رقابت AT&T و Apple بر سر خرید Time Warner به سود کدام یک تمام شد؟

رقابت AT&T و Apple بر سر خرید Time Warner به سود کدام یک تمام شد؟
  • 1395/8/1
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی بزرگ و گسترده AT&T که همواره به دنبال دستیابی هرچه بیشتر به سلطه در حوزه مخابرات و رسانه است، به نظر می رسد که قصد خرید شرکت «تایم وارنر» را دارد و مدتی است که آن را زیر نظر دارد. در صورتی که این نقل و انتقال صورت گیرد احتمال دارد قبل از پخش قسمت بعدی Westworld مالک مجموعه های HBO, CNN, Hulu, DC Entertainment و Warner Bros Pictures و بسیاری دیگر تغییر کند.

در چند سال اخیر شرکت های متمول آمریکایی زیادی از جمله اپل و فاکس به دنبال خرید  Time Warner بوده اند و در آخرین مرحله نیز این کمپانی پیشنهاد ۸۰ میلیارد دلاری فاکس را رد نموده است. با توجه به این موضوع باید انتظار داشت که رقم پیشنهادی AT&T بسیار بالاتر از این مبلغ باشد و قرارداد نهایی با یک مبلغ فوق نجومی منعقد گردد.

att

نکته ای که در این میان ممکن است انعقاد  قرارداد را با مشکل روبرو سازد این است که با توجه به خرید  ۴۹ میلیاردی دلاری سال گذشته AT&T (خرید کمپانی DirecTV) شاید این کمپانی نتواند به این زودی ها از پس خرید چند ده میلیاردی دیگری برآید.

اغلب کمپانی های بزرگ برای جذب مشتریان بیشتر و در نهایت سود بیشتر اقدام به خرید شرکت های محبوب و مطرح دیگر نموده و آنها را زیر شاخه ای از خود قرار می دهند و این کار می تواند به تقویت پایگاه داده آنها نیز منجر شود.

در این میان و در راستای اخبار رسیده بلومبرگ اعلام نموده است که قیمت پیشنهادی AT&T برای خرید کمپانی تایم وارنر مبلغی در حدود ۸۶ میلیارد دلار بوده است و این مبلغ با احتساب ارزش ۱۱۰ دلاری برای هر سهم محاسبه شده است . براساس قرارداد تنظیم شده ظاهرا قرار است نیمی از این مبلغ به صورت نقدی و نیمی دیگر به صورت سهام پرداخت شود.

همچنین رویترز نیز گزارش می دهد که توافقات اولیه در این زمینه بین AT&T و تایم وارنر حاصل شده، و احتمالاً اعلام رسمی این نقل و انتقال عظیم تا روز دوشنبه صورت خواهد گرفت.

time-warner-atandt-acquisition

در صورتی که این توافق به طور قطعی ثبت گردد می توان گفت که کمپانی اپل نتوانسته در خرید این کمپانی که می توانست گام موثری برایش باشد، موفق باشد به همین سبب باید به دنبال راهکار دیگری برای حضور فعال در حوزه رسانه باشد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این خبر  با دیگر کاربران مجله اینترنتی گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی دیگران را نیز  از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع:

engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *