انتقال دوستان فیس ‌بوکی به گوگل پلاس با کمک افزونه Exporter فیس بوک (گوگل کروم)

  • 1390/5/5
  • فروغ بیداری
  • 3

احتمالا همه شما تا به حال در مورد گوگل پلاس شنیده اید و شاید یکی از کاربرانش باشید. میزان رشد و بزرگ شدن این شبکه اجتماعی بسیار مورد توجه رسانه های حوزه فناوری قرار گرفته است. به طوری که در دو روز نخست حدود دو میلیون کاربر عضو این شبکه اجتماعی شدند. طبق پیش بینی ها نیز این میزان تا آخر ماه جاری به 20 میلیون کاربر خواهد رسید. این میزان رشد تا به حال میان هیچ کدام از شبکه های اجتماعی سابقه نداشته است.

بدون شک این موضوع روی فیس بوک نیز تاثیر گذاشته است. به طوری که تعدادی از کاربران می خواهند به گوگل پلاس نقل مکان کنند. مسلما این مساله چندان برای فیس بوک جالب و خوشایند نیست.

اگر جزو این افراد و البته کاربر کروم هستید، می توانید به راحتی همچون یک بازی ساده این روند را اجرا کنید و دوستان فیس بوکی را در گوگل پلاس نیز داشته باشید.

پیش از هر اقدامی، باید متذکر شویم حتما زبان مورد استفاده در فیس بوک باید انگلیسی باشد تا مراحل مشروحه در پایین را بتوانید اجرا کنید.

با ما همراه باشید.

شروع بازی

کشاندن دوستان فیس بوکی به گوگل پلاس و داشتن فهرست آنها در گوگل پلاس با افزونه ای که برنامه نویس خلاقی به نام «محمد منصور» نوشته، بسیار آسان است. فقط باید ازWeb Store  مرورگر کروم، افزونه منصور به نام Facebook Friend Exporter را دانلود و آن را نصب کنید.

البته بد نیست بدانید، فیس بوک این ترفند منصور را توقیف کرد و کاربران متعددی برای او کامنت گذاشته بوند که برنامه اش کار نمی کند و احتمالا توقیف شده است. این مساله موجب ناراحتی او شد و بلافاصله در گوگل پلاس در کامنتی برای کاربران نوشت: «اصلا نگران نباشید. من در حال نوشتن نسخه جدید هستم. الان با همه وجود ناراحتم و خونم به جوش آمده است. این نشان می دهد که فیس بوک همه اطلاعات کاربران را ذخیره می کند. این کار درستی نیست و اطلاعات هر کس برای خودش است و آنها هیچ حقی برای این کار ندارند!»

و بعد از این کامنت، منصور نسخه جدید افزونه خود را در اختیار کاربران قرار داد.

نصب افزونه

از آنجا که این روند همچون بازی است، پس به توضیح بیشتر و پیچیده تر کردن ماجرا نیازی نیست. کاربر می تواند به راحتی افزونه مورد نظر را از  Web Store گوگل کروم بگیرد و با یک کلیک روی گزینه Install (نصب)، آن را روی مرورگر داشته باشد. این روند فقط چند ثانیه کوتاه وقت شما را می گیرد. اگر افزونه فعال نبود، می توانید به طور مسقیم از صفحه Extensions (افزونه ها) در منوی تنظیمات گوگل کروم آن را فعال کنید.

برای آزمایش آن، از گزینه Exporting Your Friends (انتقال فهرست دوستان) کمک بگیرید. اگر کار نکرد نگران نشوید، راه دیگری نیز وجود دارد. منصور – سازنده این افزونه – کدی در GitHub قرار داده است که در واقع کلید کار شماست. با این کد می توانید جدیدترین نسخه این برنامه را دانلود و نصب کنید.

بعد از وارد شدن به GitHub منصور، روی گزینه دانلودها کلیک و فرمت ذخیره TAR.GZ یا .ZIP را انتخاب کنید. این انتخاب به شما امکان می دهد تا همه فایل های ذخیره شده را باز کنید. به محض دانلود کردن فایل، محتویات پوشه زیپ شده را در هر جایی که مایلید استخراج (extract) کنید.

در مرحله بعد، گوگل کروم را باز و کد chrome://extensions را در آدرس بار مرورگر وارد کنید. در این قسمت، فهرستی از همه افزونه های نصب شده برای شما نمایش داده می شود. گزینه Developer mode را از نوار کشویی و سپس گزینه Load unpacked extension را انتخاب کنید.

پوشه ای که چند لحظه پیش اکستراکت کرده اید را (نه فولدری که فایل های جداگانه دارد، بلکه پوشه کلی را) باز کنید و افزونه Facebook Friend Exporter به طور خودکار نصب و در بالای همه افزونه ها نمایش داده خواهد شد.

در این مرحله کار نصب تمام شده است. شما درست از منبع اصلی این کار را انجام داده اید.

انتقال فهرست دوستان

در این مرحله باید وارد فیس بوک شوید و ببینید این فرایند به درستی انجام شده است یا خیر! اگر این اتفاق افتاده باشد و همه دوستان به گوگل پلاس فرستاده شده باشند، باید گزینه جدیدی با نام Export friends را آنجا و در کنار کلیدهای Home و پروفایل  ببینید.

برای اجرای این کار باید بلافاصله  بعد از ورود به فیس بوک، به صفحه «دوستان» در facebook.com/friends/edit بروید.

روی گزینه Export friends کلیک کنید. صفحه جدیدی باز می شود که شامل چند آیتم است و کاربر باید آنها راتایید کند. در این مرحله بعد از خواندن این باکس روی گزینه Let’s get started برای نمایش فهرست دوستانتان کلیک کنید. آخرین مرحله نیز، کلیک روی گزینه let’s start است تا این افزونه کارش را آغاز کند.

سرویس Facebook Friend Exporter ، انتخاب دوستان را آغاز و بعد از تمام شدن کپی هر کدام از آنها، این موضوع را به کاربر اعلام می کند. باید یادآوری کنیم در روند انجام این کار نباید در فیس بوک فعالیتی انجام دهید.

در انتها، هنگامی که کار کپی کردن افزونه پایان یافت، از کاربر سوال می شود آیا آنها را به صورت فایلی با پسوند .CSV ذخیره یا به طور مستقیم و با تیتر «منتقل شده از فیس بوک» وارد جی میل کند!

در آخر هم کاربر امکان حذف افرادی که مایل نیست در گوگل پلاس داشته باشد را دارد. این کار با برداشتن تیک کنار عکس آنها انجام می شود.

بعد از انتقال، فهرست دوستانتان در بخش حلقه های (Circles) گوگل پلاس نمایش داده می شوند. در اینجا می توانید آنها را با کشیدن و انداختنشان در هر حلقه ای که دوست دارید، مرتب و تنظیم کنید.

منبع: makeuseof.com

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. عالی بود.فقط اگه امکان داره لینک مطالب(مثلا خود افزونه در webstore ) رو برای راحتی خواننده ها قرار بدید.ممنون از مطلب خوبتون.موفق باشید

  2. درود بر شما
    بسیار خوب و عالی از خیلی مطالب سایتون استفاده کردم به امید پیروزی و شاد کامی و موفقیت شما دوستان گرامی

  3. سلام دوست من، هر چه تلاش کردم این افزونه رو پیدا نکردم اگه میشه بیشتر راهنمایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *