فیسبوک و روز جهانی IPv6

  • 1390/3/18
  • ناصر حردانی
  • 0

زمان آن رسیده است! روز جهانی IPv6 شروع می شود چهارشنبه ، 8 ژوئن،در ساعت 00:00 به وقت جهانی.

همانطور که ما در آغاز سال جاری اعلام کردیم، روز جهانی IPv6 گام مهمی در آینده اینترنت است : این برای اولین بار در جهانی است که “اجرا آزمایشی” از IPv6، نسل بعدی فرمت آدرس اینترنت می باشد. این نیز برای فیس بوک مهم است، IPv6 به ما اجازه خواهد داد زیرساخت های ما برای آزمایش به طور گسترده تری با حداقل اختلال (قطع) و حداکثر خدمات داشته باشیم.

 

روز جهانی IPv6 آزمون 24 ساعت است که قادر خواهد ساخت صنعتی که برای به دست آوردن دیدگاه در مورد مسائل مربوط به پتانسیل IPv6 ، یافتن راه حل، و سرعت بخشیدن به پذیرش جهانی IPv6 است. ما در حال کار با همکاران خود برای باز نگه داشتن اینترنت و اینکه اطمینان حاصل کنیم تمام کامپیوترها و دستگاه های به فیسبوک متصل بمانند.

IPv6 بسیار حیاتی است چرا که اصل اینترنت مقابله با سیستم (IPv4) تا در فضای آزاد اجرا شوند. از آنجا که هر دستگاه بر روی اینترنت متکی به آدرس منحصر به فرد برای برقراری ارتباط است، ما باید برای انتقال به IPv6 — فراهم بیش از 4 میلیارد بار بیشتر از آدرس های IPv4. IPv6 به هر کس (کاربران، شرکت ها ی مربوطه، دولت ها و شرکت ها) اطمینان حاصل شود که دسترسی مستقیم و باز به اینترنت داشته باشند.

حامل مخابرات، سرویس دهندگان، سازندگان سیستم عامل، تولید کنندگان سخت افزار ،شرکت های اینترنتی، و دولت ها در سراسر جهان در حال بسته به IPv6 به ادامه رشد از اینترنت می باشد. IPv6 گسترده است در بسیاری از شبکه های بزرگ استفاده می شود،اما در مقیاس جهانی هرگز فعال نشده است.

چرا برای فیسبوک اهمیت دارد

روز جهانی IPv6 اجازه خواهد داد که ما را به درک بهتر نحوه کد زیر ساخت ها و تحت IPv6 انجام خواهد داد در حالی که تلاش ما به حداقل رساندن تأثیر بر کاربران ما است. از ژانویه، ما برای انجام مطالعات متعدد و آزمون از خود ما به دست آورده اند و اعتماد به نفس بیشتری که سایت ما برای اجرای بیشتر IPv6 آماده است.پیش بینی ما این است که 99.97 ٪ از کاربران را نمی شود همه استفاده بکنند .تعداد کمی از کاربران که ممکن است تحت تاثیر کند شدن یا بارگزاری صفحات خواهند بود و ما در حال کار برای حداقل رساندن این تاثیر بر کاربران هستیم.

ما از پاسخ قاطع از صدها سازمان بزرگ که امضا کرده اند تا در روز جهانی IPv6 شرکت کنند و مارو تشویق کردند به انجام این کار سپاس گذاریم.

منبع: گروه مهندسی فیسبوک

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *