۳ روش استفاده از پخش زنده اینستاگرام برای کسب و کار

۳ روش استفاده از پخش زنده اینستاگرام برای کسب و کار
  • 1396/2/30
  • مهدی پیوندی
  • 0

اینستاگرام لایو یا قبلیت پخش زنده اینستاگرام، سرویس نسبتا تازه ای است که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق اپ اینستاگرام به راحتی به پخش مستقیم و زنده ویدیو بپردازند. اینستاگرام لایو از طریق استریم (stream) ویدیو بوسیله Stories کار می کند؛ اما بر خلاف Stories، پریسکوپ و فیسبوک لایو، اینستاگرام این ویدیوها را روی پلتفورم خود ذخیره نمی کند. این ویدیوها پس از هر پخش زنده فورا حذف می شوند (مگر اینکه آنها را روی گوشی یا تبلت خودتان ذخیره کنید) و در فید کاربر قرار نمی گیرند.

برای شروع یک پخش زنده، در صفحه اصلی اپ اینستاگرام، صفحه را به سمت راست بکشید و دکمه « Start Live Video» را لمس کنید. در هنگام پخش زنده، به دنبال کنندگان شما اطلاع داده می شود و در نوار Stories هم یک علامت live در زیر عکس تان به نمایش در می آید.

پخش زنده اینستاگرام را می توان هم به صورت عمومی و هم خصوصی انجام داد، و در هر دو حالت با توجه به ویژگی منحصر به فرد زنده بودن آنها، مشاهده شان برای مشتری وسوسه کننده است. اینستاگرام لایو برای کسب و کارهای کوچک فرصت ارزشمندی را فراهم می کند تا رابطه های عمیق تری را با دنبال کنندگان و مشتریان خود شکل بدهند و تعامل خود با آنها را افزایش دهند. آنچه در ادامه می آید سه راه ابتکاری جهت استفاده از اینستاگرام لایو برای کسب و کار کوچک شما است.

  1. یک جلسه پرسش و پاسخ تعاملی راه بیندازید

با مشتریان خود تعامل کنید و به سوالات آنها به شکل زنده پاسخ بدهید.

اینستاگرام لایو هم یک ابزار انتشار ویدیوی زنده و هم یک پلتفورم تعاملی است. کاربران علاوه بر تماشای ویدیو، می توانند از طریق چت زنده با میزبان و سایر تماشاگران تعامل داشته باشند. در پایین هر ویدیو یک بخش comments وجود دارد که از طریق آن همه تماشاچیان می توانند نظرات خود را به اشتراک بگذارند، سوال بپرسند و حس خود را با استفاده از لایک نشان بدهند.

برای برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ، ابتدا زمان آن را به اطلاع مشتریان خود برسانید. از آنها بخواهید که سوالات خود را قبلا از طریق بخش پیام رسانی Direct اینستاگرام برای شما ارسال کنند، یا برای تعامل بیشتر همزمان با پخش زنده آنها را در قسمت comments مطرح کنند.

 

  1. یک جلسه آموزشی یا آزمایشی برگزار کنید

از طریق یک کلاس آموزشی یا آزمایشی رایگان، طرز کار یا تاثیر محصولات و خدمات خود را به مشتری نشان بدهید.

اینستاگرام لایو بر خلاف پست ها و Stories، محدودیت یک دقیقه ای یا ۱۰ ثانیه ای ندارد. این یعنی صاحبان کسب و کار می توانند با نمایش و شرح مشروح محصولات و خدمات خود و تعامل با مشتریان در ویدیوهای طولانی زنده (تا یک ساعت) میزان فروش را افزایش دهند.

به عنوان نمونه، باشگاه های ورزشی می توانند تمرینات و کلاس های خود را مستقیما پخش کنند یا صاحیان رستوران ها و آشپزها می توانند دستور پخت یک غذا را عملا نشان بدهند. فقط موبایل خود را روی یک سه پایه نگهدارنده محکم کنید و آزادانه به اجرا مشغول شوید.

 

  1. پشت صحنه کسب و کار خود را به نمایش بگذارید

با نشان دادن پشت صحنه فعالیت های خود، شخصیت انسانی کسب و کارتان را تقویت کنید. مثلا می توانید فرآیند تولید یک محصول را نشان بدهید، گوشه ای از رویدادهای آتی را به نمایش بگذارید، یا حتی در محیط کار دوری بزنید و چهره های واقعی پشت کسب و کارتان را به مشتریان نشان بدهید. از آنجایی که ویدیوهای اینستاگرام لایو به محض پایان پخش حذف می شوند و در حساب کاربری شما ذخیره نمی شوند، لازم نیست بخاطر نمایش چیزهایی که شاید در آینده نخواهید در دسترس کسی قرار داشته باشد دغدغه ای داشته باشید.


نظر شما چیست؟ از این قابلیت منحصر به فرد که دسترسی به آن در کشور ما آزاد است دیگر چه استفاده هایی می توان کرد؟ لطفا ایده های خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *