عینک هوشمند سونی آماده جهت پیش فروش به قیمت ۵۲۰ پوند

عینک هوشمند سونی آماده جهت پیش فروش به قیمت ۵۲۰ پوند
  • 1393/12/3
  • علیرضا اصغری
  • 0

“تصویر افزوده” یک رویای علمی-تخیلی قدیمی و دنباله دار است. ولی به لطف شرکت سونی، این رویا همچنان زنده است…

عینک گوگل؛ هنوز در زیر خاک است، اما سونی برای ورود عینک هوشمندِ خود آستین ها را بالا زده است. SmartEyeGlass این شرکت با نسخه توسعه یافته SED-E1 از دیروز برای دریافت پیش فروش در انگلیس و آلمان با قیمت بالای ۵۲۰ پوند یعنی معادل حدود دو میلیون و هشت صد هزار تومان (۶۲۴ پوند با احتساب مالیات بر ارزش افزوده) عرضه شده است و در تاریخ دهم مارس در اروپا، ژاپن و آمریکا موجود خواهد بود.

بر عکسِ عینک هوشمند گوگل که اکنون کارش تمام شده است، پروژه SmartEyeGlass بر روی لنزهای فول فریم و شفاف متمرکز شده است تا زاویه دید شما را با تمام اطلاعات پر کند، همه در یک صفحه خاکستری رنگ و سبزِ تیره شبیه Hulk. خود لنزها به خودی خود از یک شفافیت ۸۵ درصدی برخوردارند به نحوی که شما به راحتی می توانید اطلاعات نمایش داده شده را بخوانید و همزمان دنیای پیرامونتان را به وضوح مشاهده کنید.

عینک های آماده شده برای ارسال انبوه، به سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ، حسگر روشنایی و قطب نمای اکتترونیکی مجهز شده اند. ذکر یک نکته خالی از لطف نیست که سنسور تصویری ۳MP CMOS توانایی ثبت تصویر ۳MP و ویدئو با کیفیت QVGA و سرعت ۱۵ فریم را دارد.

اگر یک عدد از این عینک را می خواهید، خب طبیعتا باید پولش را داشته باشید ولی در عین حال به یک گوشی با اندروید نسخه ۴.۴ و یا بالاتر نیز نیاز دارید.

همه اینها خوشایند به نظر می رسد ولی چرا کسی به این موضوع توجه نمی کند که این عینک شبیه عینک های شنا و غواصی است؟ البته امیدواریم که این کار حرکتی در راستای یک طراحی فَشِن نباشد و ترجیحا فقط یک طرح موقت برای کیت قبل از انتشارِ آن باشد.

به عنوان آخرین گجت پوشیدنی ظهور یافته، SmartEyeGlass در نقطه اوج تکنولوژی روز قرار دارد. ولی فکر کردیم بهتر است در اینجا نگاه مختصری نیز به دستگاه ها و عینک های پیشین بیندازیم که به فرآیند تولید عینک های هوشمند از رویا تا واقعیت کمک زیادی نمودند.

Oculus Rift

۱-Oculus Rift

Rift همه چیز را تغییر داد و هر روز قوی تر و قوی تر شد. در کنار تکنولوژی تاثیر برانگیزش، ‌این عینک نشان داد که چگونه یک محصول می تواند در طول بازه زمانیِ مشخصِ چند ساله، توسعه خوبی پیدا کند. کیت اولیه ارائه شده رزولوشن پایینی داشت ولی نسخه امروزی در وضعیت تنظیمات نهایی، توانایی اجرا با کیفیت شبیه بازی  Elite Dangerous را داراست.

Google Glass

۲-Google Glass

ممکن است عمرش به پایان رسیده باشد ولی نام Glass گوگل به یک برند تبدیل شد و برای مدت طولانی به عنوان محکی برای دستگاه های مشابه خود شناخته خواهد شد. تکنولوژی این گجت در بسیاری زمینه ها هوشمند و کاربردی بود ولی ظاهر افتضاح آن مسبب مرگش شد. نکته ای که تولید کنندگان دیگر آن را در آینده حتما در نظر خواهند گرفت.

Recon Jet

۳-Recon Jet

اگر چه بیشتر برای ورزش و محیط های بیرونی طراحی شده بود، ولی Recon Jet نسبت به رقبای خود ظاهر به مراتب بهتری داشت. به کمک ابزار توسعه نرم افزاری “SDK” و رابط برنامه کاربری “API” توسعه دهندگان نرم افزاری توانسته اند ،‌چیزهای جانبی جالبی برایش طراحی کنند مثل کامپیوتر هدایت قایق و یا صفحه نمایشی که روی سر کاربر سوار می گردد(HUD).

Sony HMZ-T3W 3D Viewer

۳-Sony HMZ

به طرزوحشتناک گران ولی فوق العاده هوشمند. چشمی ۳D این دستگاه، از دو صفحه نمایش با کیفیت ۷۲۰p بهره برده تا بتواند یک تصویر سه بعدی ایجاد نماید. HMZ-T3W که بیشتر برای آینده و چیزی شبیه عینک Geordi La Forge (فرمانده فیلم جنگ ستارگان) طراحی شده است ولی هنوز مثل زخمی در گلو و با قیمت ۱۳۰۰ پوندی خود، معامله خوبی به نظر نمی رسد.

Oakley Airwave

۴-Oakley Airwave

ما منتظر ورود Oakley بودیم تا بتواند از پسِ چالش عینک های آفتابی هوشمند برآید ولی این عینک های با واقعیت افزوده(Augmented Reality) نقطه شروع خوبی بودند. عینک Airwave به شما امکان ردیابی دوستانتان را در لحظه و هنگام کوهنوردی می دهد و همزمان می توانید آنها را دعوت به رقابت در بازی ها وحضوردر رویدادها نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *