چگونه Windows Defender Offline را بر روی ویندوز ۷ و ۸٫۱ اجرا کنیم؟

چگونه Windows Defender Offline را بر روی ویندوز ۷ و ۸٫۱ اجرا کنیم؟
  • 1395/5/27
  • زهرا معبودی
  • 0

نرم افزار Windows Defender یک نرم افزار امنیتی مناسب است که عملیات مراقبت و گاها یافتن ویروس ها را در سیستم های ویندوزی بر عهده دارد. برخی از افراد به دلایل مختلف از استفاده از برخی آنتی ویروس ها امتناع می ورزند اما خوب است که این نرم افزار را برای امنیت ویندوز و رایانه خود، نصب و استفاده کنید. اگر شما از ویندوز ۷ استفاده می کنید و می خواهید برای آن، چند نرم افزار امنیتی تست کنید می توانید به مطلبی با عنوان نرم افزارهای امنیتی برای ویندوز ۷ مراجعه کنید چرا که لیستی از بهترین برنامه های امنیتی برای ویندوز ۷ در این پست معرفی شده است.

برای استفاده از این نرم‌افزار در نسخه های پیشین ویندوز، در ابتدا باید یک DVD ، CD یا USB Drive قابل بوت (bootable) ایجاد کنید. و نرم‌افزار ضد بدافزار ها را اینگونه بر روی کامپیوتر به اجرا در بیاوریم. نحوه کارکرد این نرم‌افزار روی ویندوز های قبلی، دقیقا شبیه ویندوز ۱۰ است با این تفاوت که برای اجرا کردن آن نیازمند یک bootable drive می‌باشیم.

Windows Defender

شرکت مایکروسافت پیشنهاد می‌ کند که برای ایجاد چنین دیسک قابل بوتی، از رایانه‌ ای استفاده شود که کاملا پاک و خالی از هر گونه بدافزار باشد. بدافزار هایی که در پس زمینه رایانه فعالیت می کنند بر روی فرآیند bootable کردن نیز تاثیر می‌ گذارند. پس اگر به آلوده بودن رایانه خود مشکوک هستید، از یک کامپیوتر دیگر برای ایجاد دیسک قابل بوت کمک بگیرید.

به صفحه دانلود Windows Defender Offline بروید، اسکرول را پایین بکشید و یکی از ورژن های ۳۲ بیتی یا ۶۴ بیتی این نرم‌افزار را دانلود کنید.

Windows Defender

برای تشخیص اینکه ویندوز شما چند بیتی است می توانید از این لینک کمک بگیرید. البته گویا آی تی به شما پیشنهاد می کند که از طریق راست کلیک کردن روی گزینه COMPUTER در استارت منو، و انتخاب گزینه Properties به راحتی نوع نسخه ویندوزی تان را مشاهده کنید:

نوع ویندوز

بعد از اینکه نوع ویندوز را شناختید و نسخه مربوطه را دانلود کردید، یکی از دو فایل msstool32.exe یا msstool64.exe که دانلود شده را اجرا کنید. بلافاصله به قسمتی منتقل می‌‌شوید که باید محتوای فایل را به یک دیسک قابل بوت منتقل کنید.

هم چنین این امکان برای شما فرآهم شده که فایل ISO را دریافت کنید و با هر نرم‌افزار رایت دیسک دیگری اقدام به رایت کردن کنید.

با این کار آخرین ورژن نرم‌افزار مورد نظر را در اختیار خواهید داشت که قادر خواهد بود تمامی بدافزار ها را به نابودی بکشد.

مجله اینترنتی گویا آی تی با تست این مورد به یک نکته مهم دست یافته که باید آن را جدی بگیرید: اگر از USB Drive به عنوان bootable device استفاده می‌کنید به این نکته توجه داشته باشید که اطلاعات usb فلش شما به طور کامل پاک می‌شود. پس قبل از شروع کار از آن بک آپ بگیرید.

Windows Defender

پس از اینکه یک bootable device محتوی نرم‌افزار Windows Defender Offline ایجاد شد، دیسک یا فلش را از کامپیوتر مبدا جدا کنید و به کامپیوتری که قرار است روی ان اسکن صورت بگیرد متصل کنید. پس از این کار رایانه ی خود را ری‌استارت کنید.

Windows Defender

بستگی به نوع کامپیوتر، ممکن است به صورت خودکار دیسک یا usb flash بوت شود و شما را به محیط اسکن منتقل کند و یا اینکه برای بوت شدن آن مجبور باشید یکی از کلیدها را فشار دهید و یا حتی در تنظیمات BIOS و UEFI تغییراتی ایجاد کنید. به محض اینکه بوت شدن انجام شد، ابزار Windows Defender به صورت آفلاین شروع به اسکن سیستم می‌کند ، بدافزارها را شناسایی و و در نهایت آن ها را نابود می‌کند. بعد از اینکه اسکن کردن به پایان رسید می‌توانید کامپیوتر خود را ری‌استارت کنید و usb یا دیسک را از کامپیوتر خارج کنید.

 نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که این سرویس به طور کامل نمی تواند شما را در مقابل هکر ها حفظ کند، به منظور دسترسی به مهارت های حفاظت در مقابل هکر ها توصیه می کنیم مقاله اخیر گویا آی تی با موضوع چگونگی مراقبت از رایانه در برابر بدافزارها و هکرها را حتما با دقت مطالعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *