گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ با دکمه‌های مجازی عرضه خواهد شد

گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ با دکمه‌های مجازی عرضه خواهد شد
  • 1395/10/9
  • مقدم
  • 0

براساس شایعات، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با نام گلکسی اس ۸ با صفحه‌نمایش بدون حاشیه عرضه خواهد شد و شرکت سازنده به منظور کاهش قابل‌توجه حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر، دکمه‌ فیزیکی Home را از گوشی جدید خود حذف کرده است. به همین جهت، یک شایعه جدید از عرضه گوشی گلکسی اس ۸ با دکمه‌های مجازی خبر می‌دهد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

آخرین گمانه‌زنی‌ها در رابطه با گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ، نشان می‌دهد که این گوشی به دکمه‌های مجازی Back، Home و Overview مجهز خواهد بود و این سه کلید، از قابلیتی مشابه با لمس سه بعدی استفاده می‌کند. به همین جهت، احتمال می‌دهیم که شرکت سامسونگ از یک نمایشگر حساس به فشار در گوشی پرچم‌دار گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس استفاده نماید یا به صورت نرم‌افزاری، این قابلیت شبیه‌سازی شده باشد.

قابلیتی مشابه با لمس سه بعدی در سیستم‌عامل اندروید نوقا گوگل وجود دارد و کاربر با نگه‌داشتن انگشت خود بر روی آیکون برخی از برنامه‌ها، می‌تواند به برخی از قابلیت‌های برنامه بدون نیاز به اجرای آن، دست پیدا نماید. با این‌حال، ویژگی‌های این قابلیت در مقایسه با لمس سه بعدی گوشی‌های آیفون شرکت اپل، محدودتر است و عرضه سامسونگ با نمایشگر حساس به فشار، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را به گوشی پرچم‌دار بعدی اپل نزدیک‌تر خواهد کرد.

شایعه شده است که گوشی گلکسی اس ۸ به یک قلم S-Pen مجهز خواهد بود

گلکسی اس 8

حذف دکمه‌های سخت‌افزاری پایین صفحه‌نمایش، این سوال را افزایش می‌دهد که حسگر اثرانگشت در کدام بخش از گوشی جای می‌گیرد. در برخی از شایعات آمده است که شرکت سامسونگ، حسگر اثرانگشت را با صفحه‌نمایش ادغام می‌کند و عده‌ای از وب‌سایت‌های خبری نیز، گمانه‌زنی کرده‌اند که حسگر اثرانگشت همانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی در بدنه پشتی جای گرفته است.

با این‌حال، به‌نظر نمی‌رسد که در حال‌حاضر، سامسونگ تمایل چندانی به تاخیر در عرضه گوشی‌های هوشمند جدید خود برای استفاده از حسگر اثرانگشت جدید شرکت سیناپتیکس داشته باشد و به همین جهت، گمان می‌کنیم که در صورت کم‌ترشدن حاشیه پایین نمایش، حسگر اثرانگشت به پشت گوشی منتقل شود.

جدا از این قابلیت، گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ از برخی از قابلیت‌های سری گلکسی نوت مانند قلم S-Pen استفاده خواهد کرد که با توجه به تمایل سامسونگ برای عرضه گوشی گلکسی اس ۸ پلاس با صفحه‌نمایش ۶ اینچی، جالب به‌نظر می‌رسد. در ابتدا، سامسونگ تصمیم داشت تا مدل بزرگ‌تر گوشی پرچم‌دار جدید خود را با قلم S-Pen به صورت داخلی، ارائه دهد اما در نهایت، سامسونگ انتخاب کرد که قلم S-Pen را به صورت یک وسیله جانبی برای گوشی هوشمند پرچم‌دار جدید خود عرضه نماید.

علاوه‌براین، گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ با دستیار صوتی جدیدی همراه شده است که این دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی با برنامه‌های پیش‌فرض گلکسی اس ۸ ادغام شده. هشت گیگابایت حافظه رم به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا از دیگر مشخصاتی است که گفته می‌شود گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۷ سامسونگ با آن عرضه خواهد شد.

براساس شایعات، گوشی گلکسی اس ۸ در طی یک رویداد در شهر نیویورک در ماه آوریل معرفی خواهد شد و علت تاخیر در عرضه آن به بازار که احتمالاً تا ماه می به طول می‌انجامد و بر روی فروش آن تاثیر منفی خواهد گذاشت، سخت‌تر شدن مراحل آزمایش گوشی‌های جدید سامسونگ است.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *