گوشی پرچم‌دار آیفون ۸  اپل تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ به تولید نخواهد رسید!

گوشی پرچم‌دار آیفون ۸  اپل تا سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۷ به تولید نخواهد رسید!
  • 1396/2/5
  • مقدم
  • 0

گوشی پرچم‌دار جدید اپل که با نام آیفون ۸ از آن یاد می‌شود، به سوژه شایعه‌پردازان و تحلیل منتقدان مبدل شده است؛ هرچند، شرکت اپل در حال‌حاضر به شایعات موجود پیرامون گوشی‌های جدید خود واکنشی نشان نداده است و هیچ‌یک از مشخصات رسمی گوشی‌ آیفون ۸ تا زمان معرفی آن‌ها به مناسبت دهمین سالگرد رونمایی از گوشی آیفون ارائه نخواهد شد.

مینگ‌چی کو به عنوان یک تحلیل‌گر که سابقه خوبی در زمینه پیش‌بینی در رابطه با قابلیت‌های احتمالی محصولات جدید شرکت اپل دارد، به‌تازگی عنوان نموده است که شرکت اپل به دلیل وجود مشکلات مختلف در مراحل توسعه گوشی آیفون ۸ تولید آن‌را تا ماه اکتبر یا نوامبر به تعویق خواهد انداخت. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

علت تأخیر در زمان تولید انبوه آیفون پرچم‌دار جدید اپل و به تعویق انداختن آن از ماه آگوست یا سپتامبر به اکتبر یا نوامبر به دلیل کمبود قطعات شخصی‌سازی شده است که شرکت اپل، تولید آن‌ها را به زنجیره تامین آیفون ۸ سفارش داده. البته، هم‌چنان آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus در زمان معمول یعنی ماه سپتامبر معرفی و عرضه خواهد شد اما شرکت اپل، امکان دارد تنها آیفون ۸ را در ماه سپتامبر معرفی نماید و عرضه گسترده آن را تا اواخر سال جاری میلادی به تعویق بیاندازد.

تأخیر در عرضه آیفون ۸ به دلیل مشکلاتی که در تولید قطعات سخت‌افزاری کافی برای این مدل وجود دارد، ممکن است بر روی فروش هدف شرکت اپل در سال ۲۰۱۷ تاثیر بگذارد زیرا کاربران ناچار خواهند بود تا زمان عرضه آیفون‌های پرچم‌دار جدید اپل منتظر بمانند. هم‌چنین، تأخیر در عرضه آیفون ۸، باعث خواهد شد تا گوشی پرچم‌دار جدید اپل در رقابت با گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ سازندگان قرار بگیرد و در صورت عرضه محصولات اندرویدی مناسب با مشخصات سخت‌افزاری و قیمت کم‌تر در مقایسه با آیفون ۸، فروش این مدل به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

مکان مناسب برای جای‌گیری سنسور تشخیص اثرانگشت و فناوری سنجش سه‌بعدی چهره از جمله قابلیت‌هایی است که تأخیر در عرضه آیفون‌های جدید شرکت اپل را باعث شده. در رابطه با سنسور اثرانگشت، سه فرضیه وجود دارد؛ بنابر گمانه‌زنی‌های اول، ممکن است سنسور اثرانگشت در زیر نمایشگر به کار گرفته شود و در فرضیه‌های بعدی به ترتیب به حذف سنسور اثرانگشت از آیفون ۸ یا انتقال آن به بدنه پشتی اشاره شده است. حذف سنسور اثرانگشت از آیفون ۸ غیرممکن خواهد بود زیرا شرکت اپل باید تغییرات قابل‌توجهی را در سیستم پرداخت Apple Pay به وجود آورد و این موضوع در حال‌حاضر، امکان‌پذیر نیست. جای‌گیری سنسور اثرانگشت در بدنه پشتی، محتمل است اما نباید تاخیری در عرضه آیفون ۸ وجود داشته باشد. به همین جهت، ممکن است آیفون پرچم‌دار جدید اپل در نهایت با سنسور اثرانگشت ادغام‌شده با نمایشگر عرضه شود.

مینگ‌چی کو در نهایت اشاره کرده است که حجم آیفون‌های عرضه شده شرکت اپل در نیمه دوم سال جاری ممکن است به ۱۱۰ میلیون واحد برسد و در بدترین حالت ممکن با عدم عرضه آیفون ۸ به صورت گسترده در ماه سپتامبر یا تا پیش از پایان سال جاری میلادی، این تعداد به ۸۰ تا ۹۰ میلیون واحد کاهش می‌یابد. به احتمال زیاد، آیفون ۸ بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت خواهد داشت و شرکت اپل، آیفون ۷s و آیفون ۷s Plus را با قیمتی نزدیک به نسل قبل عرضه می‌کند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *