راهنمای خرید بهترین هدست های گیمینگ ۲۰۲۴

راهنمای خرید بهترین هدست های گیمینگ ۲۰۲۴
  • 1402/11/24
  • زهرا معبودی
  • 0
محتوا پنهان

اگر به دنبال یک رهنمای خرید مناسب برای هدست های گیمینگ هستید باید بگوییم که بررسی در میان هدست های مختلف تقریبا کار سختی است چرا که چند ده هدفون و هدست گیمینگ وجود دارند که تجربه استفاده از آن ها نداریم و نمی توانیم یک انتخاب صد در صد برتر داشته باشیم. اما گویا آی تی در این مطلب تلاش دارد تا بهترین هدست های گیمینگ را معرفی کند که قیمت های آن بین ۳۹ دلار تا ۳۰۰ دلار است! یعنی معرفی یک هدست گیمینگ حدودا ۲ میلیون تومانی به بالا. با ما همراه باشید.

معرفی بهترین هدست گیمینگ زیر ۲ میلیون تومان

بهترین هدست گیمینگ اقتصادی HyperX Cloud Stinger است که قیمت حدودی ۳۹ دلار دارد. این هدفون با قیمت روز دلار حدود ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تومان است. (عرضه رسمی توسط سازنده به قیمت ۳۹ دلار).

درست است که به ظاهر قیمت این هدفون کمتر از چیزی است که به نظر برسد اما نباید این قیمت پایین شما را نگران کند! چرا که اگر و تنها اگر این هدست را با هدف بازی خریداری کنید یک انتخاب خوب است که کارش را خیلی خوب انجام می دهد. مخصوصا که کیفیت میکروفون آن عالی گزارش شده است.

همچنین اگر بی سیم بودن را یکی از امتیازهای هدست های گیمینگ برشمریم Cloud Stinger یک هدست سیمی است اما ویژگی مثبت آن این است که روی همه کنسول های بازی خوب کار می کند.

بهترین هدست گیمینگ زیر ۲ میلیون تومان

نقاط قوت:

در میان نقاط مثبت این هدست که بیشتر آن ها به تجربه شخصی شما ارتباط دارد می توان به موارد زیر بیشتر اشاره کرد:

  • سازگار با PC، PS4، PS5، و کنسول های سری Xbox
  • دارای میکروفون اختصاصی جامد
  • طراحی راحت و استفاده مناسب از آن

نقاط ضعف

  • کمی درشت طراحی شده است. (‌برای برخی این ویژگی نقطه ضعف است)
  • وایرلس نیست.
  • کیفیت صدای موسیقی در آن در حد پایین است.

بررسی بهترین هدست گیمینگ زیر ۲ میلیون تومان

اگر می خواهید بهترین هدفون برای بازی انتخاب کنید که گهگداری با آن موسیقی گوش کنید باید بدانید که این هدست انتخاب مناسبی برای شما نیست.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک هدست گیمینگ باید داشته باشد که معمولا این ویژگی منجر به قیمت بالای آن می شود این است که این هدست ها راحت هستند. این ویژگی خیلی مهم است چرا که ساعت ها باید این هدست روی گوش و سر شما باشد و شما هیچ احساس اذیت شدنی نداشته باشید. خوشبختانه Cloud Stinger این ویژگی را در کمترین قیمت ممکن ارائه کرده است.

بهترین هدست گیمینگ جهان: HyperX Cloud Alpha S

برای اکثر مردم، HyperX Cloud Alpha S بهترین هدست بازی است. این هدست که برای هر پلتفرمی بخواهید از آن استفاده کنید بهترین کیفیت را برایتان ارائه خواهد کرد چرا که هم بارایانه سازگار است و هم می توانید از آن برای استفاده از کنسول های بازی استفاده کنید.

نقاط قوت:

  • صدای عالی
  • میکروفون عالی با صدای واضح
  • استفاده راحت
  • سازگار با PC، PS4، PS5، و کنسول های سری Xbox

نقاط ضعف:

  • دکمه کنترل های میکسر بی معنی است.
  • کیفیت صدا برای موسیقی عالی نیست ولی خوب است.
  • این هدست بی سیم نیست.

بهترین هدست گیمینگ جهان

بررسی بهترین هدست گیمینگ جهان

هدست گیمینگ Cloud Alpha یکی از بهترین هدست هایی است که استفاده از آن راحت است و این نقطه مثبت برگزیده آن است.

شاید فکر نکنید، اما نحوه صدای هدست ها نیز می تواند به راحتی کاربر بیفزاید. برای این هدست HyperX کیفیت صدا کمی در بخش باس کم است، اما در غیر این صورت جامد و یکدست است. صدای یکنواخت برای کاهش فشار روی گوش در حین گوش دادن به صدای بسیار پویا برای مدت طولانی ضروری است. این همچنین یک مزیت برای واضح نگه داشتن نشانه های صوتی مانند ردپاها در ترکیب صدا ها است و تجربه بازی شما را بالا می برد.

از آنجایی که HyperX Cloud Alpha S از طریق USB متصل می شود، فاقد دکمه کنترل صدا برای قطع کردن صدا است. اگر می‌خواهید میکروفون خود را مرتباً بی‌صدا کنید، این می‌تواند برای شما مشکل ساز باشد. این هدست همچنین دارای یک میکسر است که می توانید آن را تنظیم کنید اما چندان خروجی جذاب و خاصی ندارد.

با این حال، این ایرادات کوچک بر کیفیت Cloud Alpha S تأثیری نمی‌گذارد. اگر به یک هدست بازی نیاز دارید که به همه چیز قابل اتصال باشد و بدون هیچ سر و صدایی عالی به نظر برسد، یک انتخاب قوی است.

بهترین هدفون گیمینگ: SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless

هدست SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless به عنوان بهترین هدفون گیمینگ در لیست بهترین هدست های دنیا قرار دارد. قیمت بالای آن شاید برای شما غیر منطقی باشد اما چند دلیل مهم برای این انتخاب وجود دارد:

نقاط قوت:

  • دارای باطری قابل تعویض
  • کنترل صوتی قابل توجه
  • قابلیت رد و حذف نویز در میکروفون
  • سازگار با Xbox، PS5، PC، Mac، Switch و موبایل

نقاط ضعف:

  • قیمت گران

بهترین هدفون گیمینگ

بررسی بهترین هدستگ گیمینگ وایرلس

اجازه بدهید بررسی این هدست گیمینگ را با کیفیت و خروجی صدا شروع کنیم. هدست Nova Pro صدای فضایی ۳۶۰ درجه را ارائه می دهد و با صدای فضایی مایکروسافت برای Xbox و Tempest 3D Audio برای PS5 سازگار است. صدای فضایی برای بازی مناسب است چرا که صدای فضایی در نهایت هدفش این است که برای شما تجربه واقعی تری از حضور در بازی را داشته باشید. این ویژگی تجربه شخصی شما از بازی را ارتقا می دهد.

برای این هدست یک اکولایزر وجود دارد که به شما این امکان را می دهد که صداهای مختلف را بتوانید دقیق بررسی و تنظیم کنید. برای مثال می‌توانید صدای گام‌ها و قدم ها و پاها را افزایش دهید و در عین حال صدای انفجار و تیراندازی را کاهش دهید. در ترکیب با ANC، این به شما کنترل چشمگیری بر صداهایی که به گوش شما می رسد می دهد.

در واقع این ویژگی با قابلیت تفکیک و تنظیم صدا محیط بازی را برای تان تا حد عالی شخصی سازی می کند.

فاکتور مهم دیگری که در هدست بی سیم باید به آن توجه کرد، عمر باتری است. راه حل SteelSeries برای مشکل تمام شدن شارژ در اواسط بازی، یک سیستم باتری با قابلیت تعویض است. شما دو باتری دریافت می کنید که هر کدام ۱۸ تا ۲۲ ساعت کار می کنند. می‌توانید یکی را در ایستگاه پایه در حین استفاده از دیگری شارژ کنید، بنابراین لازم نیست نگران تمام شدن آب در وسط یک جلسه بازی باشید.

ایستگاه پایه که دارای دو پورت USB نیز می باشد، دارای یک پنل LED دقیق است که اطلاعات سطح صدا، فرکانس و البته میزان باتری را نمایش می دهد. جذابیت این دو پورت USB این است که به شما امکان می دهند دو دستگاه را به هم متصل کرده و با فشار یک دکمه بین آنها سوئیچ کنید. و از آنجایی که هدست با ایکس باکس، پلی استیشن، رایانه شخصی، مک، سوییچ و دستگاه های تلفن همراه کار می کند، پشتیبانی از دو دستگاه می تواند بسیار مفید باشد.

نکته دیگر در مورد راحتی استفاده از این هدست به عنوان بهترین هدست گیمینگ این است که قطعات بکار برده شده در آن موجب شده که برخلاف سایر هدست های بی سیم که معمولا سنگین وزن هستند و ممکن است سر و گوش را اذیت کنند، در این هدست این ویژگی منفی حذف شود.

در کنار این قابلیت، هدبند شناور قابل تنظیم و پدهای گوش با جلوه چرمی نرم کمک می کند تا این هدفون برای استفاده طولانی مدت عالی باشد.

حالا به نظر شما این قیمت ارزش خریدن دارد؟

بهترین هدست گیمینگ برای کامپیوتر:‌ Razer BlackShark V2 Pro (2023 Edition)

اگر از رایانه شخصی استفاده می کنید احتمالا از آن سیستم کارهای مختلفی می کشید. یک هدست بازی برای رایانه شخصی باید به همین ترتیب انعطاف پذیر باشد و این دقیقاً همان چیزی است که هدست بازی بی سیم Razer BlackShark V2 Pro 2023 Edition را به یک انتخاب امن و خوب تبدیل کرده است.

نقاط قوت:

  • کیفیت صدای بهبود یافته نسبت به BlackShark V2 اصلی
  • بلوتوث یا اتصال بی سیم ۲٫۴ گیگاهرتز
  • طول عمر باتری قابل توجه! ۷۰ ساعت!
  • میکروفون با صدای عالی

نقاط ضعف:

عدم پشتیبانی از اتصال سیمی

بهترین هدست های گیمینگ

بررسی بهترین هدست های گیمینگ برای رایانه شخصی

ابتدا اجازه دهید به اتصال نگاه کنیم. BlackShark V2 Pro Wireless – همانطور که از نامش پیداست – یک هدست بی سیم است، اما دو روش مختلف برای اتصال دارد. اتصال بلوتوث ۵٫۲ عالی است اگر بخواهید به سرعت با تلفن یا لپ تاپ خود جفت شوید و به چند آهنگ گوش دهید می توانید به راحتی از این هدست استفاده کنید. از طرف دیگر، اگر بازی و تاخیر شما اهمیت دارد، دانگل بی سیم ۲٫۴ گیگاهرتزی عملاً مانند یک اتصال سیمی صاف خواهد بود.

Razer شرکتی است که مانند درایورهای تیتانیوم Triforce خود به برندسازی توجه زیادی دارد. در این مورد، آنها درایورهای ۵۰ میلی متری هستند، اما با طراحی اختصاصی که آنها را به سه سطح پایین، متوسط ​​و بالا تقسیم می کند، شبیه به یک استریو سنتی یا تنظیم سینمای خانگی است. مانند بسیاری از هدست‌های بازی، BlackShark V2 Pro Wireless از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) برخوردار نیست، اما از طریق کاسه‌های فوم مموری خود دارای عایق‌بندی غیرفعال است.

اگر تا به حال یک تورنمنت eSports را تماشا کرده اید و به این فکر کرده اید که حرفه ای ها دقیقا چه می شنوند، BlackShark V2 Pro Wireless به شما این فرصت را می دهد که این حس و حال را تجربه کنید. این هدست دارای چندین نمایه داخلی است که به طور خاص برای بازی های FPS تنظیم شده است که به شما امکان می دهد هر آنچه را که برای رقابتی ماندن نیاز دارید بشنوید.

درست است که در یک بازی شنیدن همه صداها مهم است اما هم بازی شما نیز نیاز دارد تا در کنار این همه صدا صدای شما را هم بشنود! و Razer به این قضیه توجه کرده است. در این هدست گیمینگ میکروفونی جداشدنی تعبیه شده که به شما اطمینان می دهد که کلمات را به خوبی و وضوح می شنود. در کنار این ویژگی مهم طول عمر باتری این هدست ۷۰ ساعت است و این بدین معنی است که در لحظات حساس بازی هیچ وقت بازی را از دست نخواهید کرد!

Razer BlackShark V2 Pro Wireless با وزنی در حدود ۱۱ اونس یا ۰٫۷۵ پوند، از برخی هدست‌های بازی سنگین‌تر است، اما وزن زیادی ندارد. این هدست در رنگ های سیاه و سفید موجود است.

بهترین هدست گیمینگ برای PS5 در جهان: Sony Pulse 3D

هدست سونی Pulse 3D با توجه به نوع برند و کیفیتی که دارد، در عین حال خوش قیمت است. از جمله ویژگی هایی که از این هدست گیمینگ می توان به سرعت دریافت کرد این است که میکروفونی عالی دارد که حذف نویز آن بی نظیر است، عمر باتری آن عالی و طولانی است و با کیفیت ترین حالت صدای ۳ بعدی را پشتیبانی می کند.

نقاط قوت:

  • قیمت عالی
  • صدای عالی برای بازی مخصوصا صدای سه بعدی
  • بدون میکروفون خارجی
  • طراحی راحت برای استفاده روی گوش
  • سازگار با PS4

نقاط ضعف:

  • احساس ارزان بودن!
  • برای کار با PS5 به یک دانگل USB   نیاز دارد

بهترین هدست گیمینگ برای PS5 در جهان: Sony Pulse 3D

بررسی بهترین هدست گیمینگ برای PS5

البته، سونی آن را طوری ساخته است که هر هدستی که به کنترلر DualSense متصل است از پردازش صوتی سه بعدی آنها بهره می برد، اما Pulse 3D به طور خاص برای آن طراحی و تنظیم شده است، بنابراین این فناوری واقعاً در اینجا می درخشد.

Pulse 3D دارای بوم میکروفن نیست که از هدست بیرون بیاید و به نظر نمی رسد کیفیت صحبت برای آن ضعیف باشد. طراحی کلی هدست به خصوص مدل سفید و مشکی آن نیز مدرن و جذاب است. این انتخاب و تلفیق رنگ بیشتر ما را به یاد طراحی های اپل می اندازد!

کیفیت صدای این هدست گیمینگ بسیار خوب است. اقلا در مقایسه با صدای بلندگوهای تلویزیون و یا حتی هدست های ۱۰۰ دلاری این هدست حسابی درخشیده است.

البته در ابتدا اشاره کردیم که Pulse 3D  برای دارندگاه PS5 بهترین گزینه است اما این بدین معنی نیست که بعضی چیزها هم توی ذوق نمی زند. در حالی که این هدست زیبا به نظر می رسد اما کیفیت ساخت قابل قبول نیست که همین کیفیت ساخت پایین منجر به این شده تا هدست سبک باشد و راحتی استفاده از آن دو چندان شود! حالا انتخاب کنید زیبایی ظاهری برای تان مهم تر است یا راحتی استفاده از این هدست؟

بزرگترین نکته منفی به نظر ما نیاز به یک دانگل USB است که برای استفاده از هدست باید به PS5 وصل شود. ما نمی دانیم که چرا سونی نمی تواند به سادگی هدست را از همان پروتکلی که DualSense برای انتقال و دریافت صدا استفاده می کند استفاده کند!

بهترین هدست بازی برای Xbox Series X: هدست بی سیم Xbox

هدست بی‌سیم رسمی ایکس‌باکس محصولی است که به‌طور خودکار آن را از هدست‌های غیر بازی تشخیص نمی‌دهید.

نقاط قوت:

  • استفاده راحت
  • سازگار با نسل فعلی و قبلی ایکس باکس

  • بکارگیری سریع و راحت

نقاط ضعف:

  • صدای متوسط
  • دارای بوم میکروفون (‌همان میکروفون خارجی متصل)

 بهترین هدست بازی برای Xbox Series X: هدست بی سیم Xbox

بررسی بهترین هدست گیمینگ برای Xbox

این هدست از نظر ظاهری بسیار عالی به نظر می رسد و به طور قابل توجهی گرانتر از معادل سونی برای PS5 است، که باعث می شود آن را کمی ناامید کننده بدانیم که هنوز به جای میکروفون های یکپارچه به بوم میکروفون متکی است. با این وجود، شما از فناوری ایزوله صدا و عمر باتری ۱۵ ساعته فوق العاده برخوردار هستید.

این هدست همچنین برای جلسات طولانی چند نفره راحت و عالی است. ما همچنین خوشحالیم که هیچ ایستگاه پایه یا دانگلی برای جفت کردن این هدست با کنسول سری Xbox وجود ندارد، چیزی که ما آرزو می کنیم سونی آن را در هدست خود اعمال کند.

متأسفانه، در حالی که شما به تعدادی از فناوری های صوتی سه بعدی دسترسی دارید، کیفیت کلی صدا بر اساس بازخورد کاربر در حد متوسط ​​است. هر چند اگر این میزان صدا و کیفیت مورد قبول شما نیست برای بهبود کیفیت صوتی ارزشمند باید پول بیشتری خرج کنید. در عین حال ما همچنان خوشحالیم که این را به عنوان بهترین انتخاب کلی برای گیمرهای Xbox توصیه می کنیم.

بهترین هدست بازی برای نینتندو سوییچ: Razer Barracuda X Wireless

حتی با وجود محصولاتی مانند Valve’s Steam Deck، چیزی در مورد ترکیب کنسول بازی استاندارد و قابل حمل دستی وجود دارد که Nintendo Switch را به یک ماشین بازی تقریباً عالی تبدیل می‌کند. پیدا کردن هدست مناسب برای آن آسان نیست، اما Razer Barracuda X Wireless همه موارد را مشخص می کند.

نقاط قوت:

  • طول عمر باتری ۵۰ ساعته
  • درایورهای ۴۰ میلی متری صدای تاثیرگذاری ایجاد می کنند
  • قابلیت انتخاب رنگ های دلخواه

نقاط ضعف:

عایق صدا خیلی موثر نیست.

 بهترین هدست بازی برای نینتندو سوییچ

بررسی بهترین هدست گیمینگ برای نینتندو سوییچ

وزن Razer Barracuda X Wireless کمی بیش از نیم پوند است که به طور قابل توجهی از بسیاری از هدست های گیمینگ دیگر سبک تر است. همچنین از پدهای گوش فوم حافظه قابل تهویه استفاده می‌کند، به این معنی که در طول جلسات بازی طولانی‌تر دچار گرمازدگی نمی‌شوید و احساس عرق کردن در سمت گوش را تجربه نخواهید کرد.

Barracuda X Wireless از بلوتوث پشتیبانی می‌کند، که سوئیچ از آن پشتیبانی می‌کند، اما پشتیبانی فوق‌العاده‌ای ندارد. خوشبختانه، دانگل ارائه شده مستقیماً به سوئیچ متصل می شود و اتصال تقریباً بدون تأخیر را در اختیار شما قرار می دهد. در کنار این ویژگی ها بیاد داشته باشید که، اگر می‌خواهید برای گوش دادن به موسیقی، آن را با تلفن خود جفت کنید، بلوتوث مفید است.

این روزها بیشتر و بیشتر هدفون ها و حتی هدست ها کنترل ها را در یک برنامه تلفن همراه تعبیه می کنند، به این معنی که همیشه  در هر حالت می توانید در خلال بازی و استفاده از هدفون به تلفن تان هم دسترسی و ارتباط و اتصال داشته باشید. در Barracuda W Wireless، می‌توانید موسیقی، ویدیو، و تماس‌ها را با کنترل‌های آنبورد کنترل کنید، که به معنای نیاز به دسترسی کمتر به تلفن شما است.

Razer به دلیل کیفیت میکروفون‌های هدست‌های بازی خود شهرت زیادی به دست آورده است. اهمیت کیفیت میکروفون در این هدست به عنوان یکی از بهترین هدست های گیمینگ به صورتی است که کاملا تمرکز بر صدای شما دارد و حداکثر حالت برای حذف نویز پس زمینه را فراهم می کند. از طرفی اگر بخواهید بوم میکروفون را از هدست جدا کنید این قابلیت برای شما به راحتی در دسترس است.

برخلاف بسیاری از هدست‌های بازی، Razer Barracuda X Wireless در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها موجود است. شما می توانید از بین سیاه، سفید و صورتی و همچنین نسخه های ویژه PUBG و Roblox هدست دلخواه خود را انتخاب کنید.

پرسش و پاسخ های پرتکرار برای انتخاب بهترین هدست های گیمینگ

در ادامه سوالاتی را بررسی کرده ایم که به شما کمک می کند یک انتخاب برتر در بین بهترین هدست های گیمینگ داشته باشید.

هدست های گیمینگ وایرلس چه مزیتی برای بازی دارند؟

همانطور که متوجه شده اید یکی از امتیازهای مثبت برشمرده شده برای بهترین هدست های گیمینگ در این لیست قابلیت وایرلس بودن آن هاست. هدفون های بی سیم در هنگام بازی چندین مزیت دارند، از جمله محدود نبودن به نشستن نزدیک تلویزیون یا مانیتور. البته که برای آن ها نکات منفی نیز وجود دارد، مانند عمر باتری، اما هدست‌های بی‌سیم اغلب به اندازه هدست‌های سیمی برای بازی خوب هستند.

آیا هدست های بازی با چندین سیستم کار می کنند؟

هر هدست بی سیمی که از اتصال بلوتوث استاندارد استفاده می کند باید با چندین سیستم بازی کار کند. اما همه هدست‌های سیمی به دلیل روش‌های مختلف اتصال با همه سیستم‌های بازی کار نمی‌کنند، بنابراین دقت در انتخاب مهم است.

آیا می توانم از هدست بازی با هدست VR استفاده کنم؟

در بیشتر موارد، هدست بازی را می توان با هدست واقعیت مجازی استفاده کرد، تا زمانی که هدست واقعیت مجازی گوش شما را مسدود نکند. برخی از هدست های واقعیت مجازی دارای هدفون داخلی هستند، بنابراین استفاده از یک هدست جداگانه دشوار خواهد بود.

آیا هدست های بازی با گوشی ها کار می کنند؟

تا زمانی که روش اتصال هدست با گوشی سازگار باشد، احتمالاً می توان از آن استفاده کرد. با این حال، اکثر هدست های بازی سیمی از یک کانکتور USB استفاده می کنند که در پورت هدفون گوشی قرار نمی گیرد.

نحوه تمیز کردن پدهای گوش در هدست های گیمینگ چیست؟

پدهای گوش در اکثر هدست های بازی را می توان با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کرد. همچنین می توانید از ایزوپروپیل الکل برای تمیز کردن پدهای هدست بسیار کثیف یا چرب استفاده کنید. با احتیاط کار کنید و مراقب باشید که پوشش پد گوش ساییده نشود.

امیدواریم که این راهنما بتواند نکات مهم برای خرید یک هدست گیمینگ نه لزوما از این لیست را به شما گوشزد بکند. اگر شما هم یک گیمر هستید تجربه خود را از انتخاب بهترین هدست های گیمینگ در بخش نظرات برای ما بنویسید.

منبع کمکی:

وبسایت howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *