افت تقاضای ساعت هوشمند اپل و پنهان کاری های اهالی کوپرتینو

افت تقاضای ساعت هوشمند اپل و پنهان کاری های اهالی کوپرتینو
  • 1395/2/4
  • زهرا معبودی
  • 0

به نظر می رسد اپل تصمیم داشت با افزایش شما محصولاتش، سعی کند که توجه اکثریت را به خود جلب کند. آری اپل همان شرکتی که سالانه یکی دو گجت بیشتر در اختیار کاربرانش نمی گذاشت و انصافا بسیار هم محبوب بود. اما با روی کار آمدن نسل های مختلف گوشی، تبلت، و در یکی دو سال اخیر ساعت های اپل، به نظر می رسد که کیفیت فدای کمیت شده و این موجب شده حالا بعد از گذشت یک سال از انتشار ساعت اپل شاهد آماری باشیم که اپل تقریبا می خواهد آن را پنهان کند.

Tesla_AppleWatch_ELEKSlabs_63

وقتی از اپل در مورد برخی آمار و گزارش ها سوال می کنیم به راحتی پاسخ دقیق را دریافت می کنیم اما در مورد ساعت اپل این عکس العمل را از اپل ندیده ایم. به تازگی فردی به نام مینوگودمن اقدام به طرح گزارشی کرد که طی آن می توان فهمید که تقاضاها برای ساعت اپل فوق العاده کاهش پیدا کرده است. او در گزارشش نوشته است که، در مقایسه با سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۵، در سه ماهه اول سال جدید، تقاضا ها برای ساعت اپل تا ۴۰ درصد کاهش پیدا کرده است. او ادعا دارد شمار دستگاه های فروخته شده ی اپل طی این سه ماه، ۳٫۱ میلیون دستگاه بوده است.

 اگر این موضوع را با دید دیگری از زاویه ی دیگری بنگریم، باید به موسسه ژوپیتر متوسل شویم که می گویند، این رقم چندان بد هم نیست چرا که در سال ۲۰۱۵ کشورها با رکود اقتصادی روبرو بودند و با این شمار، از فروش ساعت ها اپل نیمی از بازار فروش ساعت های هوشمند را در اختیار داشته است. اپل واچ اسپرت نیز در از ماه مارس به صورت نصف قیمت فروخته شده که این موجب شد فروش آن در طول یک هفته چشمگیر شود.

عموما بازار با استقبال کندی از گجت های پوشیدنی روبرو است و تا مردم بخواهند در این مقوله حسابی درگیر شوند زمان زیادی سپری می شود اما محققان معتقدند که اپل در جذب مردم می توان بهتر از شرایط کنونی عمل کند.

 نسل بعدی اسمارت واچ های اپل، در ۱۳ ژوئن معرفی خواهند شد که به نظر می رسد از انتهای ژوئن نیز فروش ها انجام شوند. شایعات کنونی حاکی از این است که این ساعت ها از نوع s بوده که بجای تغییرات ظاهری ساعت روی بروز رسانی ها و ارتقای قطعات داخلی کار شده است.

 با توجه به این که این محصول با افت ۴۰ درصدی تقاضا روبرو بوده است به نظر می رسد متخصصان اپل ناچار شوند تا روی یک مینی کامپیوتر دیگر در این زمان محدود کار کنند تا کاربران را بیش از آنچه دیده شده به سمت خود فراخوانی کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *