شبکه ایرانسل از این پس از IPV6 بهره مند خواهد شد

شبکه ایرانسل از این پس از IPV6 بهره مند خواهد شد
  • 1395/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

شرکت ایرانسل یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشورمان است که ثابت نموده همواره در عرصه استفاده از تکنولوژی های نو پیشتاز است. این شرکت امروز در راستای اهداف خود در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات از شش پروژه جدید رونمایی نمود در ادامه با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید.

دزفولی، مدیر عامل شرکت ایرانسل امروز در مراسمی که با حضور مدیران ارشد حوزه‌ی فناوری اطلاعات کشور و خبرنگاران برگزار شد از شش پروژه جدید این اپراتور رونمایی نمود. یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های معرفی شده در این مراسم ارتقای شبکه خدمت رسانی ایرانسل از پروتکل IPV4 به IPV6 می باشد که به کمک آن محدودیت های موجود در آدرس دهی مشتریان در پروتکل IPV4 از بین می رود و به این وسیله میتوان مشترکین بیشتری را جذب نمود.

IPV6 یا Internet Protocol version 6 جدیدترین نسخه پروتکل اینترنت (Internet Protocol) است که ارتباط‌ های اینترنتی بر پایه آن شکل می ‌گیرد. این نسخه در حال جایگزین شدن نسخه ۴ این پروتکل (IPv4) در شبکه‌ها و سرویس‌های بزرگ دنیا می باشد.

IPv4 فضای آدرسی ۳۲ بیتی را شامل می شود  که قادرست آدرس دهی ۲۳۲ تایی یعنی در حدود ۴ میلیارد آدرس را تولید نماید.

با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی امروزه بیشتر دستگاه ها مانند  کامپیوترها، موبایل‌ ها، دوربین‌ ها و حتی لوازم خانگی و قاب عکس‌ های دیجیتال نیز قادرند به اینترنت متصل شوند از این رو فضای موجود فعلی پاسخگوی نیاز های کاربران نخواهد بود. تا کنون این کمبود IP با تمهیداتی چون NAT پوشش داده شده است اما با این مهاجرت از نسل ۴ به ۶ دیگر تمامی مشکلات برطرف خواهد شد.

IPv6 از فضای آدرس‌دهی ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کند که اجازه داشتن ۲۱۲۸ آدرس یگانه را می‌دهد و مشکل فضای آدرسی که هم‌ اکنون با آن روبرو هستیم را به طور کامل رفع می‌کند.

قرار است از این پس مشتریان ایرانسل آی‌ پی آدرس مبتنی بر پرتوکل IPV6 داشته باشند.

نظرات و دیدگاه های خود را با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار روز دنیای تکنولوژی آگاه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *