احتمال برخورد اجزای موشک منفجرشده چینی با ایران چقدر است؟

احتمال برخورد اجزای موشک منفجرشده چینی با ایران چقدر است؟
  • 1400/2/14
  • محمدرضا مرتضایی
  • 2

از روز گذشته با اعلام رسمی انفجار موشک ۲۱ تنی چینی در اواسط مسیر پرتابش به فضا، موجی از وحشت در بین برخی از اهالی شهرها و کشورهای مختلف به راه افتاده است. چرا که هنوز مشخص نیست اجزا منفجر شده این موشک در کدام قسمت از زمین فرود می آیند.

 

وحشت جهانی از مکان سقوط قطعات موشک منفجر شده چین در فضا

پنجشنبه هفته گذشته چین از تکمیل ایستگاه فضاییی خود موسوم به تیانهی خبر داد و برای تجهیز این ایستگاه فضایی موشکی ۲۱ تنی با ۱۰۰ وت ارتفاع و ۱۶ فوت عرض را روانه فضا کرد اما این موشک در انجام ماموریت خود ناکام ماند و در اواسط مسیرش به یکباره منفجر شد.

کارشناسان معتقدند به واسطه اینکه موشک مذکور به اندازه کافی از جو زمین فاصله نگرفته بود، اجزای منفجر شده این موشک به زودی بر روی مناطقی از زمین فرود خواهند آمد و این احتمال وجود دارد که این اجزا بر روی مناطق شهری فرود بیاید و منجر به تلفات سنگینی شود.

 

در حال حاضر پیش بینی می شود شهرهای نیویورک، پکن، مادرید و کشور زلاندنو در تیررس فرود اجزا منفجر شده این موشک قرار داشته باشند اما بر طبق گفته کارشناسان هوافضا هیچ قطعیتی در این خصوص وجود ندارد.

این موشک با سرعت ۵ مایل در ثانیه در حال باگشت به سطح زمین است و ظر چند روز آینده احتمالاً اخبار ناگواری در خصوص برخورد آن با برخی از مناطق شهری در مین خواهیم شنید.

البته با توجه به اینکه بیشتر مساحت زمین را آب تشکیل داده برخی نی معتقدند احتمال اینکه قطعات این موشک در اقیانوس فرود بیاید بسیار بیشتر از این است که روی مناطق شهری بیفتند.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. راضی به زحمت نیستیم ولی اگر قضا و قدر إلهی و ناگزیر است إن‌شاءالله به واشنگتن بخورد تا تحریم ظالمانۀ ملل پایان یابد
    و السلام

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *