اندیشمندان بزرگ چگونه به چنین جایگاهی رسیدند؟

اندیشمندان بزرگ چگونه به چنین جایگاهی رسیدند؟
  • 1395/8/23
  • زهرا معبودی
  • 0

خصوصیات اخلاقی افراد آینده آنها را می سازد“. شاید بارها این جمله را شنیده باشید. اما آیا به طور دقیق به بررسی و فهم این موضوع پرداخته اید که رفتار و ویژگی های اخلاقی و فکری تا چه میزان می تواند روی آینده فرد تاثیر گذار باشد؟ به طور حتم بزرگان و دانشمندان مانند ما انسان هایی بوده اند که با دستاوردهای خودشان به جایی رسیده اند که در تاریخ جاودان مانده اند. اما این که دستاورد های آنها زاده تفکر غیر معمول ذهنشان بوده چیزی است که کمتر کسی به آن توجه می نماید. تفکر جایگاه مهمی در زندگی افراد دارد و این فکر ماست که آینده و تاریخ ما را می سازد و تمام دستاورد های یک فرد از ذهن استثنایی اوست که نشات می گیرد.

کمتر کسی می تواند بدون دست یابی به این معرفت و دارا بودن درک و  اندیشه بالا به اهداف عالی خود دست یابد. احساسات، روحیات و ویژگی های اخلاقی چیزهایی هستند که خود ما آنها را می سازیم و هرچند سخت اما قادریم آنها را تغییر دهیم. بنابراین اگر از زندگی شخصی و حرفه ای فعلی خود راضی نیستید و دوست دارید تغییراتی در آن بوجود بیاورید با گویا آی تی همراه باشید تا شما را با اندیشه دانشمندان و برخی از رفتارهای روزمره آنان آشنا نماییم.

  • بر روی نکات مثبت تمرکز نمایید.

They focus on the positive points

هر روز که از خواب بیدار می شوید با خود عهد ببندید که قرار است روز مثبتی را تجربه نمایید و در تمام فراز و نشیب های زندگی تمام تلاش خود را داشته باشید که هرچند اندک اما نیم نگاهی به یک روزنه امید داشته باشید. این کار به شما کمک می کند تا حجم زیادی از استرس ها و نگرانی هایتان کاهش یابد.

  • زمانی را برای خلوت با خود در نظر بگیرید.

با توجه به این که زندگی همه ما همواره مملو از هیجانات و سرو صدا و پریشانی است باید حتما زمانی از روز را برای خلوت نمودن با خود و اندیشیدن کنار بگذاریم. اگر به زندگی بزرگان، ورزشکاران و دانشمندان بنگرید حتما توجه به تمرکز و تامل در خلوت را خواهید یافت.

  • چشم اندازی دراز مدت برای خود تعیین نمایید.

To determine your long-term perspective.

ایجاد یک چشم انداز روشن و وسیع در آینده ای دور می تواند به شما در برداشتن گام هایی مستحکم تر کمک نماید. اغلب دانشمندان و بزرگان دینی همواره با ایجاد چشم اندازی روشن از آینده خود تلاش می نمودند تا با کنار زدن مشکلات و دشواری ها به مقصد خود برسند و آن چشم انداز در جلوگیری از نا امیدی بسیار موثر بود.

  • از یک ذهنیت توسعه یافته برای زندگی روزمره خود بهره مند شوید.

شما بایستی هر روز با شروعی دوباره زندگی نمایید و در مسیر رفتن به محل کار با گوش دادن به کتاب های صوتی و پادکست های توانمند سازی و همچنین مطالعه کتاب های مثبت اندیشانه به خود در جذب انرژی های مثبت کمک نمایید. توجه داشته باشید که افراد عادی به دنبال اتفاقات خوب برای مثبت اندیشی هستند اما اندیشمندان اتفاقات خوب را با مثبت اندیشی به خود جذب می نمایند.

  • با افرادی معاشرت کنید که شما را به سمت موفقیت سوق دهند.

Socialize with people who push you toward success.

معاشرت با افرادی که همواره از زندگی خود نالان هستند و انرژی منفی را از خود ساطع می کنند به هیچ عنوان برای شما درست نخواهد بود. زیرا این افراد با افکار و انرژی های منفی خود شما را از تفکرات و انگیزه هایتان جدا می کنند. بالعکس معاشرت با افراد موفق و مثبت می تواند انگیزه زندگی و تلاش را در شما صد چندان نماید.

  • از غذاهای سالم، تمیز و با کیفیت بهره مند شوید.

خوراک شما تاثیر بسیاری بر عملکرد مغزی شما دارد چیزی که اکثر افراددر جوامع امروزی تقریبا به آن بی توجه هستند. اما شما باید بدانید که عملکرد درست مغزی و تفکراتتان با چیزی که می خورید و می نوشید ارتباط مستقیمی دارد.

  • هر روز ورزش کنید.

Exercise every day.

ورزش و تحرک برای هر بدنی لازم است و حتما شنیده اید که می گویند فکر سالم در بدن سالم قرار گرفته است. پس توجه به ورزش و تمرینات مداوم ورزشی را به صورت روزانه در دستو کار خود قرار دهید.

  • همواره شکرگذار باشید.

شکرگذاری و نگاه قدرشناسانه به نعمت ها و موهبت هایی که به ما اعطا گردیده  باید همیشگی باشد و بدانید که سپاسگذاری مداوم به جذب خوبی ها و نعمت های بیشتری منجر خواهد شد.

تفکرات و راهکار های بسیاری هستند که به اندیشمندان در ارتقاء سطح فکری و زندگیشان کمک می کند، اما توجه به این ۸ نکته نیز بسیار مهم بوده و می تواند به شما در برداشتن گام هایی بزرگ در بهبود عملکرد و سطح کیفی زندگیتان کمک نماید.

منبع: ENTREPRENEUR

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *