اینترنت فوق سریع گوگل در آمریکا کلید خورد

اینترنت فوق سریع گوگل در آمریکا کلید خورد
  • 1391/5/19
  • آزاد
  • 5

بعد از آنکه هفته گذشته، گوگل پروژه اینترنت فوق سریع گوگل موسوم به «گوگل فایبر» را رونمایی کرد. این شرکت اعلام کرد که در دو شهر کانزاس سیتی و میسوری،۴۶ محله واجد شرایط لازم برای راه‌اندازی آزمایشی این پروژه هستند و ثبت نام از متقاضیان تا نهم سپتامبر امسال ادامه خواهد داشت.

بنا بر اعلام گوگل اين سرويس جديد اینترنت فوق سریع«گوگل فایبر» با سرعتی بالای يک گيگابيت در ثانيه و خدمات پخش تلويزيونی را همزمان در اختيار کاربران قرار می دهد.

گوگل فایبر

به همين منظور گوگل سايتی را نيز راه‌اندازی کرده که کاربران می‌توانند از آن طريق با پرداخت تنها «۱۰ دلار» برای دريافت خدمات گوگل پيشاپيش ثبت‌نام کنند.

https://fiber.google.com/

پس از آنکه زمان ثبت نام در نهم سپتامبر امسال به پایان رسید، گوگل با مشخص کردن محلاتی که در آن تعداد متقاضيان به حد نصاب رسيد، نصب و راه اندازی سامانه جديد خود را در آن منطقه کليد می‌زند.

اما تنها يک هفته پس از عرضه تجاری خدمات اينترنت فوق سريع گوگل، ۴۶ محله در هر دو شهر کانزاس‌سيتی برای تبديل به «محله‌های فايبری» واجد شرايط شناخته شده‌اند.

در هفته اول ارائه اين سرویس تازه گوگل، استقبال به طور چشمگيری بالا بوده و در ايالت میسوری ۳۱ درصد (يعنی ۴۰ محله از مجموع ۱۲۸ محله فایبری) به حد نصاب دريافت خدمات گوگل فایبر رسيده‌اند.

گوگل از استقبال مردم از اين سرويس جديد ابراز رضايت کرده، اما بر اساس آنچه در وب‌سایت این طرح آمده، ارائه این خدمات از سپتامبر امسال در کانزاس‌سیتی واقع در ایالت کانزاس آغاز می‌شود و شهروندان کانزاس‌سیتی در ایالت میسوری باید تا اوائل سال ۲۰۱۳ برای دریافت ایت خدمات در منطقه خود صبور باشند.

Google-Fiber

بر اساس گزارش سی‌نت، وب‌سایتی که تحولالت مرتبط با اینترنت و تکنولوژی‌های جدید را دنبال می‌کند، يکی از سخنگويان گوگل با اشاره به استقبال کاربران از این طرح می گويد، «واقعاً نمی دانستيم بايد چه انتظاری داشته باشيم. اما به هر حال از مشاهده اين ميزان استقبال هيجان زده شده و تمام توان خود را در راستای آموزش مردم درباره فوايد استفاده از شبکه فایبر به کار بسته‌ايم.»

شرکت گوگل به منظور آموزش ساکنان محله‌های واجد شرايط «کاميون‌های فايبری» را به اين مناطق اعزام کرده و در نزدیکی شهر کانزاس در ایالت میسوری نیز محلی را موسوم به «فایبر اسپیس» راه‌اندازی کرده که شهروندان کانزاس می‌توانند در شعاع صد متری آن این سرویس اینترنت فوق سریع را امتحان کنند.

Fiber-Truck-and-Fiber-Space

استقبال شهروندان این دو شهر آمریکا از اينترنت فوق سريع گوگل چندان هم دور از انتظار نیست چرا که در مقايسه با ديگر ارائه‌دهندگان خدمات اينترنت، مشترکان گوگل به مراتب پول کمتری می‌پردازند و خدماتی با سرعتی بسيار بالاتر را دريافت می‌کنند.

با اين همه تحليلگران تخمين زده‌اند که نصب و راه‌اندازی شبکه فایبر برای گوگل به هيچ وجه ارزان نيست. بطوری که اگر این شرکت فقط توانايی جذب ۲۵ درصد از خانوارهای شهر کانزاس‌سيتی را نيز داشته باشد، خدمات اينترنت فایبر را با ضرر عرضه می‌کند.‪

منبع: googlefiberblog.blogspot.ca

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. خاک برسر ایران کنند با این اینترنت گندش

    فقط بلند از ما پول بگیرند حروم ز که می گند یعنی همین

  2. من این خبرو پارسال خوندم که استارت پروژه رو زدن ولی الان مثل اینکه به بهره برداری رسیده ایران 128 بیت بزور میده چه برسه به یه گیگا بیت D:

  3. برید به همه بگید خواب که خواهشن اینترنت پرسرعت رو هم نبینید چه برسه به بیان کردنش

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *