EFF:مایکروسافت باید امنیت کاربران را تامین نماید

EFF:مایکروسافت باید امنیت کاربران را تامین نماید
  • 1395/6/1
  • زهرا معبودی
  • 0

بنیاد مرزهای الکترونیکی که به اختصار EFF نامیده می شود،  ادعا نموده کمپانی مایکروسافت حقوق امنیتی کاربران را نقض می نماید. با مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا به بررسی جزئیات این گزارش بپردازیم.

“آمول کالیا” که یکی از کارشناسان این مرکز می باشد به تازگی مقاله ای در پایگاه اینترنتی بنیاد EFF منتشر نموده که در آن کمپانی مایکروسافت را به نادیده گرفتن حریم خصوصی کاربران متهم می نماید.

کالیا در این رابطه می گوید:« ویندوز ۱۰ مقدار قابل توجهی داده را به سرورهای مایکروسافت می فرستد» و ادامه می دهد که با فعال سازی کورتانا، حجم اطلاعات ارسالی تا حد زیادی افزایش می یابد. مدافعین حریم شخصی معتقدند این سیستم عامل مواردی همچون موقعیت مکانی، ورودی های متنی، صوتی و لمسی، تاریخچه مرور وب و غیره را به سرورهای کمپانی مورد نظر ارسال می نماید.»

windows10-security

 

 

وی همچنین در ادامه صحبت های خود افزود: « اگرچه کاربران می توانند برخی از این موارد را در تنظیمات غیرفعال سازند، اما باز هم تضمینی نیست که ارتباط کامپیوتر با مایکروسافت قطع شود. یکی از مسائل اصلی، داده های «تِله متری» یا دورسنجی است که برای این شرکت ارسال می گردد.»

اهالی مایکروسافت مدعی هستند که این اطلاعات ارسالی به کمپانی به صورت ناشناس ارسال می گردد و هویت فردی افراد مشخص نخواهد بود.

EFF در ادامه عنوان نموده است که کمپانی مایکروسافت باید روش دقیق این کار را توضیح دهد و همچنین به طور واضح مشخص نماید که اطلاعات ارسالی از سیستم های کاربران تا چه زمانی در سیستم نگهداری می شود.

به عقیده بنیاد EFF ارتباط برقرار شده بین داده های دور سنجی و دریافت بسته های امنیتی ارسالی توسط این کمپانی وجود دارد.

کاتیا در این رابطه نوشته است: «مایکروسافت اشاره کرده در صورتی که گزارش داده های دورسنجی از طریق ویندوز به آنها صورت نگیرد، سیستم عامل فوق به خوبی عمل نخواهد کرد. بدین ترتیب، آنها ادعا می کنند با پایین آوردن سطح فرایند جمع آوری داده های دورسنجی، آپدیت های امنیتی نیز برای آن کاربر ارسال نخواهد شد.»

یکی دیگر از ایرادات وارد شده از سمت EFF مربوط به هشدار های بروز رسانی ویندوز ۱۰ می باشد که با پیغام های آزار دهنده سعی در مجاب کردن کاربران برای استفاد از این بروز رسان جدید می نمایند.

ردموندی ها به تازگی جوابیه ای برای این مقاله صادر نموده اند که در آن به مطالب زیر اشاره شده است: « مایکروسافت نسبت به حفظ حریم شخصی کاربران متعهد است، و به همه اطمینان می دهد که کاربران برای اتخاذ تصمیماتی آگاهانه و هدفمند، تمامی اطلاعات و ابزارهای مورد نیاز را در اختیار دارند. ما به بازخورد مشتریانمان توجه کرده و رویکرد خود نسبت به فرایند ارتقاء را اصلاح کردیم. مطمئن باشید ویندوز ۱۰ بالاترین میزان رضایت مصرف کننده را نسبت به تمامی نسخه های پیشین این سیستم عامل در پی خواهد داشت.»

با توجه به این که کمپانی مایکروسافت ساله گذشته تلاش نمود تا به برخی از سوالات بنیاد EFF پاسخ گوید اما قادر به قانع نمودن آنها نشده است و این بنیاد از مایکروسافت خواسته تا هرچه سریعتر روش هایی را پیاده سازی نماید تا کاربران بتوانند بدون جریمه های امنیتی از این برنامه استفاده نکنند.

نظرات خود را در باره ادعای بنیاد EFF و همچنین تجربیات استفاده از بروز رسان ویندوز ۱۰ با ما در میان بگذارید و دوستان خود ر نیز از این مطلب آگاه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *