چگونه تاریخچه جستجوی Spotlight را در iOS 10 غیرفعال کنیم؟

چگونه تاریخچه جستجوی Spotlight را در iOS 10 غیرفعال کنیم؟
  • 1395/6/30
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که می دانید IOS 10 با تغییرات نهایی اش مدتی است در کنار سیستم های اپلی به کاربران این بند خوش نام در حال سرویس دهی است اما هر بروز رسانی که انجام می شود. اگر هنوز این سیستم عامل را روی گوشی و تبلت خود نصب نکرده اید از طریق این رسانه ابتدا بیاموزید که چطور از آیفون خود قبل از نصب ios 10 نسخه پشتیبان بگیرید؟ 

طبق یافته ها و بررسی هایی که گویا آی تی داشته است، در iOS 10 بار دیگر به جستجوی Spotlight یک صفحه‌ی اختصاصی داده شده است. در iOS 8 از طریق سوایپ بالا به پایین می‌توانستید به این قابلیت دسترسی داشته باشید. اما در نسخه‌های قبل از آن یعنی از ابتدای iOS تا iOS 8 این بخش همیشه صفحه‌ی مخصوص به خود را داشت.

 -ios-10-

این صفحه حالا دوباره در iOS 10 برگشته و اسپات لایت هم با چند ویژگی جدید همراه شده است. این بخش حالا تاریخچه‌ی جستجوهای شما را ذخیره می‌کند تا هر بار که نوار جستجو را لمس می‌کنید، سابقه‌ی جستجوهای خود را ببینید. این امکان به شما کمک می‌کند تا بتوانید جستجوهای قبلی خود را به سادگی انجام دهید اما اگر فکر می‌کنید که به این ویژگی نیازی ندارید می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال کردن تاریخچه‌ی جستجوی Spotlight وارد بخش Settings شوید. به مسیر General>Spotlight بروید و گزینه‌ی Siri Suggestions را غیرفعال کنید. با این کار سوابق جستجوهای شما دیگر با لمس نوار جستجوی اسپات لایت نمایش داده نخواهد شد.

How To Disable Spotlight Search History In iOS 10

البته با این کار از این پس برنامه‌هایی که در این بخش به شما پیشنهاد داده می‌شد هم نمایش نمی‌یابند. متاسفانه هیچ راه دیگری برای خاموش کردن این قابلیت وجود ندارد، پس اگر فکر می‌کنید اپلیکیشن‌های پیشنهادی مفید هستند اما از طرفی نمی‌خواهید تاریخچه‌ی جستجوها هم نشان داده شود باید بین یکی از این دو انتخاب کنید.

این بخش عبارت‌هایی را که شما در جستجوی قبلی خود به کار برده‌اید به یاد می‌آورد و گاهی اوقات این پیشنهادها شاید خیلی مناسب نباشند، بنابراین اگر بعضی از کاربران نخواهند از این سوابق استفاده کنند تصمیم آن‌ها قابل درک است. علاوه بر این شاید نخواهید بعضی از اپلیکیشن‌هایی که نصب کردید و از طریق Spotlight به دنبال آن‌ها گشته‌اید در این بخش نمایش داده شود. به هر حال مایه‌ی شرم است که اپل تاریخچه‌ی جستجو و اپلیکیشن‌هایی که به تازگی از آن‌ها استفاده کرده‌اید را در کنار هم نشان می‌دهد. شاید کاربران لزوماً نخواهند هر دو ویژگی را غیرفعال کنند ولی با توجه به گزینه‌های موجود فعلاً راهی برای حل این مشکل وجود ندارد.

نظر شما در مورد IOS 10 و قابلیت های جدید آن چیست؟ کدام یک از ویژگی های جدید این سیستم عامل شما را خوشحال کرده است. حتی اگر شما یک کاربر اندرویدی هستید در مورد ویژگی های این سیستم عامل با ما صحبت کنید. نظر خود را در بخش نظرات بنویسید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی تان و گروه هایی که در آن عضویت دارید منتشر کنید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *