۶ دلیل بی تاثیربودن بازاریابی ایمیلی شما

۶ دلیل بی تاثیربودن بازاریابی ایمیلی شما
  • 1395/12/22
  • مهدی پیوندی
  • 0

روزگاری در همین عصر ارتباطات اینترنتی، ایمیل بهترین راه دسترسی به مشتریان به نظر می رسید. اما با گذشت زمان، کاربران عادت کرده اند که ایمیل های متعددی که برایشان ارسال می شود را با فیلترهای مختلف مسدود کنند تا تنها همان مواردی که به نظرشان جالب است را در اینباکس خود مشاهده کنند. این فیلترها در ترکیب با فیلترهای ضد اسپم و پوشه Promotions جیمیل تبدیل به چالش های بزرگی برای دسترسی به مشتریان می شوند.

اگر هنوز هم بدون تعدیل و تنظیم استراتژی خود، از کمپین های ارسال ایمیل انبوه استفاده می کنید، احتمالا متوجه نتایج ناامیدکننده ای که کسب می کنید شده اید. علیرغم تلاشی که صرف نگارش ایمیل و به روز رسانی فهرست های ایمیل خود می کنید، اگر کسی روی ایمیل شما کلیک نکند فقط وقت خود را تلف کرده اید.

آنچه در ادامه می آید دلایل بی ثمربودن فعالیت های بازاریابی ایمیلی شما در دنیای امروز است که همراه با پیشنهاداتی برای حل هر یک از آنها ارائه شده است:

 

  1. مخاطب خود را نمی شناسید

امروزه دیگر تبلیغ و ترویج کورکورانه و غیرهدفمند برای جلب مشتری کافی نیست. روش های متنوعی وجود دارند که به واسطه آنها می توانید اطلاعات بیشتری درباره دریافت کننده ایمیل های خود کسب کنید. با توجه به رفتارهایی مانند نرخ باز شدن ایمیل ها، کلیک ها و تعداد افرادی که اشتراک خود را لغو می کنند می توانید با مشتریان خود آشنایی بیشتری پیدا کنید.

 

  1. ایمیل های خود را شخصی سازی نمی کنید

امروزه بازاریاب های موفق برای شخصی سازی ایمیل های خود از بخش بندی (segmentation) و هدفگیری مجدد (retargeting) استفاده می کنند. به عنوان نمونه، ممکن است یکی از مشتریان شما که محصول خاصی را در گذشته خریداری کرده به محصول مشابهی که این ماه عرضه می کنید علاقمند باشد. در چنین شرایطی باید با هدف گیری مجدد، دوباره او را خطاب قرار دهید. در همین حال، اگر شما دو نوع محصول تقریباً متفاوت ارائه می کنید، با بخش بندی فهرست ایمیل خود می توانید ایمیل های ترویجی متناسب با علاقمندی هر گروه را ارسال کنید. در هر صورت ایمیل های انبوه و عمومی که توجهی به نیاز و خواسته دریافت کننده ندارند معمولا باعث می شوند که دریافت کننده اشتراک خود را از خبرنامه شما لغو کرده یا ایمیل را به عنوان اسپم به نرم افزار مشاهده ایمیل خود معرفی کند (که این خود تبعاتی برای ایمیلهایی که از دامنه شما ارسال می شود دارد) و یا اینکه در بهترین حالت فقط ایمیل شما را باز نکند. در هر صورت هیچ یک از این موارد برای کمپین شما مطلوب نخواهد بود.

 

  1. عنوان مناسبی انتخاب نکرده اید

در شرایطی که مخاطبان شما هر روز ایمیل های متعددی را دریافت می کنند، نمی توانید انتظار داشته باشید که تک تک آنها را با جان ودل مورد بررسی قرار دهند، یا اینکه حتی آنها را باز کنند. کاری که اغلب کاربران انجام می دهند این است که به دنبال مواردی می گردند که برایشان اهمیت دارد، یا به نظرشان جالب می رسد. طبیعتاً تنها چیزی که می تواند توجه آنها را در این شرایط جلب کند، عنوان ایمیل است. عناوین شخصی سازی شده در این جهت می توانند بسیار کمک کننده باشند، اما فقط قرار دادن نام مشتری در عنوان کافی نخواهد بود. شما باید از طریق استفاده از تعلیق، طنز و شوخی و یا افزودن چیزی که با خواسته های مشتری مطابقت دارد در عنوان ایمیل خود توجه مخاطب را جلب کنید.

 

  1. روی نتایج نظارت نمی کنید

اگر توجه دقیقی روی کمپین های خود نداشته باشید، فرصت های بزرگی را از دست خواهید داد. با آغاز هر کمپین، روی میزان باز شدن ایمیل ها، نرخ کلیک و تبدیل ها نظارت کنید. آیا ایمیلی که در یک ساعت خاص فرستاده اید عملکرد بهتری از ایمیل هایی که قبل یا بعد از آن ارسال کرده اید داشته است؟ آیا یک عنوان نسبت به عنوان دیگر تاثیر بیشتری نشان داده است؟ برای دریافت اطلاعات لازمی که برای موفقیت بیشتر در تلاش بعدی خود نیاز دارید، در کمپین های خود از تست های دوبخشی استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از ابزارهای اینترنتی که بعضا آمار و ارقام دقیقی را نیز در اختیار شما قرار می دهند استفاده کنید.

 

  1. اطلاعات تماس مخاطب شما قدیمی است

یک کمپین بازاریابی ایمیلی تنها به اندازه نشانی های ایمیل دریافت کنندگانش ارزشمند است. حتی بهترین پیام بازاریابی هم اگر در اینباکس فردی قرار بگیرد که ماه هاست شغل هدف مورد نظر شما را ترک کرده، چیزی جز اتلاف وقت و سرمایه عایدتان نخواهد شد. اگر اطلاعات تماس مخاطبان خود را به طور مرتب مورد بررسی قرار ندهید، متوجه خواهید شد که بازگشت سرمایه شما در هر کمپین نسبت به کمپین قبلی با کاهش مواجه شده است. از نرم افزارهای جذب مشتری راغب (lead generation) که به طور خودکار اطلاعات تاریخ گذشته فهرست شما را بررسی می کنند و پیشنهاد به روز کردن آنها را می دهند استفاده کنید.

 

  1. افراط می کنید

یکی از بدترین کارهایی که یک کسب و کار می تواند انجام دهد این است که از ایمیلی که یک مشتری ارائه کرده است، سوء استفاده کند. اگر به هر نحوی نشانی ایمیلی به دست آوردید، از آن برای ارسال مواردی مانند کوپن های تخفیف یا پیشنهادات ویژه استفاده کنید که می دانید مخاطب به دریافت آنها علاقمند است. اگر مخاطبان خود را چندین بار در هفته با پیام هایی که به وضوح تبلیغاتی است بمباران می کنید، می توانید مطمئن باشید که یک لینک در پیام شما حتما کلیک های فراوانی دریافت خواهد کرد، و آن لینک لغو اشتراک است!

بازاریابی ایمیلی هنوز هم یک ابزار مرتبط و موثر برای دسترسی به مشتریان است، اما با افزایش کسب و کارها و انبوه ایمیل هایی که همه روزه به دست کاربران می رسد، تهیه ایمیل هایی که مخاطب به خواندن آنها علاقمند باشد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. برند شما با استفاده از استراتژی ها و ابزارهای مناسب و کسب اطلاعات بیشتر درباره مخاطبان می تواند در بازار رقابت باقی بماند و با هر کمپین نرخ تبدیل خود را افزایش دهد. علاوه بر این، شما می توانید از اطلاعاتی که کسب می کنید برای پیشبرد کمپین های بعدی خود نیز استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *