با کاربردی ترین ترفند های اندروید ۷ آشنا شوید

با کاربردی ترین ترفند های اندروید ۷ آشنا شوید
  • 1395/8/4
  • زهرا معبودی
  • 0

خوشبختانه مالکان سیستم عامل اندروید تحولات زیادی را در نسخه ۷ یعنی نوقا ایجاد کرده اند که می توان از آن در اکثر گوشی های هوشمند بهره برد. در این مقاله نیز قصد داریم تا با گوشی نکسوس p6 که به اندروید ۷ نوقا تجهیز شده، برخی ترفندها و نکات امنیتی که به این نسخه اضافه شده را مورد بررسی قرار دهیم بااین آموزش همراه  گویا آی تی باشید.

مشاهده سرویس‌های درحال اجرا و صرفه‌جویی در رم و باتری

android-nougat-tips-and-tricks

همانطور که قبلا نیز مشاهده شده بود در بسیاری از موارد شاهد آن بودیم که سرویس های پس زمینه منابع غیرضروری بسیاری را معطوف به خود می کنند. در اندروید ۷ برای آن که از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری کنید باید به برگه تنظیمات رفته و سپس وارد قسمت توسعه دهندگان “Developer Settings” شوید تا تصمیم خود را برای فعال یا غیرفعال بودن این سرویس اعمال کنید.

سریع تر به تنظیمات دسترسی داشته باشید

android-nougat-tips-and-tricks

اگر نگاهی به برگه تنظیمات در اندروید نوقا بیاندازید، متوجه خواهید شد که توسعه دهندگان بهبود های بیشتری را نسبت به گذشته در آن گنجانده اند. برای دسترسی آسان به تنظیمات نیز می توانید از منوی اصلی که در حاشیه سمت چپ نمایشگر پنهان شده است کمک بگیرید.

زبان دوم را به گوگل معرفی کنید

android-nougat-tips-and-tricks

چنانچه شما به دو زبان تسط دارید یا در حال یادگیری زبان دیگری هستید و می خواهید از آن در گوشی خود استفاده کنید، این کار در اندورید نوقا امکان پذیر شده است. با ورود به بخش تالک “Talk” قادر خواهید بود تا زبان دومی را به دستگاه خود معرفی نمایید. این کار باعث خواهد شد تا با جستجو در گوگل، نتایج به دو زبان برای شما به نمایش دربیآید و اگر وارد سایتی شوید که با زبان دوم انتخابی شما، مطالب را گردآوری کرده باشد، گوگل پیشنهادی مربوط به ترجمه آن به شما ارائه نمی کند.

بهینه سازی قدرت باتری

android-nougat-tips-and-tricks

هنگامی که نرم افزارهای اندرویدی در حالت آماده به کار هستند دسترسی به اینترنت نداشته و این اتصال قطع می شود و امکان دارد که تنها در فواصل طولانی قسمتی از پردازنده را به اشغال خود دربیآورند. به طبع این موضوع باعث خواهد شد تا عمر باتری دستگاه افزایش پیدا کند اما احتمال دارد تا برخی اثرات منفی جانبی نیز داشته باشد. به طبع با چنین کاری بسیاری از نرم افزار ها همانند پیام رسان ها یا مسیریاب قادر به ارسال اعلانیه برای شما نیستند و ممکن است که این امر باعث از دست رفتن پیام های مهمی برای شما باشد. توصیه می شود که بهینه ساز باتری خود را غیرفعال نمایید که برای این کار می بایست به تنظیمات باتری مراجعه نمایید.

پس از آن انگشت خود را برای چند ثانیه بر روی نماد باتری نگه دارید تا منوی بهینه ساز در بالای صفحه پدیدار شود. این قسمت تمامی نرم افزارها را به شما نشان خواهد داد می توانید برنامه هایی که بدرستی کار نمی کنند را انتخاب و گزینه “Don’t optimise” را انتخاب کنید.

برای کارایی بهتر کاشی های Quick-Start را مرتب کنید

android-nougat-tips-and-tricks

این قابلیت این امکان را به کاربران خواهد داد تا در ترتیب نشانگرهای Quick Start تغییر ایجاد کنند و آن را به دلخواه خود بچینند. بکارگیری آن بسیار ساده است و نیازی به توضیح مفصل ندارد، فقط توجه داشته باشید آیکون هایی که در بخش تنظیمات سریع مشاهده می شوند در پنج مکان ابتدایی و در حالت نمایش کامل قرار گرفته اند. ضمنا اگر با دو انگشت خود تنظیمات سریع را از بالا به پایین بکشید می توانید پیکربندی بیشتر و کامل تری را ببینید.

هشدارها بدون صدا نمایش داده شوند

android-nougat-tips-and-tricks

لالی پاپ سیستم اطلاع رسانی جدیدی است که در اندروید ۷ نوقا جای گرفته است و می توان گفت این سیستم اطلاع رسانی باعث تغییرات زیادی در تاریخچه اندروید شده است. بهبود ها و اصلاحاتی که مداما بر روی آن و در آپدیت ها جدید انجام می شود، آن را پیش از پیش بهتر کرده است. یکی از این قابلیت ها امکان بی صدا کردن اعلانیه ها در نرم افزار های انتخابی است.

برای این کار نیاز است به تنظیمات مربوطه رفته و سپس نوتیفیکیشن اپلیکیشن مربوطه را انتخاب و نگه دارید و از میان گزینه ها، اعلانیه های بدون صدا را انتخاب نمایید. در این بخش نیز آزاد هستید تا اپلیکیشن های مختلف را با تنظیمات دلخواه در زیر “Notifications” قرار دهید.

بهره گیری صحیح از قابلیت تقسیم صفحه نمایش

فکر کنید در حال استفاده از نرم افزار یوتوب و مشاهده فیلم با آن هستید که پیامی برای شما میآید و شما ملزم به پاسخگویی آن هستید. در این حالت اگر برای ارسال پیامک اقدام کنید، نرم افزار یوتوب متوقف شده و تا زمانی که مجددا به آن برنگشته اید فیلم متوقف می باشد. اندروید این مشکل را به خوبی دریافته و با قرار دادن قابلیت “Split-Screen” در نسخه نوقا می توانید هر دو این کارها را در کنار یکدیگر و بدون هیچ مشکلی انجام دهید. به فیلم دیدن خود در یوتوب بپردازید . در پایین صفحه دکمه “Recent” را انتخاب کنید و پس از آن نرم افزار دیگری را برای انجام کار انتخاب نمایید. اگر کارتان با نرم افزار انتخاب شده به پایان رسید باید کافی است دکمه “Home” را بزنید تا برنامه ی دیگری را انتخاب کنید. با این کار نیمی از صفحه نمایشگر مربوط به اپلیکیشن یوتوب و نیمی دیگر به برنامه دیگری اختصاص پیدا می کند. البته چنانچه قصد داشته باشید تا این تقسیم بندی را تغییر داده و سهم بیشتری را به یوتوب دهید، می توانید با کشیدن نوار مابین آن دو، موقعیت دلخواه را پیکربند کنید.

از اپلیکیشن ها به صورت ایمن استفاده کنید

android-nougat-tips-and-tricks

شاید مهمانی برای شما آمده است و شما می خواهید فرزند کوچکشان را برای اینکه بیش از سر و صدا می کند، با گوشی خود سرگرم کنید. می توانید یک بازی برای او اجرا کنید و به کارهایتان برسید اما این امکان وجود دارد که کودک از سر کنجکاوی یا به اشتباه از بازی خارج شده و تنظیمات گوشی را بهم بریزد. اما اندروید نوقا این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا استفاده از یک برنامه یا بازی را ایمن کرده و نتان از برنامه انتخاب شده خارج شد. برای این کار باید پس از اجرای برنامه یا بازی مدنظر بر روی دکمه “Recent” در گوشه پایین سمت راست کلیک کنید و کاشی که نمایان شده را به سمت بالا کشیده سپس انگشت خود را بر روی آیکون سنجاق بفشارید. اگر برای اولین بار به سراغ آن رفته اید و قابلیت پین گذاری فعال نبوده، می بایست در ابتدا آن را فعال نمایید.

امنیت و راه اندازی سریع تر با رمزگذاری بر روی فایل ها

android-nougat-tips-and-tricks

برای فعال سازی رمزگذاری بر روی فایل ها می توانید از تنظیمات توسعه دهندگان اقدام کنید و این ویژگی بیشتر از آنچه در عنوان نوشتیم به کار شما خواهد آمد. برای نمونه این امکان را خواهید داشت تا داده های تنظیمات کاربری خود را رمزگذاری کنید و در زمان راه اندازی مجدد نیازی به ورود دوباره رمز برای بازکردن قفل گوشی نیست. اما این نکته را فراموش نکنید که برای جا به جایی و تغییر رمزگذاری فایل به رمزگذاری کامل دیسک، نیاز است که اطلاعات به طور کامل حذف شود.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش کاربردی و مفید با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و همچنین با اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی آن را به دیگران نیز آموزش دهید.

منبع: androidpit

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *