راهنمای تنظیم Screen Saver در ویندوز ۱۰

راهنمای تنظیم Screen Saver در ویندوز ۱۰
  • 1395/7/24
  • زهرا معبودی
  • 1

از زمانی که به یاد می آوریم ما ایرانی ها بیشتر کار خود را با ویندوز ۹۸ شروع کرده ایم و این همراهی را ادامه داده ایم تا اینکه به ویندوز ۱۰ رسیده ایم. طی این ۱۸ سال ویندوز تفاوت های زیادی پیدا کرده است اما عناصر اصلی ویندوز ۹۸ تا کنون به همراه آن رشد کرده است. اسکرین سیور یکی از اجزای مهم ویندوز به شمار می آید که به مخافظت از صفحه نمایش کمک زیادی می کند.

این قابلیت در ویندوزهای مختلف حضور داشته اما هر بار جای آن تغییر پیدا کرده است. با توجه به تغییر کردن ساختار نمایشگرها، و کاربرد سیستم های لپ تاپ یا PC ها، مایکروسافت کم کم قصد دارد بساط اسکرین سیور را از ویندوز جدا کند. در ویندوز ۸٫۱ هم مشاهده کردیم که جایگاه این قابلیت نسبت به ویندوزهای قبلی تغییر کرده بود اما اگر در ویندوز ۱۰ بخواهید Screen Saver تنظیم کنید به در بسته خواهید خورد. امروز گویا آی تی به آموزش تنظیم این قابلیت خواهد پرداخت.

برای تنظیم Screen Saver در ویندوز ۱۰ باید به مسیر زیر بروید:

ابتدا به کنترل پانل بروید و از آن جا Personalization را پیدا کنید. ابتدا فکر می کنید که باید این گزینه در بخش تم ها باشد اما همانطور که در زیر می بینید امکان تنظیم اسکرین سیور در این بخش وجود ندارد.

screen-saver

در این صفحه و در سمت چپ، گزینه هایی را مشاهده می کنید.

به سراغ گزینه سوم یعنی  Lock screen بروید.

screen-saver

در این جا گزینه ای به نام screen saver settings وجود دارد. روی آن کلیک کنید تا وارد ادامه مراحل تنظیم screen saver شوید.

با رفتن به این بخش، گزینه Change screen saver را پیدا کنید. از این طریق می توانید برای سیستم اسکرین سیور تنظیم کنید و یا در صورت تمایل، اسکرین سیور کنونی تان را تغییر دهید

screen-saver

وقتی که Change screen saver را زدید، وارد مرحله ای می شوید که شباهت بارزی به بخش تنظیم اسکرین سیور در ویندوزهای قبلی دارد. با استفاده از ویژگی هایی که در تصوبر زیر مشاهده می کنید، اسکرین سیور را تغییر دهید و در نهایت تنظیمات را apply کنید و ok را بزنید و سیستم را به حالت خود بگذارید تا اسکرین سیور فعال شود و نتیجه کار خود را مشاهده کنید.

screen-saver

در نهایت شاهد تصویری مثل زیر خواهید بود:

screen-saver

نظر شما در مورد تغییرات جدید ویندوز ۱۰ در بکارگیری اسکرین سیور چیست؟ آیا فکر نمی کنید که این روش موجب سر درگمی کاربران می شود؟ آیا واقعا در شرایط کنونی استفاده از چنین قابلیتی ضرورت دارد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و برای آشنایی بیشتر کاربران با ویندوز ۱۰ این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. با سلام و خداقوت. لازم بود به رسم ادب ازتون تشکر کنم. از سایتتون مطالب و نکات مفیدی رو یاد گرفتم.ممنووووووووووون

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *