آموزش تعیین زمان انقضا برای فایل های اشتراک گذاشته شده در Google Drive

آموزش تعیین زمان انقضا برای فایل های اشتراک گذاشته شده در Google Drive
  • 1395/6/24
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل درایو سرویسی است که شما می توانید از امکانات مختلف آن استفاده کنید و تجربه کاربری دنیای مجازی تان را لذت بخش تر کنید. کار کردن با این سرویس بسیار راحت است و به رایگان در اختیار تمام کاربران گوگل قرار گرفته است. حتی اگر شما فقط از سرویس جیمیل گوگل استفاده می کنید، به عنوان کاربر گوگل شناخته می شوید  و می توانید از این قابلیت ها بهره مند باشید. برخی از کارها در این سرویس به طور دستی صورت می گیرد. مثلا وقتی می خواهید شیت یا سندی را ایجاد کنید ناچارید به طور دستی این کار را انجام دهید. حتی زمانی که قصد دارید فایل ها و اسناد را به اشتراک بگذارید طی چند گام کوتاه و ساده برای هر فایل مشخص می کنید که چه کسانی می توانند به آن دسترسی داشته باشند و محدودیت دسترسی آن ها به چه میزان باشد.

اما اگر می خواهید میزان اشتراک گذاری را برای مدت زمان محدودی در نظر بگیرید از طریق خود گوگل درایو به طور رسمی نمی توانید این کار را کنید. اینجاست که پای یک سرویس تحت وب قابل ادغام با گوگل درایو به میان می آید. اسکریپتی که گوگل آن را به رسمیت می شناسد به عنوان بخشی کاربردی به شمار می آید که می توانید از طریق آن برای دیگران فایل ارسال کنید و در ادامه مشخص کنید که این فایل به چه مدت اعتبار خواهد داشت.

بیایید این کار را عملا تجربه کنیم.

برای شروع روی لینک کلیک کنید:

 تنطیم  Expiration Dates برای لینک های Google Drive

وقتی که روی این لینک کلیک کردید، وارد صفحه ابتدایی می شوید که ابتدای آن طی دو خط پیامی مطابق زیر قابل مشاهده است:

authorize

با کلیک بر این لینک، وارد مرحله بعدی می شوید. شما در این مرحله باید اجازه دسترس پذیری این اسکریپت، به داده های داخل داریو خود را بدهید. همه چیز امن است پس با خیال راحت این کار را انجام دهید و روی  کلیک کنید.

بعد از مدت زمانی کمتر از یک دقیقه صفحه اصلی اسکریپت آماده بهره برداری است. پس شما با ادامه گام ها روبر خواهید بود. بدین ترتیب او از شما خواسته می شود که فایل ورد نظر را انتخاب کنید:

تعیین زمان انقضا برای فایل های گوگل درایو

در مرحله دوم از شما خواسته می شود که اطلاعات فرد گیرنده را مشخص کنید که عموما یک آدرس ایمیل باید برای این قسمت قرار دهید.

تعیین زمان انقضا برای فایل های گوگل درایو

در ادامه از شما خواسته می شود مدت زمان مورد نظر را مشخص کنید. بعد از این روی گزینه سبز رنگ با نام SET EXPIRATION کلیک کنید تا زمان انقضا تشکیل شود.

در نهایت فایل را برای فرد مورد نظر ارسال می کنید و مدت زمانی را که مشخص کرده اید، وارد جریان شمارش معکوس می کنید.

اگر فرد مورد نظر طی مدت زمان مشخص شما اقدام به دانلود و دریافت فایل نمود، همه چیز به خوبی صورت می گیرد اما اگر این کار به موقع و طبق زمان بندی شما صورت نگرفت، زمان از دست رفته و فایل منقضی می شود.

امیدواریم که بتوانید از این آموزش کاربردی گویا آی تی برای امنیت بیشتر تعاملات خود در دنیای مجازی استفاده کنید. نظر شما در مورد این آموزش چیست؟ آیا ضرورتی برای آن احساس می کنید؟ یا اینکه با چه امکانات دیگری ممکن است این سرویس تکمیل شود؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با اشتراک آن در شبکه های اجتماعی، به دیگر دوستانتان بیاموزید که چگونه می توانند از گوگل درایو و ابزارهای کمکی گوگل برای زندگی امن و جذاب دیجیتالی خود استفاده کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *