سرگی برین:من به انسانهای عادی و فروتن علاقه مند هستم.

  • 1389/12/2
  • مجيد
  • 19

سرگی برین، نابغه کامپیوتر آمریکایی روسی ، کسی است که به همراه لری پیج شرکت گوگل را راه اندازی کرد.این شرکت بزرگترین شرکت اینترنتی بر پایه موتور جستجو و تکنولوژی تبلیغات آنلاین است.

سرگی برین متولد 21 آگوست سال 1973 در مسکو می باشد.وی با ثروت 12 میلیارد دلار به همراه همکارش لری پیج بیست و ششمین فرد ثروتمند دنیاست.البته به گفته مجله فوربز ، ثروت برین در سال 2010 به مبلغ 5/17 میلیارد دلار رسیده است.

برین به همراه خانواده اش در سن 6 سالگی به اجبار به آمریکا مهاجرت کرد. این اجبار به این دلیل بود که افراد یهودی در شوروی برای تدریس در دانشگاه با مشکل مواجه بودند.خانواده برین در خانه ای کوچک در مرکز مسکو زندگی میکردند.پدر او استاد ریاضیات از دانشگاه مریلند و مادرش یکی از دانشمندان ناسا هست.

Sergey Mikhaylovich Brin

برین دوره ابتدایی را در مدرسه ای در آدلفی ایالت مریلند گذراند، اما پس از آن پدرش در خانه به او تدریس می کرد. پدرش به عنوان استاد ریاضی او را به تحصیل در این رشته تشویق می کرد و در سال 1990 از دانشگاه مریلند با مدرک لیسانس ریاضی فارغ التحصیل شد.او به طور همزمان در رشته علوم کامپیوتر تحصیل میکرد. وی پس از فارغ التحصیلی به دانشگاه استنفورد رفت .و دکترای علوم کامپیوتر گرفت.وی در آنجا با لری پیج آشنا شد وبه زودی تبدیل به دوستان صمیمی شدند. آن دو خوابگاهشان را با کامپیوتر های ارزان قیمت انباشته بودند و سیستم جست و جوی داده های خود را برای ایجاد یک موتور جستجوی بهتر به کار میبردند . این برنامه به زودی در استنفورد شهرت یافت بنابراین به این دو دوست اجازه داده شد تحصیلات دکترا را برای انجام کار و تحقیقات بیشتر روی سیستمشان به تعویق اندازند . برین و پیج با درخواست مقداری پول از اعضای دانشکده ، خانواده و دوستانشان توانستند تعدادی سرور خریداری کرده و شرکت گوگل را در یک گاراژ اجاره ای در منلو پارک راه اندازی کنند. کمی بعد اندی بچتولیشم یک از موسسان شرکت مایکروسیستم چکی به مبلغ 100000 دلار به شرکت گوگل داد. اما مشکل اصلی این بود که اصلا شرکتی به اسم گوگل در جایی ثبت نشده بود.بنابراین برین و پیج ظرف دو هفته ای که درگیر کی سری کاغذ بازی برای ثبت شرکتشان بودند ، نتوانستند مبلغ چک را از هیچ بانکی دریافت کنند.

Sergey Mikhaylovich Brin

زمانی که گوگل آغاز به کار کرد تعداد صفحات ایندکس شده در این موتور جست و جو تنها 25 میلیون صفحه بود.این رقم طی سال های اخیر بسیار رشد کرد و به بیش از 25 میلیارد صفحه رسید.در اواخر آن سال نشریه معتبر PC World  نام گوگل را به عنوان یکی از 100 سایت برتر سال معرفی کرد و به این ترتیب گوگل پله های ترقی را به سرعت پیمود.

مجله اکونومیست  از برین به عنوان یک مرد روشنفکر و کسی که اعتقاد دارد دانش همیشه خوب و قطعا بهتر از نادانی است، یاد میکند. این فلسفه در دو شعار گوگل «فراهم کردن اطلاعات به شکل جهانی در دسترس و مفید برای تمام نیا» و «در به اشتراگ گذاشتن اطلاعات خود خسیس نباشید» نیز کاملا مشهود است.

برین علاوه بر فعالیت در شرکت گوگل روی پروژه های دیگر هم کار میکند. از جمله او و پیج از طریق سایت نوع دوستانه گوگل یعنی google.org برای حل مشکلات انرژی و آب و هوای جهان تلاش میکنند. شرکت گوگل برای یافتن منابع انرژی های جایگزین و تجدید پذیر سرمایه گذاری کرده است.

برین همچنین در سال 2008 مبلغ 5/4 میلیون دلار در شرکت ماجراجویی فضایی،یک شرکت توریسم فضایی در ویرجینیا سرماسه گذاری کرده است.برین و پیج یک هواپیمای بوئینگ 200-767 ویژه و یک جت دونیر آلفا دارند و سالانه 4/1 میلیون دلار خرج محل نگهداری آن ها میکنند.

برین در مه 2007 با «آن ووجیتسکی» تحلیلگر بیوتکنولوژی ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک فرزند است.

Sergey Mikhaylovich Brin

برین در سایت شخصی اش، خود و علایقش را این گونه توصیف میکند:

«سلام دوستان. من میدانم که شما خیلی چیزها درباره من میدانید، اما من هم چیزهایی به آن اضافه میکنم. من به جست و جو در صفحات اینترنت علاقه دارم . من میدانم که بسیار معروف هستم ، اما این شهرت رو به رشد باعث شده سعی کنم در سبک زندگی ام به شکل گمنام زندگی کنم . من به انسان های عادی و فروتن علاقه دارم . من فقط سرگی هستم و برای دوستان، خانواده ، خودم و تمام کسانی که حمایتم کردند و به گوگل عشق می ورزند نیز همان سرگی باقی می مانم.من همیشه دوست داشتم به دیگران کمک کنم و به همین دلیل هر روز و هر ساعت به کار کردن ادامه میدهم. من می خواهم گوگل هر روز بهتر و بهتر شودتا هر کدام از شما که جلوی کامپیتور نشستید و به دنبال چیزی میگردید بتوانید هر چه سریعتر و آسانتر آن را پیدا کنید و احساس خوش شانسی کنید. بیشتر وقت من صرف گوگل می شود. گوگل تا ابد ، عشق من باقی خواهد ماند. من خودم را خوش شانس میدانم چون هیچ کس خوشبخت تر از کسی نیست که رویاهایش به واقعیت پیوسته اند.»

اگر شما جای سرگی برین بودید (با این شهرت، پول و مقام و…)چی کار میکردید؟

پانوشت: راست میگن هرچی پول توی دنیاست زیر دست یهودی هاست.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 19 دیدگاه
  1. سلام
    من پارسا هستم(مدیر خیالی گوگل)
    من با اینترنت آشنا شدم که خیلی دیر شده بود و ….
    من پس از اشنایی با اینترنت و موقعیت برای رشد به ناچار به سربازی(اجباری)رفتم
    الان برگشتم میبینم وب فارسی افتضاح شده
    در وب فارسی پول یعنی=سایت اسپم و زرد داشتن
    من پارسا هستم
    ثروتم 12 میلیارد(زکی)

    1. یادمه یک کسی هم نامه سرگشاده داده بود به مایک زاکرربرگ نوشته بودم من محمد 25 ساله مشمول خدمت
      و کلی درد دل
      خداییش زاکربرگ الان ایران بود
      لباس سربازی تنش بود
      با موهای کچل
      ههههههههههههههه

  2. سلام .
    حیف که تو ایران هستم و هنوز خیلی از مردمش فکر میکنن کامپیوتر فقط واسه بازی ساخته شده .
    نمیدونن اینترنت چیه .
    اسم کامپیوتر که میاری میگن برو بابا دلت خوشه یا فکر نون باش که خربزه آبه .
    اونایی هم که یه خورده بیشتر سر از کامپیوتر در میارن ، هنوز تو فاز IE6 هستن .
    دانشجوهاش اول ایمیلشون www میزارن .
    ———–
    منم واقعا مثل سرگی برین عاشق کمک کردن به دیگران هستم و هیچ وقت از جواب دادن به سوالاتشون خسته نمیشم .
    واقعا هم باید همینطور باشه . ما به دنیا اومدیم که چیکار کنیم ؟؟؟ معلومه ، اومدیم که به دیگران کمک کنیم و اگه این طرز تفکر رو دیگران هم داشته باشن ، دنیا محل خیلی بهتری واسه زندگی میشه .

    امیدوارم منم یه روزی بتونم به بشریت خدمت کنم ………..

    راستی به خاطر این مطلب هم ممنونم مجید جون ………..

    1. یه جوری حرف می زنید انگار شما تنها کسی هستید که تو ایران با اینترنت آشنایی داری !

      درسته، افراد تازه کار تو ایران زیادن، ولی خب، کار بلد تر از شما هم خیلی زیاده …

      اگه مردم ایران نمی دونستن اینترنت چیه خب مسلما شما هم اینترنتی نداشتی. آیا شما مجزا از مردم ایرانی ؟ همین مردمی که نمی دونن اینترنت چیه پارسال خبر ها رو پوشش دادن، نه صدا و سیما !

    2. نمیدونم شما چطوری از حرفهای من اینطور برداشت کردید ؟؟؟
      نمیدونم کجای کامنتم نوشتم که من از همه بیشتر بلدم ؟؟؟
      ” اگه مردم ایران نمی دونستن اینترنت چیه خب مسلما شما هم اینترنتی نداشتی. آیا شما مجزا از مردم ایرانی ؟ ”
      چه ربطی داره ؟
      بعدشم دوست عزیز من نمیگم هیچ کس نمیدونه اینترنت چیه . منظورم درصد بیشتری از مردم هستن .
      ” همین مردمی که نمی دونن اینترنت چیه پارسال خبر ها رو پوشش دادن، نه صدا و سیما ! ”
      بازم ربطی به کامنتم نمیبینم .
      کدوم خبرها ؟؟ صدا و سیما چه ربطی به حرفای من داره ؟؟
      لطفا واضح تر توضیح بدید .

      پ.ن : لطفا هنگام نظر دادن یه خورده آروم باشید و بدون تفکر کردن روی کامنت ها نظرتون رو درج نکنید .

      موفق باشید ……….

    3. علیرضا
      من تا حدودی باهات موافقم. به نظر میاد خودت اطلاعات بالایی از وب و کامپیوتر داشته باشی. تا حالا به این فکر کردی که خودت یه وب سایت آموزشی درست کنی؟

    1. خیلی ببخشید ولی به هیچ عنوان پانوشت پاک نمیشود.
      من تمامی شجره نامه کله گنده های دنیا رو درآوردم ، از اون موقع که به دنیا اومدن تا حالا.
      شما که خیلی ناراحتی اینو بدون که یهودی ها توی آمریکا جایگاه خیلی بالایی دارند تا ادیان دیگه و تمامی شرکت های بزرگ دنیا دست یهودی ها هست.
      دستشون گلشون هم درد نکنه همه جور امکاناتی رو توی دنیا راه انداختند.
      حالا اگر مشکلی هست بگو من برات حلش کنم. یکم هم به اعصابت مسلط باش.

    2. آقا مجید شاید حرف شما درسته ولی جای گفتنش اینجا نیست. بهتر بود که پانوشت یه چیزی باشه نزدیک به ایده اصلی متن. مثلا”:
      تا به حال به این نکته توجه کرده اید که اکثر کسانی که الان نابغه نامیده میشوند کار خود را از گاراژ و انباری و … شروع کرده اند.
      با این جمله شما دوستانی مثل پارسا و علیرضا را آگاه میکنی که خودشون رو دست کم نگیرن.
      نظرت چیه؟

    3. اینو شما به اون سایتهایی بگو که همش میگن “وای اگر مارک زوکربرگ، بیل گیتس و خیلی های دیگه تو ایران بودند به هیچ جا نمیرسیدند”.
      یک سری چیزهایی که میگن درسته اما نصف بیشترش غلطه و فقط شما رو نا امید میکنه.
      اونا هستند که خودشون رو دست کم میگیرن و همش خودشون رو به خاطر اینکه توی ایران هستند سرکوب میکنند.
      به خدا از همین ایران هم میشه بیل گیتس شد. اما هر کاری روش خاص خودش رو داره که اون افرادی که همش دم از نا امیدی میزنند و همچنین خودشون رو نابغه میدونند و دوست دارند توی سایتشون پست های نا امید کننده بدن، این روشهای خیلی ساده رو نمیدونند.
      حالا شما هم کوتاه بیا. من اون پانوشت رو برای اطلاعات عمومی گذاشتم. دیگه بحث رو سیاسیش نکن plz.

  3. آخی… چه پسر خوبیه این سرگئی برین
    چه مظلوم!!!. تمام سولاخ سمبه های زندگی مردم دنیارو کشیده بیرون اونوقت از آدمهای کم رو سر به زیر میگه!

    1. من فکر میکنم گوگل خیلی تابع دولت امریکا هست
      آنچنان که مایکروسافت کمتره هست

  4. بدبختی ما همینه دیگه.اون اگه شده سرگی که الان میبینید مطمعنا با من و شما فرق داشته.دوست عزیز شما نمیتونید 4 تا بحث ساده رو بکنید اونوقت آرزوی سرگی شدن میکنید؟ کم مونده مثل انسان های اولیه با سنگ و چوب به جون هم بیفتید…نمیدونم حسادته یا هرچی که هست توی هر فروم یا هر سایتی یه نفر حرف میزنه هر کس با هر سطح سواد به خودش اجازه میده بهش گیر بده.در مورد یهودیت هم حرف نویسنده درسته با این که توی قران هم ازش گفته ک بر حذر باشد اما باید قبول کنیم که اونا جلوتر از ما هستند.شما اگه با یهود مشکل داری بسم الله بچه مسلمون شروع کن . . .

  5. raein جان شما لطف دارید .
    یه سایت آموزشی هم داشتم که به دلیل مشکلاتی که در هاست بوجود اومد ، کلا به هم ریخت . دیگه تصمیم گرفتم که ادامه ندم و کمک کنم تا وبسایتی مثل گویا آیتی که الان جزو شناخته شده ها وب فارسی هست ، بهتر از بقیه بشه .

    مجید جان شما که میگی توی همین ایران هم امکان بیل گیتس شدن هست ، یه نفر داخل ایران رو نام ببر که تونسته باشه توی حوزه آی تی حرفی واسه گفتم داشته باشه .
    منم قبلا همین فکر رو میکردم . فکر میکردم تو ایران هم میشه . ولی بعد از مدتی به این نتیجه رسیدم که اگه تو نیجریه بودم بازم امکانش بیشتر بود که بتونم موفق بشم .
    چرا ؟؟؟
    چونکه :
    1- به اینترنت 128 کیلوبیت نمیگفتن پرسرعت .
    2- مسئولاش واحد سنجش سرعت اینترنت که مگابیت هست رو نمیگفتن مگاپیکسل .
    3- چون ما از همه طرف تحریم هستیم . خودمون کردیم داخل یه چهارچوب بسته و درها رو روی خودمون بستیم . میگیم که ما به دیگران احتیاجی نداریم و ما خودکفا هستیم .
    4- چون امکان خریدهای بین المللی رو نداریم . یادمه یکی از رفیقام دنبال کتاب روتکیت آرسنال میگشت که داخل سایت هایی مثل آمازون میشد خریدش . ولی چه فایده . اون نمیتونست بخره . چون یه ایرانی بود .
    5- وزیر فناوری اطلاعاتش نمگیفت که اینترنت 128 کیلوبیت واسه کاربرا کافیه . در حالی که کشورهایی مثل کره جنوبی دارن 1 گیگابیت رو راه میندازن .
    6- چون امکانات نداریم .
    7- و خیلی از دلایل دیگه ………..

    پ.ن : دوستان خواهش میکنم زیاد کتاب های آنتونی رابینز و روانشناس های دیگه رو نخونید . تو این کتاب ها گفته شده که خودتون رو دسته کم نگیرید . قانون جذب ، بخواهید که موفق بشید و از اینجور حرفا که واسه خارج از مرزهای ایران بدرد میخوره و نه واسه بدبخت هایی مثل ما که داخل ایران هستیم .

    بعضی موقع ها ( 70 درصد مواقع ) احساس شرمندگی میکنم که یه ایرانی هستم .

    1. علیرضا جان من نگفتم توی ایران بمون و بیل گیتس بشو. من میگم از همین ایران هم میتونی شروع کنی و به خیلی جاها برسی . همچنین خیلی ها بودن که از همین ایران شروع کردن و بعد به خرج از کشور رفتند و الان آدم خیلی مهمی هستند در خیلی زمینه ها. اگر فکر میکنی که از همین خونه خودتون نمیتونی به جایی برسی مطمئن باش که اگر آمریکا که سهله، نیجریه هم باشی به جایی نمیرسی.
      من حرفت رو قبول دارم که مسئولان ما اندازه … هم حالیشون نیست و تحریم ها هم کار رو بدتر کرده. من خودم وقتی این چیزارو میخونم فقط اعصابم خورد میشه.
      اما هر چیزی که سد راهه آدم بشه، مخصوصا تو حوزه آی تی میشه دورش زد.
      در ضمن من هیچ کتاب روانشناسی تا حالا نخوندم و مطئنم که با کاری که میخوام استارتش رو از همین ایران بزنم به جاهایی میرسم که همه رویاش رو دارند.
      و این رو هم بگم که من 101 درصد به ایرانی بودن خودم افتخار میکنم و نمیشه هر چیزی رو با سیاست قاطی کرد.
      من ایمیلم رو برات فرستادم که اگر کاری داشتی یه ایمیل بفرستی.

  6. من اگر چنین فردی بودم کاری می کردم تا مردم دنیا بتوانند در هر لحظه و مکان بتوانند هر آن چه را که می خواهند از ته دل بگویند و صدایشان بدون هیچ مانعی به دنیا برسد.
    همچنین طرح هایی صرف پاکسازی اینترنت و کمک به موسسات خیریه می داشتم.

  7. اقا مجید به خاطر یه پانویس این جنجال رو را انداختی. دلم می خواست ما بودیم…………………………………….

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *