نقش آموزش حسابداری برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق

نقش آموزش حسابداری برای تبدیل شدن به یک حسابدار موفق
  • 1400/6/14
  • محمد عالی
  • 0

یک حسابدار، علاوه بر دروس تئوری حسابداری می بایست در رابطه با مهارت های لازم این رشته نیز آگاهی داشته باشد. یکی از راه هایی کسب مهارت در این حرفه شرکت در دوره های آموزش حسابداری می باشد. دوره های مذکور، با بیان ناگفته هایی از حسابداری بازار کار مثل: اهمیت تسلط بر نرم افزارهای حسابداری، تاثیر فن بیان قوی و… به شما کمک می نمایند.

 

حسابداری، جز جدایی ناپذیر کلیه کسب و کارهای جاری در سطح جهان می باشد. به همین علت، همواره شاهد برگزاری دوره های آموزش حسابداری حضوری و یا مجازی می باشیم. در واقع، این دوره ها به آموزش کلیه مواردی که یک حسابدار می بایست به آنها تسلط داشته باشد می پردازد.

یک سری مطالب تئوری در دانشگاه تدریس می شوند. اما، دوره های آموزش حسابداری خارج از فضای دانشگاه، بیشتر به تبیین آموزش کاربردی و متناسب با بازار کار می پردازند. همین امر، موجب می گردد تا حتی افرادی که در دارای تحصیلات دانشگاهی در این رشته نمی باشند هم قادر به فعالیت در حوزه‌ی حسابداری باشند.  از این رو برای آشنایی بیشتر با بازار کار حسابداری، به تشریح برخی از مهمترین مهارت های لازم برای یک حسابدار خواهیم پرداخت.

یک حسابدار چه چیزهایی باید بلد باشد ؟

یکی از دغدغه های اکثر افرادی که قصد ورود به بازار کار حسابداری را دارند، این است که نمی دانند دقیقا چگونه و از کجا باید وارد این حوزه شوند. اولین گام برای این رشته ی پر طرفدار، شرکت در دوره های آموزش حسابداری رایگان و یا غیر رایگان می باشند. اما، این یک امر طبیعی می باشد که آموزش های اصولی و معتبر برای شما هزینه بر باشند. البته هزینه ای که می توان آن را یک سرمایه گذاری برای آینده به شمار آورد.

به عبارتی، آموزش حسابداری رایگان زمانی موجب ترقی و رشد شما خواهد بود، که علاوه بر مسائل رایج حسابداری مهارت های لازم این شغل را نیز به شما بیاموزد.

اولین موردی که یک حسابدار باید به آن توجه داشته باشد، تمرکز است. شما می بایست از پراکندگی ذهن خود جلوگیری کنید. به این معنا که، به طور مثال اگر قصد فعالیت در حسابداری پیمانکاری را دارید، فقط ذهن خود را بر روی آن و یا نهایتا یک شاخه ی دیگر از حسابداری متمرکز کنید. بدین ترتیب، مسیر حرکت شما روشن خواهد بود.

دومین موردی که در موفقیت یک حسابدار نقش دارد، آشنایی کافی و تسلط بر نرم افزارهای حسابداری، به خصوص اکسل می باشد. چرا که، حسابداری کلیه شرکت ها به طور حتم به این نرم افزارها وابستگی دارد. نرم افزارهای حسابداری، می توانند در ثبت، نگهداری و تهیه صورت های مالی با کمترین میزان خطا کمک شایانی به شما نمایند.

 

یکی از مهارت هایی که در دوره های آموزش حسابداری مقدماتی از پایه بسیار بر آن تاکید می شود؛ قدرت آنالیز داده ها و شیوه ی محاسبه ی سود و زیان سازمان می باشد. یعنی یک حسابدار، باید به خوبی بلد باشد ریشه ی اعداد و ارقام را یافته و با استفاده از آنها صورت هایی در رابطه با سود و زیان شرکت تهیه نماید. این صورت های مالی، ابزاری مهم برای تصمیم گیری مدیران محسوب می شوند.

حسابداری حقوق و دستمزد و قوانین کار، چهارمین موردی می باشد که حسابداران با آن سروکار خواهند داشت. اگرچه، حسابداری حقوق و دستمزد خود به عنوان یک رشته ی مستقل در حسابداری شناخته می شود. اما، کلیه ی حسابداران می بایست با با قوانین آن آشنایی کامل داشته باشند.

به طور معمول، مدیران و ذینفعان یک مجموعه انتظار دارند، حسابداران راهکارهایی برای ارتقا شرایط مالی شرکت به آنها ارائه نمایند. حسابداران زبده، که توانایی آنالیز بالایی دارند قادر به ارائه پیشنهاداتی برای کاهش هزینه ها و افزایش سود شرکت خواهند بود.

دیگر مهارت های موثر در ارتقا شغل حسابداری

برخی از مهارت ها هستند، که به صورت غیر مستقیم در پیشرفت شغلی شما موثر می باشند. شما در طی آموزش های حسابداری برخی از موارد زیر را فرا خواهید گرفت:

مهارت در سخنوری و ارتقا فن بیان: یک حسابدار توانمند، می بایست قادر به ایجاد یک ارتباط موثر با مدیران و سرمایه گذاران شرکت باشد. همچنین، باید بتواند کنترل اداره ی یک جلسه را به عهده بگیرد و در برخورد با همکاران خود نیز آمادگی داشته باشد.

رازداری: لازمه ی هر شغلی رازداری می باشد. در واقع این مورد برای یک حسابدار بیش از دیگران حائز اهمیت می باشد. چرا که، کلیه اطلاعات مالی یک سازمان در اختیار وی می باشد.

نظم در کارها: نظم راهگشای کلیه ی امور می باشد. حسابداری یک حرفه ی پیچیده و پر پیچ و خم است، حسابداران روزانه با اعداد و ارقام زیادی در ارتباط هستند. به همین علت نظم موجب ایجاد دقت در انجام کارها شده و کلیه فعالیت های مالی به بهترین نحو انجام خواهند شد.

 

سخن پایانی

اکثر فارغ التحصیلان این رشته، می بایست سالها پس از ورود به بازار کار به عنوان کارآموز و یا کمک حسابدار اقدام به کسب سابقه‌ی کاری نمایند. اما با تهیه‌ی پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری ویژه بازار کار ، قادر به ورود و پیشرفت سریع تری نسبت به روش قدیمی تر خواهند بود. جهت تسلط کامل به مباحث مربوط به بازار کار و کسب درآمد سریع از این حرفه، با جمع آوری اطلاعات از مدیران ارشد مالی و اساتید برتر دانشگاه مانند دکتر ساسان مهرانی ، پکیج آموزش صفر تا صد حسابداری بازار کار را تهیه نموده ایم.

این مجموعه بی‌نظیر شامل تمامی تکنیک‌های حسابداری کاربردی در قالب ۵۰ ساعت آموزش حسابداری با کیفیت، جزوات pdf، تستهای ارزیابی اینترنتی می‌باشد. با استفاده از این مجموعه به سادگی می‌توانید ضمن استفاده از تخفیف باورنکردنی آن، حسابداری را بصورت کاملا کاربردی از آموزش حسابداری مقدماتی تا تجزیه و تحلیل صورتهای مالی بیاموزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه پکیج های آموزشی می‌توانید به سایت حسابداری نیاز مراجعه فرمایید .

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *