۵ افسانه درباره بازاریابی دیجیتال که اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچک باور کرده اند

۵ افسانه درباره بازاریابی دیجیتال که اغلب صاحبان کسب و کارهای کوچک باور کرده اند
  • 1395/12/17
  • مهدی پیوندی
  • 0

 

درباره بازاریابی دیجیتال به عنوان یک نوع نسبتا جدید از بازاریابی، افسانه های زیادی ساخته و پرداخته شده است.

اگر دستی بر آتش بازاریابی دیجیتال داشته باشید، خواهید دید که بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک درک کاملا درستی از بازاریابی دیجیتال ندارند. فارغ از اینکه استارتاپی را راه انداخته اید یا یک کسب و کار محلی دارید، قدرت تشخیص بین واقعیت و افسانه در مبحث بازاریابی دیجیتال برای شما و پیشرفت کسب و کارتان حائز اهمیت است. موارد زیر مشهورترین افسانه های بازاریابی دیجیتال هستند که ما پرده از راز آنها برداشته ایم…

 

  1. «بازاریابی دیجیتال فقط به درد کسب و کارهای بزرگ می خورد.»

شاید سالها پیش می شد چنین چیزی را پذیرفت، اما امروز نه چندان. تکنولوژی پیشرفت کرده است، نرم افزار و میزبانی وب (هاست) ارزانتر شده و تقریبا همه پیش از خرید هر محصول یا خدماتی از اینترنت استفاده می کنند. در حالیکه این درست است که هر چه بودجه بیشتری داشته باشید، می توانید کمپین بازاریابی دیجیتال گسترده تری داشته باشید، اما این تصور که برای شروع به ده ها میلیون تومان سرمایه نیاز دارید اشتباه است. در واقع، بسیاری از کمپین های بازاریابی کم هزینه می توانند موفقیت بسیار خوبی را عاید کسب و کارها کنند.

 

  1. «فوراً نتیجه می گیرید.»

اگر نتایج فوری می بود، زندگی صاحبان کسب و کارها و بازاریاب های دیجیتال واقعا شیرین می شد، اما به مانند هر کمپین بازاریابی دیگر، بین آغاز کمپین و شروع کسب نتیجه فاصله ای وجود دارد. تفاوت بین بازاریابی سنتی و دیجیتال در این است که این فاصله زمانی در بازاریابی دیجیتال می تواند کوتاهتر باشد و نتایج را نیز با سهولت بیشتری می توان پیگیری و دنبال کرد.

 

  1. «ترافیک بیشتر مساوی است با پول بیشتر.»

اغلب چنین تصوری را شاهد هستیم که هرچه یک وبسایت ترافیک بیشتری را دریافت کند، مشتریان راغب و فروش بیشتری خواهد داشت. البته این از نظر تئوری درست است، اما هدف بازاریابی دیجیتال نیست. هدف بازاریابی دیجیتال استفاده از تکنولوژی در دسترس شما برای درک بهتر جمعیت هدف تان و جذب ترافیک هدفمند به سایت شما است. ترافیک کمتر اما هدفمند، بازگشت سرمایه بیشتری از ترافیک زیاد اما عمومی حاصل می کند.

 

  1. «بازاریابی ایمیلی اسپم کردن است.»

احتمالا برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها غیرقابل باور است، اما حقیقیت این است که آمار نشان می دهد که بازاریابی ایمیلی بیشترین بازگشت سرمایه را در بین کانال های بازاریابی دیجیتال دارد. از بازاریابی ایمیلی هم به مانند همه استراتژی های بازاریابی می توان استفاده یا سوء استفاده کرد. متاسفانه بسیاری با ارسال هرزنامه یا اسپم از بازاریابی ایمیلی سوء استفاده می کنند. این نامِ بازاریابی ایمیلی را لکه دار می کند. اما در مقابل، هنگامی که یک کمپین بازاریابی ایمیلی با ارسال ایمیل به نشانی هایی که توسط محتوای ارزشمند به دست آمده اند خلق می شود، می تواند به یک استراتژی مافوق قدرتمند بازاریابی دیجیتال تبدیل شود.

 

  1. «ما باید در همه پلتفورم های اجتماعی حضور داشته باشیم.»

چیزی که در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد، دسترسی به جامعه هدف از میان جماعت کاربران اینترنت است. به احتمال زیاد، افرادی که همه روزه از لینکدین استفاده می کنند، به همان اندازه به اینستاگرام سر نمی زنند. برای درک اینکه جامعه هدف و مشتریان فعلی شما از کدام پلتفورم ها بیشتر استفاده می کنند باید تحقیق کنید تا شما هم بتوانید همانجایی حضور پیدا کنید که آنها در آن فعالیت می کنند. علاوه بر این، لازم است این نکته را نیز در نظر بگیرید که مدیریت و بازاریابی رسانه های اجتماعی یک فرآیند وقت گیر است. بهتر است به جای اینکه ۵۰ درصد از توان خود را روی همه آنها بگذارید، ۱۰۰ درصد آن را روی دو یا سه پلتفورم متمرکز کنید.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *