نرم افزار اینباکس 2 : ترکیبی از ایمیل، شبکه های اجتماعی و زیبایی تحسین برانگیز

  • 1388/12/8
  • سید روح الله یزدان خواه
  • 1

نرم افزاری فوق العاده برای زندگی در دنیای ارتباطات
اینباکس 2 «نرم افزاری فوق العاده برای زندگی در دنیای ارتباطات است». این جمله از من نیست بلکه به نقل از صفحه «درباره نرم افزار» در وبسایت آن است. به زبان ساده اینباکس 2 نرم افزار ایمیلی است که کارهای مربوط به فیسبوک و توییتر شما را هم راه می اندازد. ظاهر آن زیباست، در واقع در همان نگاه اول مجذوب زیبایی ظاهری آن می شوید. من شخصاً رنگ بندی آن را بسیار دوست دارم.

از آنجایی که کار کردن با آن بسیار ساده است، من ترجیح می دهم به جای آموزش نحوه ی استفاده از نرم افزار، تمجیدها و انتقاداتم را درباره ی آن بنویسم.

نکات مثبت:

اگرچه پیشتر درباره زیبایی آن نوشتم اما اینباکس 2 چنان جلوه ای دارد که ارزش دوباره گفتن از آن را دارد.

برخی قابلیتهای شسته رفته جهت بالابردن بازده در آن وجود دارد، مثلاً برچسب «انتظار پاسخ» که واقعاً مهم است.

با هر نوع خدمات شبکه ای که فکرش را بکنید همخوانی دارد: جيميل ( و هر نوع میل سرور مبتنی بر POP/IMAP)، فیسبوک، توییتر، یاممر و … برای آنکه بدانید چه می گویم تصویر موجود در گالری را ببینید.

وقتی می خواهید بر کار خاصی متمرکز شوید براحتی می توانید حساب کاربریتان را روشن یا خاموش نمایید.

نکات منفی:

اشغال مقدار زیادی از حافظه موقت (RAM). نمی دانم چرا نرم افزار نمی تواند ضمن داشتن ظاهر خوب، 256 مگابایت از حافظه موقت کامپیوتر را اشغال نکند؟

اینباکس 2 در هنگام نصب به کلیه ی دوستان من در فیسبوک هرزنامه ارسال کرد. چه خبر است؟ تنها چیزی هم که ارسال شد به روز شدن حساب کاربری من بود. صادقانه بگویم همین کار کافی است تا من کل برنامه را حذف کنم. جداً که خاصیت آزاردهنده ای است.

متاسفانه قابلیت راست نویس برای زبانهایی از قبیل فارسی، عربی و عبری را برای نوشتن پیام پشتیبانی نمی کند. شاید برای خیلیها تفاوتی نداشته باشد، ولی برای ما که از این زبانها استفاده می کنیم این قابلیت اهمیت دارد. البته پیامهای راست نویسی که در آن نوشته نشده باشند را به درستی نمایش می دهد.

حالت گفتگوی ساده برای جیمیل در آن وجود ندارد. من چنان به حالت گفتگوی جیمیل عادت داشتم که دیدن تعداد زیادی پیام مجزا در اینباکس ایمیل برایم کمی گیج کننده بود.

حرف آخر:

من به خاطر ظاهر زیبایش به آن نمره 5/6 (شش و نیم) می دهم، ولی بر روی عملکرد آن هنوز باید کار شود. بیشترین کسر امتیاز آن به خاطر پیامهای به روز شدن بیخودی است که از جانب من به فهرست تماسهایم در فیسبوک می فرستد.

تصاویر بیشتر:

ارسال هرزنامه به دوستان من در فیسبوک بدون نظر خواستن از من
ارسال هرزنامه به دوستان در فیسبوک
پشتیبانی از تعداد زیادی از خدمات شبکه های اجتماعی

گزینه ی شکل ساده نرم افزار
شکل ساده اینباکس 2

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. Hi, I think your website might be having browser compatibility issues.
    When I look at your blog iin Firefox, it looks fine but
    when opening in Internet Explorer, iit has some
    overlapping. I just wanted to give you a quick heads up!
    Other then that, great blog!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *