چگونه صوت فیلم های یوتیوب را در وب سایت خود، به اشتراک بگذاریم؟

چگونه صوت فیلم های یوتیوب را در وب سایت خود، به اشتراک بگذاریم؟
  • 1395/7/28
  • زهرا معبودی
  • 0

تعبیه کردن ویدیوهای یوتیوب در وبسایت خیلی ساده است. دکمه‌ی اشتراک گذاری‌ای که در زیر هر ویدیو وجود دارد، کد HTML موردنیاز برای قرار دادن ویدیو در سایت را به شما می‌دهد. یوتیوب گزینه‌های زیادی برای اشتراک گذاری دارد، اما همه‌ی این گزینه‌ها برای به اشتراک گذاشتن ویدیو هستند، که این مسئله با توجه به این که یوتیوب یک وبسایت میزبانی ویدیو می‌باشد منطقی است. با این حال بسیاری از محتواها در یوتیوب به صورت صوتی هستند. بسیاری دیگر هم فایل‌های صوتی‌ای هستند که فقط برای خالی نبودن عریضه چند تصویر نامرتبط هم در آن‌ها قرار داده شده است. متاسفانه، یوتیوب به شما اجازه نمی‌دهد که فقط بخش صوتی ویدیو را به اشتراک بگذارید، بلکه باید ویدیو را هم داشته باشید. اگر می‌خواهید فقط با استفاده از دکمه‌های رسمی embed و share کار خود را راه بیاندازید، یک روش ساده برای تعبیه کردن صوتِ تنها وجود دارد. این راه حل در قالب یک کد قابل تغییر توسط Amit Agarwal ارائه شده است. این کد با اتکا بر API جاوا اسکریپت یوتیوب ساخته شده و در گیت هاب هم موجود است. برای اطلاع از کارکرد این روش با ادامه‌ی مطلب در گویا آی تی همراه باشید.

 

مرحله ۱: ویدیویی که می‌خواهید صوت آن را جدا کنید را انتخاب نمایید. مشابه تصویر زیر ID ویدیو را که در آدرس صفحه و پس از عبارت v= قرار دارد کپی یا یادداشت کنید.

 

how-to-embed-the-audio-from-a-youtube-video1

 

مرحله ۲: قطعه کد زیر را به کد HTML سایت خود افزوده و بخش VIDEO_ID را با ID ویدیوی موردنظر خود که از قسمت قبل کپی کردید جایگزین کنید.


div data-video="VIDEO_ID"
data-autoplay="0"
data-loop="1"
id="youtube-audio">
</div>
<script src="https://www.youtube.com/iframe_api"></script>
<script src=“https://cdn.rawgit.com/labnol/files/master/yt.js"></script>

شکل نهایی کد مشابه تصویر زیر است.

 

how-to-embed-the-audio-from-a-youtube-video1

 

البته صدا به طور خودکار پخش نخواهد شد. برای پخش شدن صدا باید بر روی دکمه‌ی پخش کلیک کنید. برای پخش خودکار و تکرار صدا باید در این کد تغییراتی ایجاد نمایید. اگر می‌خواهید پخش خودکار را فعال کنید مقدار عبارت data-autoplay را برابر ۱ قرار دهید. برای پخش صدا در یک حلقه‌ی تکرار هم مقدار عبارت data-loop را برابر ۱ قرار دهید. اگر می‌خواهید از این کد در وبسایت خود استفاده کنید و انتظار ترافیک زیادی را دارید، بهتر است میزبانی این اسکریپت را بر روی سرور شخصی خود قرار دهید. اسکریپت مذکور را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز ازاین مطلب آگاه نمایید.

منبع: addictivetips

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *