در يك نظرسنجي رسمي: استيوجابز محبوبترين فرد بين نوجوانان

  • 1389/7/17
  • ITTeach
  • 5

بیشتر رهبران و انسانهای مشهور در شروع کار خود موفق بوده اند .کدام یک از موسسان زیر بیشتر مورد پسند شما می باشد .

وقتی که  می پرسیم نوجوانان از چه کار آفرینی  بیشتر خوششان می آید, آنها یکی از مکتشفان  Apple و استیو جابز CEOکه بر اساس دستاورد های نو جوانان دانشجوی سال سوم در سال 2010 او را  برترین فرمانروا  می دانند

دانشجویان سال سوم بر روی 1000نوجوان در آمریکا به صورت تلفنی  تحقیق کرده اند و نظر آنها  را در مورد اینکه  بهترین موسس چه کسی می باشد  پرسیدند . تقریبا یک چهارم آنها (23 در صد ) جابز را به عنوان بهترین موسس انتخاب کرده اند , اگر چه در تحقیقات سال 2009 تعداد آنها کمتر 35 در صد بوده است .

حتی با وجود فیس بوک با بیش از نیم میلیارد استفاده کننده و فیلمی که در شبکه اجتماعی آن وجود داشت که باعث به وجود آمدن طوفانی در جهان شد , مارک زوکربرگ فقط 9 در صد از آرا  را برای بهترین موسس بدست آورد , در مورد  افسانه فراموش شده تونی هاواک . نوجوانان ظاهرا جی کا رولینگ  نویسنده هری پاتر(17درصد )اوپرا وین فری (14 درصد ) و جی زد (13 درصد )  را بیشتر از کاشف فیس بوک و CEO تحسین می کنند .

البته  کسی مثل جابز که زاکربرگ را شکست داد , مدت بیشتری در این بازی بوده و به دلیل کامل شدن و انجام کار او شکست خورد در حالی که کار زاکربرگ تازه داشت شروع شد ه .اگر مهارت خود را افزایش دهد  او می تواند در سال آینده  هاواک را نیز کاملا شکست دهد .

زمانی که از نوجوانان پرسیده شد به چه خصوصیتی در بررسی این کارآفرینان بیشتر اهمیت می دهند , فقط 10 در صد از رای آنها در مورد ثروت و شهرت بود . 21 در صد ا ز نوجوانان به کارافرینانی رای داده بودند که در زندگی مردم تغییری ایجاد بکنند و 31 در صد از آنها به کسی رای داده بودند که در چند زمینه مختلف موفق بوده است  . و این همان چیزی است که باعث تفاوت آن کار آفرین می شود .

زمانی که از آنها در مورد انگیزه شان برای کار آفرین شدن پرسیدیم , نوجوانان گفتند :خوب کار کردن که به اندازه 15 در صد و رتبه سوم از جوابها بود . بالاتر از همه آنها کار کردن برای خود به اندازه 27 در صد و کنترل سرنوشت خود به اندازه 24 در صد بود .

منبع: techcrunch

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. خبر جالبی بود حسین آقا ، ممنون .
    ولی من خیلی به استیو جابز علاقه ای ندارم ولی در عوض عاشق بیلی هستم ……….. 😀

  2. ممنون از این خبر حسین جان…
    ولی من به غیر از استیو جابز، بیل گیتس رو خیلی خیلی قبول دارم.

    موفق باشی

    1. خب بيل گيتس سيستم عامل ويندوز رو به وجود آورد كيه كه دوستش نداشته باشه بين ما ايرانيا اما آمريكايي‌ها اين قضيه انگار فرق ميكنه اونها تحول و نوآوري رو خيلي دوست دارن اونهم شخصيتي بانام استيو جابز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *