راهنمای خرید بهترین تبلت اندرویدی هیبریدی پاییز ۹۵

راهنمای خرید بهترین تبلت اندرویدی هیبریدی پاییز ۹۵
  • 1395/8/5
  • زهرا معبودی
  • 0

با وجود اینکه برای انتخاب یک تبلت باید به چیزهای زیادی دقت کنید و تبلتی مناسب کار خود خریداری کنید، اما بسیاری از افراد باز هم بعد از مطالعهراهنمای کامل خرید یک تبلت  نمی توانند تبلت مورد علاقه خود را پیدا کنند. اینجاست که گویا آی تی رسالت دارد تا در این برهه از سال، این مشکل را برای کاربرانش حل کند.

با اینکه شاهد گذشت ۱۰ ماه از سال ۲۰۱۶ هستیم اما همچنان تبلتی که مشخصات خیره کننده ای داشته باشد و ما را به وجد بیآورد از سوی شرکت های مطرح معرفی نشده است. اما به نظر می رسد تبلت های خوبی که سال گذشته معرفی شدند همچنان پرطرفدار هستند و می توان آن ها را پشت ویترین هر مغازه ای دید و حال با توجه به گذشت یک سال از عمر آن ها کمی ارزان تر نیز شده اند. از طرفی رقابت زمانی جدی تر خواهد شد که تبلت های هیبریدی را نیز به این لیست بیافزاییم. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی ۱۰ تبلتی بپردازیم که تا مهرماه ۱۳۹۵ با استقبال خوبی مواجه شده اند.

۱۰- آمازون فایر ۷ (Amazon Fire7)

Amazon Fire7

اگر فکر می کنید برای خرید تبلت باید هزینه ی بسیار زیادی کنار بگذارید سخت در اشتباهید. ما هم قبل از اینکه با آمازون فایر ۷ آشنا شویم فکر نمی کردیم بتوان با ۵۰ دلار تبلتی با این کیفیت و کارایی خرید. گرچه آمازون فایر ۷ از سیستم عامل اصلی اندروید استفاده نمی کند اما اکثر اپلیکیشن های محبوب را می توان در آپ استور اختصاصی آمازون به راحتی پیدا کرد. این تبلت ۵۰ دلاری می تواند برای وب گردی یا هدیه کارآمد باشد. همچنین این تبلت نسخه ای برای کودکان دارد که به صفحه نمایشی با رزولوشن ۱۰۲۴*۶۰۰ پیکسل و سی پی یو ۴ هسته ای مجهز شده است.

۹- ایسر کروم بوک آر ۱۱ (Acer Chromebook R11)

Acer Chromebook R11

گفتنی است که ایسر کروم آر ۱۱ با صفحه نمایش ۱۱٫۶ اینچ جایی در میان لپ تاپ های برتر ندارد اما با استناد به رزولوشن ۷۶۸*۱۳۶۶، قیمت بسیار مناسب و اجرای سریع و روان برنامه ها توانسته خود را به عنوان یک تبلت هیبریدی برتر در این لیست جای دهد. در واقع قرارگیری پردازشگر اینتل در این تبلت باعث شده تا شما هنگام کار با نرم افزار های مختلف با مشکلی مواجه نشوید. از طرفی آر ۱۱ از اندروید قدرت گرفته که نصب بودن این سیستم عامل باعث شده تا بتوانید از فروشگاه پلی استور به هزاران نرم افزار و بازی دسترسی داشته باشید.

۸- الترابوک هیبریدی چووی های بوک پرو (CHUWI HiBook Pro)

CHUWI HiBook Pro

گرچه نمی توان الترابوک هیبریدی چووی های بوک پرو (CHUWI HiBook Pro) را از نظر سخت افزاری در زمره بهترین ها دانست اما قیمت بسیار مناسب و امکاناتی که این تبلت به ما می دهد باعث می شود تا آن را نادیده بگیریم. از نکات بسیار خوبی که این تبلت برای شما فراهم می کند این است که امکان نصب ویندوز ۱۰ و اندروید مارشمالو را به شما می دهد که مزیت بسیار خوبی محسوب می شود. از نظر سخت افزاری نیز پردازشگر اینتل به همراه ۴ گیگابایت رم و نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۶۰۰*۲۵۶۰ پیکسل می تواند شما را راضی نگه دارد. البته اگر قصد اجرای بازی های سنگین بر روی آن را نداشته باشید. همچنین این تبلت از حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی برخوردار است که می توانید با نصب یک کارت حافظه جانبی MicroSD این حجم را افزایش دهید.

۷- سامسونگ گلکسی ویو (Samsung Galaxy View)

Samsung Galaxy View

صفحه نمایشگر ۱۸٫۴ اینچ !! دقیقا نمی دانم چه واژه ای برای این دستگاه باید بکار ببرم. تبلت، لپ تاپ یا تلویزیون ؟؟ صفحه نمایشگر این دستگاه به قدری بزرگ است که باید آن را تلویزیون خواند اما در حقیقت این یک تبلت است. تبلتی که پلتفرم اندروید بر روی آن سوار است و می تواند به سادگی جایگزین کامپیوتر شود و همانند آن عمل کند.

۶- تبلت سونی اکسپریا زد ۴ (Sony Xperia Z4)

Sony Xperia Z4

کم کم داریم به تبلت های گران قیمت بازار نزدیک می شویم. تبلت سونی اکسپریا زد ۴ (Sony Xperia Z4) در واقع یکی از قدرتمندترین و گران ترین تبلت های موجود در بازار می باشد که با بهره گیری از نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی QHD، قابلیت ضد آب و ضخامت ۶٫۴ میلی متر در حال حاضر خود را جزو مدعیان بازار تبلت می داند. از طرفی پردازشگر اسنپدراگون ۸۱۰ با کمک ۴ گیگابایت رم باعث شده تا شما در استفاده از آن با مشکل کندی مواجه نشوید.

۵- لنوو یوگا بوک (Lenovo Yoga Book)

Lenovo Yoga Book

اگر بدنبال یک تبلت با ظاهری جذاب به همراه کیبورد هستید، لنوو یوگا بوک (Lenovo Yoga Book) می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. در واقع طراحی کیبورد این تبلت به گونه ای است که این امکان را برای کاربر فراهم می کند تا با استفاده از قلم مخصوص هر جای آن که خواست به نوشتن و طراحی بپردازد. نمایشگر این تبلت در سایز ۱۰٫۱ اینچ می باشد که به رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰ فول اچ دی  مجهز شده است. از طرفی پردازشگر ۸ هسته ای با کمک ۴ گیگابایت رم باعث شده تا شما در استفاده از آن با مشکل کندی مواجه نشوید.

۴- تبلت انویدیا شیلد کی ۱ (NVIDIA Shield Tablet K1)

NVIDIA Shield Tablet K1

شاید کارهایتان به گونه ایست که نیازمند یک تبلت قدرتمند هستید. اما متاسفانه بودجه ی مناسبی برای خرید آن را ندارید. در واقع تبلت انویدیا شیلد کی ۱ (NVIDIA Shield Tablet K1) زودتر به این موضوع پی برده است. این تبلت با ظاهری زیبا و سخت افزاری قدرتمند از نظر اقتصادی نیز بسیار بصرفه می باشد.

۳- ایسوس کروم بوک فلیپ (ASUS Chromebook Flip)

ASUS Chromebook Flip

 کیفیت یک محصول از درجه اهمیت بالایی برخوردار است اما شاید فکر می کنید برای دستیابی به کیفیت بالا باید هزینه ی بالایی نیز پرداخت نمود که ایسوس کروم بوک فلیپ (ASUS Chromebook Flip) خلاف آن را ثابت می کند. این تبلت هیبریدی که از پلتفرم اندروید پشتیبانی می کند به صفحه نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۸۰۰×۱۲۸۰ پیکسل مجهز شده که دارای رم ۲ یا ۴ گیگابایت می باشد. این نمایشگر شاید از نظر سخت افزاری بسیار عالی نباشد اما می تواند کسانی را که تمایل دارند هم تبلت و هم لپ تاپ را یک جا داشته باشند را راضی نگه دارند.

۲- گوگل پیکسل سی (Google Pixel C)

Google Pixel C

وقتی صحبت از شرکت گوگل می شود حرفی باقی نمی ماند، چرا که تجربه و دانایی این شرکت به قدری بالاست که توانسته در تولید تبلت هم همانند سایر ابعاد موفق باشد. این تبلت دارای یک کیبورد مغناطیسی بسیار جذاب می باشد که با استفاده از تبلت خود را شارژ می کند و قادر است تا گزینه های جالبی برای تایپ کردن در اختیار شما قرار دهد. از نظر ابعاد نیز تقریبا برابر یک کاغذ A4 است و اندروید ۷ نوقا بر روی آن سوار است.

۱-سامسونگ گلکسی تب اس ۲ (Samsung Galaxy Tab S2)

Samsung Galaxy Tab S2

اگر سامسونگ در رتبه اول این لیست نبود باید شک می کردیم. سامسونگ گلکسی تب اس که در دو نسخه ی ۹٫۷ اینچی و ۸٫۴ اینچی به بازار عرضه شده توانسته با استقبال بسیار خوبی مواجه شود و خود را تا رده اول این لیست بالا بکشد. صفحه نمایش بسیار خوب AMOLED و سخت افزار آن می تواند بهترین گزینه برای خریداران تبلت باشد.

البته برای خرید برخی از این تبلت ها باید بیش از ۲ میلیون تومان در بازار ایران هزینه کنید که البته ارزش هم دارد چرا که تبلتی خوش استیل، هیبریدی و ضد آبی مثل اکسپریا زد ۴ یک عمر می تواند شما را همراهی کند. در عین حال اگر از سابقه خوبی در خرید تبلت های هیبریدی دارید، حتما به ما بگویید و به دیگر کاربران این رسانه کمک کنید که بتوانند انتخابی مطمئن و خریدی راضی کننده داشته باشند.

منبع: AH

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *