راهنمای افزایش بازه‌ی حجم صدا در گلکسی S9

راهنمای افزایش بازه‌ی حجم صدا در گلکسی S9
  • 1397/1/5
  • زهرا معبودی
  • 0

در گلکسی S9 و S9+ به طور پیشفرض ۱۵ نوع حجم صدا وجود دارد، یعنی از میان دو حالت سکوت و حداکثر صدا، تنها ۱۵ حالت دیگر را می‌توانید انتخاب کنید. اگر از بلندگوهای خود دستگاه استفاده می‌کنید، معمولاً حساسیت خاصی روی حجم صدا وجود ندارد، اما اگر بخواهید از هدفون استفاده کنید، کنترل بیشتر بر روی حجم صدا کمک زیادی به شما خواهد کرد.

گویا آی تی: در گذشته با نصب اپلیکیشن رسمی سامسونگ به نام SoundAssistant می‌توانستید حالت‌های حجم صدا را تا مقدار ۱۵۰ افزایش دهید. ولی این اپلیکیشن به دلایلی از دسترس کاربران گلکسی S9 خارج شده است. البته حدس می‌زنیم این اتفاق به خاطر یک مشکل فنی افتاده باشد، اما با این حال، ما فایل APK اپ SoundAssistant را برای شما آپلود کردیم تا بدون نیاز به روت بتوانید آن را بر روی دستگاه خود نصب کنید و از گستره‌ی صوتی حجیم‌تری که در اختیار شما قرار می‌گیرد لذت ببرید.

مرحله ۱ – نصب SoundAssistant

همان طور که گفتیم این برنامه اپلیکیشن رسمی سامسونگ برای دستیابی به امکانات صوتی بیشتر در تلفن‌های اندرویدی است، اما کاربران گلکسی S9 در حال حاضر امکان دانلود آن را از گوگل پلی ندارند. امیدواریم این مشکل به زودی حل شود و دسترسی به نرم‌افزار مذکور مجدداً ممکن گردد ولی محض اطمینان خودتان یک بار دیگر صفحه‌ی مربوط به این برنامه را بررسی کنید.

 

اگر هنوز امکان نصب برنامه وجود نداشت، می‌توانید از فایل APK زیر استفاده کنید. برای انجام این کار کافی است از طریق موبایل خود بر روی لینک زیر تپ کرده و Save را انتخاب نمایید. سپس فایل دانلود شده را باز نموده و گزینه‌ی Install را لمس کنید.

 

دانلود اپلیکیشن رسمی SoundAssistant (.apk)

 

نکته: اگر به جز مرورگر اصلی دستگاه از کروم یا سایر مرورگرها استفاده می‌کنید، برای نصب فایل بالا باید قابلیت اجازه‌ی نصب از منابع ناشناخته (Unknown Sources) را فعال کرده باشید. برای انجام این کار بعد از باز کردن فایل مذکور به بخش Settings بروید، و بعد تیک گزینه‌ی Allow from this source را بزنید.

 

مرحله ۲ – افزایش بازه‌ی حجم صدا

 

از منوی اصلی SoundAssistant روی گزینه‌ی Advanced تپ کنید. در این قسمت کنترل‌های صوتی زیادی وجود دارد که بهتر است خودتان آن‌ها را آزمایش کنید، اما تنها گزینه‌ای که ما در این مطلب به آن می‌پردازیم Change step volume است. با استفاده از این اسلایدر می‌توانید تعداد گام‌های حجم صدا را افزایش دهید. در واقع هرچه مقدار اسلایدر کمتر باشد، تعداد گام‌های آن بیشتر می‌شود.

 

 

فرض کنید ۱۵۰ گام برای کنترل حجم صدای دستگاه در اختیار دارید. به طور پیشفرض، هر بار که یکی از دکمه‌های کاهش یا افزایش صدا را فشار می‌دهید، حجم صدا به اندازه‌ی ۱۰ گام تغییر می‌کند.

 

اما اگر Change step volume را بر روی ۱ تنظیم کنید، حجم صدا هر بار تنها به اندازه‌ی ۱ گام تغییر می‌کند، یعنی برای این که صدا از صفر به ۱۵۰ برسد باید ۱۵۰ بار دکمه‌ی افزایش صدا را فشار دهید. سایر حالت‌ها هم به همین صورت است؛ یعنی اگر روی ۲ بگذارید ۷۵ بار، اگر روی ۵ بگذارید ۳۰ بار، و به همین منوال می‌توانید بقیه‌ی حالت‌ها را حدس بزنید.

 

پس بدین شکل با کمک SoundAssistant می‌توانید کنترل کاملی بر روی بازه‌ی صوتی موبایل خود داشته باشید. خود شما از چه گامی برای تغییر صدا استفاده می‌کنید؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

 

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *