یادگیری زبان با روشی راحت‌ و اثرگذاری بالا برای کودکان

یادگیری زبان با روشی راحت‌ و اثرگذاری بالا برای کودکان
  • 1402/10/12
  • گویا آی تی
  • 0

آیا شما هم از آن دسته والدینی هستید که آرزو دارید فرزندتان بتواند به زبان انگلیسی مسلط بشود؟

حتی اگر روش‌ها و دوره‌های مختلفی را هم امتحان کرده‌اید و نتیجه نگرفته‌اید، دلیلی ندارد که ناامید شوید! این را بدانید که به‌جز روش‌های سنتی تدریس مستقیم که در اغلب کلاس‌های زبان رایج است، روش موثرتری هم برای پرورش کودک دو زبانه وجود دارد.

دوره جامع پکیج کودک دوزبانه، همین روشی است که درموردش حرف می‌زنیم. در ادامه، توضیح خواهیم داد که این روش تا چه اندازه اثرگذار است.

یادگیری زبان چه فوایدی برای کودکان دارد؟

مسلما بلدبودن زبان انگلیسی فقط برای پزدادن نیست. آن‌هایی که زبان دوم بلدند، فقط زبان یاد نگرفته‌اند؛ بلکه در واقع شخصیتی جداگانه را به خود اضافه کرده‌اند.

در ادامه با معرفی فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی توضیح می‌دهیم که منظورمان از اضافه‌شدن شخصیت چیست.

۱. بهبود حافظه

از نظر علمی ثابت شده است هرچه بیش‌تر از بخش حافظه مغزمان استفاده کنیم، قوی‌تر می‌شود.

مغز انسان مثل یک هارددیسک نیست که روی آن چیزهای مختلف ذخیره کنیم؛ بلکه مغز برای به‌یادآوردن چیزی، ابتدا‌ مجبور است آن را یاد بگیرد. یعنی یاد بگیرد که هر اطلاعاتی چطور وارد آن شده است.

آموزش زبان به این امر کمک می‌کند. یعنی ما با یادگیری مداوم و اضافه‌کردن موارد جدید به مغز و مرور دوباره آن‌ها، در واقع داریم قدرت عضلات مغزمان را بالاتر می‌بریم.

حتما این جمله کلیشه‌ای را شنیده‌اید که می‌گویند: «زبان فرّار است». دلیلش این است که ما دوباره نرفته‌ایم چیزی را که یاد گرفته‌ایم، مرور کنیم. شاید هم از اول چیزی یاد نگرفته بودیم!

۲. تفکر خلاقانه

فردی که از کودکی درگیر یادگیری مفاهیم پیچیده‌ای مثل موسیقی و زبان می‌شود، در واقع درگیر خلاقیت هم می‌شود. یعنی مجبور است که از خلاقیت خود استفاده کند تا چیزهای جدید را یاد بگیرد.

کودک از این طریق یاد می‌گیرد که ترسی از خلاق‌بودن نداشته باشد؛ چون یادگیری زبان فرایندی خطی نیست که بخواهیم همین‌طور بدون هیچ تلاشی آن را یاد بگیریم؛ بلکه مجبوریم چیزهایی را که یاد گرفته‌ایم، کنار هم بگذاریم تا منطق مسائل جدید را بهتر بفهمیم.

۳. یادگیری هنر حل مسئله

خلاقیت به چه درد می‌خورد؟ خب معلوم است؛ در هنگام مواجه‌شدن با مشکلات!

وقتی به‌ قدر کافی بر نکاتی که آموزش دیده‌ایم، مسلط باشیم، می‌توانیم از آن‌ها در راستای حل مسائل مختلف استفاده کنیم.

فردی که مدام با فرایند یادگیری درگیر باشد، کم‌کم می‌فهمد که می‌بایست مشکلی را حل کند تا چیزی یاد بگیرد؛ حالا آن مشکل هرچه باشد.

عادت‌کردن به این هنر از کودکی، در روحیه فرد اثر ویژه‌ای می‌گذارد؛ به‌‌طوری که در هر شرایطی به فکر حل مسائل می‌افتد.

۴. حس همدلی با دیگر فرهنگ‌ها

ما آدم‌بزرگ‌ها خیلی سخت‌تر از بچه‌ها با دیگران خو می‌گیریم. ما بیش‌تر از آن‌ها در مقابل عقاید جدید گارد داریم. این یعنی بچه‌ها نسبت به بزرگسالان گرایش بیش‌تری برای یادگیری فرهنگ‌های جدید دارند.

زبان دوم پر است از مواردی که به فرهنگ دیگری ربط دارد. بنابراین اگر بتوانیم این فرهنگ را بپذیریم، بهتر می‌توانیم نکاتش را یاد بگیریم. با آموزش زبان به کودکان، آن‌ها را از بچگی به این قضیه عادت می‌دهیم.

۵. فرصت یافتن شغل بهتر

دنیا دنیای انگلیسی‌‌زبان‌ها است. البته که زبان‌های دیگر هم برای یافتن شغل مفید هستند؛ ولی می‌توان گفت انگلیسی فراگیرترین زبانی است که در بین کشورهای مختلف رایج است.

به‌جز کشورهای مختلف، کسب‌وکارهای مختلف هم به‌ناچار به زبان انگلیسی وابسته شده‌اند یا حداقل بخشی از کارشان با آن عجین است. در این شرایط فردی که به زبان انگلیسی تسلط داشته باشد، شانس بیش‌تری برای ورود به بازار کار خواهد داشت.

دوزبانگی از کودکی

کودکان برای یادگیری هر چیزی آمادگی ذهنی بالایی دارند. از این فرصت می‌توان استفاده کرد و زبان دوم را در کنار زبان اول به آن‌ها آموزش داد.

بچه‌ها عاشق یادگیری هستند. انسان در هیچ دوره‌ای از زندگی‌اش به اندازه کودکی، برای یادگیری مشتاق نیست. کودکان فقط کمی در تمرکز مشکل دارند که ما باید بتوانیم آن‌ها را به طریقی جذب چیزی بکنیم که می‌خواهیم یاد بگیرند.

حالا چاره چیست؟ باید از دریچه‌ای وارد این قضیه شویم که مطابق میل‌شان باشد؛ بازی و سرگرمی.

بهترین دوره آموزش زبان انگلیسی به کودکان

یادگیری زبان یک فرایند پیچیده برای مغز هر انسانی است؛ اما آیا دقت کرده‌اید که چطور همه ما توانستیم با کم‌ترین تلاش، زبان مادری خود را یاد بگیریم؟ دلیلش این بوده که در کودکی مدام با این زبان درگیر بوده‌ایم و اطراف‌مان می‌دیدیم و می‌شنیدیم که مردم با این زبان صحبت می‌کنند.

چه خوب می‌شد اگر می‌توانستیم این روش را برای زبان انگلیسی هم به‌کار بگیریم!

این امر از همین امروز شدنی است. تنها چیزی که لازم دارید یک پکیج پر و پیمان است که تمام تدابیر یادگیری زبان در آن گنجانده شده باشد؛ یعنی پکیج کودک دوزبانه مهدیه بیابانی.

این پکیج که دوره‌ای سه‌ساله دارد، توسط مهدیه بیابانی و تیم مدرس آن گردآوری شده است. اعضای این مجموعه که همگی در امر تدریس خبره هستند، توانسته‌اند با کمک یک‌دیگر به روش LSS دست پیدا کنند؛ روش مبتکرانه‌ای که بر اساس آن، کودک باید درگیر ۳ مفهوم بشود:

  • Listen: شنیدن
  • See: دیدن
  • Say: بیان‌کردن

شما برای این‌که بتوانید کودک خود را به‌طور موثر در این شرایط قرار دهید، یک پکیج پر از محتواهای رنگارنگ در اختیار دارید.

در این پکیج کارتون‌های آموزشی، داستان‌های صوتی و تصویری، کاربرگ‌های مرتبط با محتوا و اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی گنجانده شده تا کودکان به‌خوبی با آن خو بگیرند.

کودکان بیش‌تر از هر چیزی دنبال بازی و سرگرمی هستند. پس بهترین راه برای آن‌که علاقه و تمرکزشان را در مسیر یادگیری زبان انگلیسی حفظ کنیم این است که آن‌ها را در مجاورت کارتون و شعر و موسیقی قرار دهیم. دقیقا کاری که در پکیج کودک دوزبانه انجام شده است!

فرزندتان پس از درگیرشدن با این محتواهای کلیدی، می‌تواند چیزهایی را که دیده و شنیده تکرار کند. گاهی حتی اگر خودمان هم از آن‌ها نخواهیم، خودشان به‌صورت ناخودآگاه شروع به حرف‌زدن و به‌رخ‌کشیدن دانش خود می‌کنند.

نقش کاربرگ‌ها هم همین است. با استفاده از این کاربرگ‌ها که کاملا منطبق با محتواهای آموزشی هستند، می‌توانیم آن‌ها را بیش‌تر با چیزهایی که یاد گرفته‌اند، درگیر کنیم؛ فقط کافی است این کاربرگ‌ها را به آن‌ها نشان دهیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *