زمان بازگشت قیمت بیت کوین به مدار صعودی کی است؟

زمان بازگشت قیمت بیت کوین به مدار صعودی کی است؟
  • 1400/2/29
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

از ساعات گذشته شیبت ریش قیمت بیت کوین تندتر شده و معروفترین کریپتوکارنسی جهان با افت قیمت شدیدی مواجه شده به طوری که این اتفاق باعث افت شدید قیمتی در سایر ارهای دیجیتال نیز شده است.

 

زمان بازگشت قیمت بیت کوین به مدار صعودی کی است؟

بسیاری از تازه واردان به دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال این روزها از خود می پرسند علت افت بیت کوین و متعاقب آن سایر ارزهای دیجیتال چیست؟ چرا با افت قیمت بیت کوین بقیه کریپتوکارنسی ها نیز با ریزش قیمتی مواجه می شوند؟ ارتباط بین قیمت بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال در چیست؟

 

همانطور که می دانید قیمت چند ارز دیجیتال معروف از جمله بیت کوین و دوج ارتباط مستقیم با اظهارات ایلون ماسک پیدا کرده و با هر اظهار نظر یا توئیت مثبت یا منفی او، به یکباره شاهد رشد یا سقوط قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بوده ایم.

 

در لحظه نگارش این مطلب قیمت بیت کوین به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرده و انتظار می رود بر اساس نمودار های تکنیکال ابتدا در سطح ۳۹ هزار دلار و سپس در سطح ۳۲ هزار دلار حمایت شده و بازگشت قیمتی را تجربه کنیم. اما چه چیزی باعث افت قیمت بیت کوین شد؟

 

تاثیر صحبتهای ایلون ماسک بر روی قیمت بیت کوین

حتماً در جریان قرار گرفته اید که ایلون ماسک اخیراً اعلام کرده به ودی سرمایه خود در بیت کوین را به فروش خواهد رساند و همین مسئله باعث ایجاد ترس در بین دارندگان بیت کوین شد که مبادا فروش گسترده بیت کوین توسط ایلون ماسک منجر به افت قیمت شود و پیشاپیش بسیاری از دارندگان بیت کوین در جهان دکمه فروش بیت کوین را فشردند و به همین سبب شاهد افزایش فشار فروش در این ارز دیجیتال شده ایم.

 

رابطه قیمت بیت کوین با سایر ارزهای دیجیتال

نکته جالب در این خصوص اینکه همبستگی مستقیمی بین قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به وجود آمده است؛ به طوری که با افت قیمت بیت کوین، بسیار از نمادهای ارز دیجیتال با افت قیمتی مواجه می شوند  و به نوعی بیت کوین لیدر بازار کریپتو کارنسی محسوب می شود. اما علت چیست؟

علت این مسئله تا حد زیادی به این مسئله بر می گردد که بسیاری از دارندگان سایر ارزهای دیجیتال وقتی افت قیمت شدید معروفترین ارز دیجیتال جهان را می بینند، با وحشت و ترس آنها نیز به سراغ فروش ارز دیجیتال خود می کنند و فشار فروش ایجاد شده منجر به افت قیمتی آنها می شود. یک سناریوی دیگر در این مسئله این است که با افت بیش ا حد بیت کوین، برخی از فعالین در خرید و فروش ار دیجیتال وسوسه شده و سرمایه خود در سایر ارزهای دیجیتال را نقد کرده اند تا در قیمت مناسب بار دیگر با خرید بیت کوین به سود مناسبی دست پیدا کنند.

 

قیمت بیت کوین کی بر می گردد؟

هر چه که هست با توجه به نبود دامنه نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال به نظر می رسد این فشار فروش در نقطه ای به اشباع خواهد رسید و با تقویت تقاضا بار دیگر شاهد رشد های قیمتی زیاد در قیمت ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *