارهای خلاقانه ای مثل فوتوشاپ یا Premiere استفاده می کنید می توانید به راحتی یک سری ابزارها و منابع مورد نیازتان را دائما روی نمایشگر ثانویه در دسترس داشته باشید.

در مواردی که صفحه ثانویه نیز یک صفحه نمایش لمسی است، گزینه های کنترلی متعددی را می توانید تنظیم کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه کلید MIDI مجازی برای نرم افزار تولید موسیقی خود بر روی این صفحه نمایش داشته باشید، که ححاوی کنترل گرهای مورد نظرتان است. همین امر در مورد افرادی که کارهایی مانند درجه بندی رنگ را در نرم افزارهایی مانند Da Vinci Resolve انجام می دهند نیز صدق می کند.

 لپ تاپ های دو صفحه نمایشی

به هم ریختگی های حاصل از دو صفحه نمایش چیست

از آن جا که این لپ تاپ ها دارای دو نمایشگر هستند و در ابتدا بسیار جذاب به نظر می رسند اما امتیازهای منفی هم دارند. شما باید به تناسب کار خود به این فکر کنید که آیا این امتیازهای منفی برایتان دردسرساز است یانه!

اولین نکته دردسرساز این است که این دو نمایشگر در لپ تاپ های دو صفحه نمایشی برق بیشتری را مصرف می کنند! پس احتمالا باطری هر چقدر هم بهبود یافته باشد باز هم داستان تخلیه انرژی سریع را خواهید داشت.

نکته دوم این است که در برخی موارد وجود این نمایشگرها موجب کوچک شدن صفحه کلید و از بین رفتن صفحه موس شده است.

در برخی موارد صفحه کلید به صورت جمع و جور به پایین و سمت چپ و به سایز کوچک تر تبدیل شده است! ( شبیه ماشین حساب ) تا جایی برای موس پد در سمت راست و نمایشگر دوم در بالا بشود. این تغییر را اگر در ذهنتان تصور کنید متوجه می شوید که فضای آزادی که دست از آن بهره می برد نیز حذف شده و از همان ابتدا باید انگشتان خود را روی کلید ها بچرخانید! و مچ دست یا کف دستتان روی میز قرار بگیرد! بنظر من که این ویژگی اصلا جالب نیست!

 لپ تاپ های دو صفحه نمایشی

جایگزین لپ تاپ های دو صفحه نمایشی چیست

همه چیز جایگزین دارد! حتی لپ تاپ های دو صفحه نمایشی! اگر نوع کار شما با سیستم تان به گونه ای است که اگر دو نمایشگر داشته باشید برایتان بهتر است می توانید از روش های دیگری برای بهبود این کنترل استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید از تبلت خود به عنوان دومین صفخه نمایشگر استفاده کنید. یا این که می توانید از نمایشگرهای قابل حمل که با یک USB ناقابل! به سیستم تان وصل می شود استفاده کنید و نمایشگرخود را توسعه دهید.

منابع کمکی

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *