کاربرد لوگو موشن را بشناسید! [۳ کاربرد مهم]

کاربرد لوگو موشن را بشناسید! [۳ کاربرد مهم]
  • 1402/10/6
  • گویا آی تی
  • 0

لوگوموشن می­تواند نقش بسیار تاثیرگذاری در طراحی هویت برند، تبلیغات، بازاریابی و سهولت در تشخیص یک کسب و کار داشته باشد. لوگوموشن روح تازه­ای به طراحی لوگوی برندها می­بخشد و در مقایسه با لوگوی عادی جذابیت­های بصری بیشتری دارد. با توجه به محبوبیت این سبک طراحی لوگو در یکی دو سال اخیر و انتخاب آن به عنوان ترند لوگو دیزاین در سال ۲۰۲۴، در این مطلب قصد داریم ضمن معرفی بیشتر لوگوموشن، کاربردهای مختلف آن را با هم بررسی کنیم. پس فرصت را از دست ندهید و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لوگوموشن یا لوگوی متحرک

لوگو قلب تپنده هویت یک برند است و شخصیت آن را شکل می­دهد. لوگو نقش مهمی در برندسازی، ارتباط با مخاطبان هدف و تاثیرگذاری روی آنها دارد. لوگوموشن یکی از سبک­های جدید و جذاب طراحی لوگو است که روی شخصیت سازی برای لوگو تمرکز کرده است. ساخت لوگو موشن اگر توسط طراح حرفه­ای و طبق اصول انجام شود، می­تواند تصویر برند موثری را ایجاد کند و شانس موفقیت شما برای بازاریابی و تبلیغات در دنیای وب و شبکه­های مجازی را ارتقا دهد.

لوگوموشن­ها از انیمیشن و موشن گرافیک­های پیچیده برای ارائه ویدیویی لوگو استفاده می­کنند. این سبک طراحی لوگو نه تنها به راحتی توجه مخاطبان را جلب می­کند، بلکه با به تصویر کشیدن داستان برند شما، احساسات آنها را هم برانگیخته می­کند. معمولا مخاطبان نسبت به لوگوموشن احساس صمیمت بیشتری پیدا می­کنند و همین موضوع باعث می­شود که تعامل بهتری با برند ما داشته باشند. در بخش بعدی توضیح می­دهیم که چرا لوگوموشن اینقدر محبوب شده است و برای تبلیغات در اینترنت نسبت به لوگو کارایی بیشتری دارد.

چرا برندها به لوگو موشن نیاز دارند؟

به محض اینکه روش­های کلاسیک طراحی لوگوی جای خود را به ساخت انیمیشن لوگو دادند، بسیاری از برندهای بزرگ و کوچک به سراغ لوگوموشن رفتند. طبیعتا لوگوموشن روشی مدرن و پویا برای به تصویر کشین هویت یک برند است و می­تواند به خوبی وجه تمایز شما را نسبت به رقبا نمایش دهد. طراحی لوگوموشن به چند دلیل برای برندهایی که سایت دارند یا در شبکه­های اجتماعی فعالیت می کنند، ضرورت دارد:

✓ تصویری جذاب و ملموس از برند را به نمایش می­گذارد

اولین ویژگی لوگوموشن این است که با کمک المان­های بصری و موشن گرافیک تصویری منحصر به فرد از لوگو را به نمایش می­گذارد که فقط یک تصویر ثابت دو بعدی یا سه بعدی نیست. بلکه یک نمایش متحرک و زنده است که مخاطب را به تعامل وا می­دارد.

✓ آگاهی از برند را بالاتر می­برد

بسیاری از کارشناسان روابط عمومی و تبلیغات اعتقاد دارند که انیمیشن و همچنین محتوای ویدیویی بهتر از تصاویر استاتیک درک می­شوند و راحت­تر قابل یادآوری هستند. چون یک لوگوموشن قدرتمند به راحتی می­تواند با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و توجه آنها را جلب کند. گاهی اوقات کاری که یک لوگوموشن ۱۰ ثانیه­ای انجام می­دهد، موثرتر از تبلیغات ویدیویی است که با هزینه­های مالی آنچنانی تولید می­شود.

✓ برندینگ قوی­تر و موفق­تری دارد

اولین برخورد با مخاطب تاثیر زیادی روی نحوه نگاه او به برند، محصولات یا برند ما دارد. چون فقط چند ثانیه طول می­کشد که او تصمیم بگیرد چیزی را دوست داشته باشد یا نه! با توجه به اینکه لوگوموشن اولین چیزی است که مخاطب ما در سایت یا شبکه­های اجتماعی می­بیند، می­تواند تاثیر اولیه خوبی روی مشتریان بالقوه داشته باشد و شانس ما را برای جلب علاقه آنها افزایش دهد.

✓ احساسات مخاطب را برانگیخته می­کند

مردم ایده­های جدید و غیرعادی را دوست دارند و لوگوموشن راه خوبی برای غافلگیری آنهاست. لوگوموشن می­تواند احساسات مثبت، هیجان و شادی را در مخاطب ایجاد کند. چون می­تواند مانند یک کارتون یا انیمیشن کوتاه و کودکانه، آنها را سرگرم کند.

✓ لوگوموشن به خوبی داستان برند شما را شرح می­دهد

انیمیشن می­تواند توضیحات دقیق­تری درباره ماهیت کسب و کار، محصولات یا خدمات شما ارائه کند. چون لوگوموشن به راحتی با بینندگان ارتباط عاطفی برقرار می­کند. داستان سرایی لوگوموشن ذهن مخاطب را قلقک می­دهد که شما را دنبال کند و بیشتر درباره شما بداند.

✓ چهره­ای حرفه­ای از برند شما نمایش می­دهد

شاید مشتریان ما در زمینه بازاریابی متخصص نباشند، اما می­توانند تفاوت یک برند حرفه­ای را از یک برند آماتور تشخیص دهند. کاری که لوگوموشن با برند شما می­کند، نمایش هویتی مقتدر، مستقل و واقعی از برند شماست که در نظر مخاطب به شدت حرفه­ای جلوه می­کند.

انواع کاربردهای لوگوموشن

هدف از طراحی لوگوموشن، برندینگ در فضای دیجیتال، سایت و شبکه­های مجازی است. از لوگوی متحرک برای تبلیغات و بازاریابی در موارد زیر استفاده می­شود:

✓ شبکه­های اجتماعی

شبکه­های اجتماعی یکی از بسترهای اصلی تبلیغات و بازاریابی خدمات و محصولات هستند. مردم ساعت­های طولانی را صرف گشت و گذار در اینترنت و شبکه­های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر و پینترست می­کنند. در چنین فضایی که محتوای جذاب ویدیویی حرف اول را می­زند، لوگوموشن دقیقا همان ابزار بازاریابی است که به راحتی به اشتراک گذاشته می­شود و در مقایسه با عکس، جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری دارد.

✓ صفحه اصلی سایت

لوگوموشن می­تواند تاثیرگذاری سایت روی مخاطب را بهبود ببخشد و به عنوان یکی از المان­های مهم تجربه کاربری و UI سایت روی سئوی آن تاثیر مثبت بگذارد. کاربران لوگوموشن را تماشا می­کنند و با این کار زمان بیشتری را در سایت می­گذرانند. همین افزایش مدت زمان ماندگاری کاربران در سایت، تاثیر زیادی روی ارتقاء رتبه سایت در نتایج جستجو دارد.

✓ ویدیوهای تبلیغاتی

همه ویدیوهای تبلیغاتی باید یک لوگو شروع یا تمام می­شوند. یکی از بهترین مکان­ها برای استفاده از لوگوموشن و برندینگ، درج آن در محتوای تبلیغاتی ویدیویی است. محتواهای تبلیغاتی معمولا به سرعت در وب یا شبکه­های اجتماعی وایرال می­شوند و این کار می­تواند به شناخته­تر شدن برند شما کمک کند.

✓ ایمیل­های شرکتی

یکی دیگر از کاربردهای لوگوموشن، استفاده از آنها در متن ایمیلی­های شرکتی است. ایمیل­هایی که برای تبلیغات، ارسال اخبار و رویدادهای شرکت یا ارسال نامه­ها استفاده می­شوند، مکان خوبی برای درج لوگوموشن هستند. چون کاربر را جذب می­کنند و از تماشای آن سرگرم می­شود.

چطور لوگوموشن طراحی کنیم؟

برای طراحی لوگوموشن دو راه دارید. راهکار اول، استفاده از خدمات سایت­های خارجی است که به صورت رایگان و با کمک داده­هایی که در اختیار هوش مصنوعی قرار می­دهید، برای شما لوگوموشن طراحی می­کنند. مزیت این روش مقرون به صرفه و اقتصادی بودن آن است، ولی این احتمال وجود دارد که نتیجه کار خیلی به سلیقه شما و چیزی که از یک لوگوموشن حرفه­ای توقع دارید، نزدیک نباشد و مورد پسندتان قرار نگیرد. چون این سایت­ها از یک سری قالب­های تصویری آماده و غیرقابل تغییر برای طراحی لوگو استفاده می­کنند.

راهکار دوم، استفاده از خدمات طراحی لوگوموشن در شرکت­های طراحی و گرافیک است. این شرکت­ها طراحی لوگوموشن را بر اساس تکنیک­های طراحی هویت برند و منطبق با درخواست و نیاز کارفرما و برند انجام می­دهند. آنها چندین طرح مختلف را ایده­پردازی می­کنند و به شما نشان می­دهند. شما می­توانید طی مشاوره با طراح خود، هر بخش از لوگو را که لازم است تغییر دهید تا او دقیقا همان چیزی را که دوست دارید به تصویر بکشد.

انتخاب هر یک از این دو روش به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. ولی اگر می­خواهید یک لوگوموشن حرفه­ای و منحصر به فرد داشته باشید، پیشنهاد می­کنیم که از یک تیم طراحی لوگوموشن تخصصی کمک بگیرید. به این ترتیب یک لوگوی اختصاصی خواهید داشت که هیچ کس مشابه آن را ندارد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *