چگونه Google Assistant را روی MacOS نصب کنیم؟

چگونه  Google Assistant را روی MacOS نصب کنیم؟
  • 1396/3/6
  • زهرا معبودی
  • 0

Siri و Cortana را بسیاری از افراد می شناسند در واقع دستیار گوگل، جایگزینی مناسب برای این دو سرویس است که امکان ارتباط تعاملی بیشتری با سیستم عامل فراهم می کند تا کاربر بتواند راحت تر با سیستم عامل ارتباط برقرار کند، و از پاسخ های انسان گونه سیستم بهره مند شود!

تفاوت جالب و ارزشمندی بین دستیار گوگل و سیری وجود دارد. دستیار گوگل یک سرویس خاص از گوگل است که به شما اجازه می دهد که از این دستیار روی هر پلتفرمی به راحتی استفاده کنید و این محدود به اندروید نمی شود. اما سیری سرویس همیار اپل است و فقط محدود به سیستم های اپلی است. اما در این مقاله قصد داریم به شما یاد دهیم که چگونه از دستیار گوگل روی سیستم های اپلی مثل مک استفاده کنید و نصب کنید.

اولین محدودیتی که وجود دارد این است که گوگل، در این باره یک برنامه کاملا مجزا برای سیستم های اپلی طراحی کرده و ساخته است هر چند نسخه دسکتاپ آن هنوز اجرای رسمی نداشته است اما با کمک یک برنامه کمکی می توان آن را روی دسکتاپ هم مدیریت و نصب کرد.

Google Assistant

نرم افزاری که گوگل ارائه داده است MacAssistant است که روی سیستم های منتسب به مک و اپل نصب می شود، اما قادر است به خوبی تمام کارهایی که گوگل اسیتنت انجام می دهد را بدون عیب و نقص اجرا کند. دقت کنید که این برنامه یعنی MacAssistant هم اکنون روی نسخه بتا است و هنوز نیاز به تکمیل شدن دارد اما به ظاهر تا کنون ایرادی نداشته و کارش را به درستی انجام داده است.

برای استفاده از MacAssistant لازم است که ابتدا آن را دانلود کنید و نصب کنید. این برنامه هم اکنون به طور معمول رجیستر نمی شود، اما کاری که باید کنید این است که ابتدا Ctrl را نگهدارید و بعد روی آیکون برنامه کلیک کنید، در چنین حالی یک صفحه برای شما باز می شود که به بصورت زیر است:

MacAssistant

در اینجا گزینه open را باید بزنید.

با انجام این عمل، نرم افزار مورد نظر در Menu Bar قرار می گیرد. وظیفه بعدی تان این است که از این طریق وارد آن شوید و بعد از آن با اکانت گوگلی تان خودتان را به آن بشناسانید.

Sign In

در اینجا اکانت گوگلی تان که مربوط به جیمیل یا هر سرویس دیگری از گوگل است را وارد کرده و کاملا به گوگل وصل شوید.

زمانی که وارد اکانت گوگل شدید حالا نوبت به این می رسد که وارد Google Assistant شوید و از میکروفون آن که آماده به کار است استفاده کنید. در واقع Google Assistant منوط به این است که شما در اکانت گوگلی تان باشید یا نه. به همین راحتی می توانید از این سرویس استفاده کنید و دستورات را فراخوانی کنید.

دقت کنید که نیاز نیست میکروفون را دست کاری کنید. در صورتی که میکروفون مشکل سخت افزاری نداشته باشد به محض اطلاع اینکه با گوگل همراه شده اید میکروفون فعال می شود.

در تصویر موقعیت Google Assistant را در مک مشاهده می کنید:

Google Assistant

Google Assistant در واقع امکان پذیرش فرمان های نوشتاری را هم داراست اما در این برنامه این امکان فعلا فراهم نشده و شما باید صرفا با میکروفون کار کنید تا در بروز رسانی های بعدی امکان نوشتاری کردن دستورات هم فراهم شود.

البته که این هنوز نسخه اصلی Google Assistant نیست اما ظاهر آن خیلی شباهت به اولیه ترین نسخه های گوگل اسیستنت دارد.

Google Assistant

Google Assistant سرویسی است که استفاده از آن برای بسیاری از کاربران دلچسب است. به عنوان مثال بسیاری از کاربران اندرویدی به طور معمول امکان استفاده از این سرویس را ندارند اما  چگونه می توان Google Assistant را بر روی اسمارت فون های اندرویدی دیگر فعال کرد؟ گویا آی تی در این مقاله به این موضوع پرداخته است که شما بتوانید تحت هر شرایطی از این سرویس استفاده کنید.

در این باره تجربیات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین اگر سرویسی مشابه با این سرویس گوگل سراغ دارید که می تواند به خوبی روی مک اجرا شود، و خودتان البته تجربه آن را داشته اید، دیدگاه های تان را روی این مطلب بنویسید تا علاقمندان بتوانند از میان ابزارها بهترین ها را انتخاب کنند. همچنین این مطلب را روی شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید تا به مرور زمان به دست علاقمندان به مک برسد.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *