بلاک ایمیل‌های تبلیغاتی و اسپم در جی‌میل[افزونه فایرفاکس و کروم]

بلاک ایمیل‌های تبلیغاتی و اسپم در جی‌میل[افزونه فایرفاکس و کروم]
  • 1394/4/31
  • پرهام
  • 0

در دنیای مجازی و بخصوص در اکانت های ایمیل خود روزانه با ده ها پیام اسپم مواجه هستیم؛ تبلیغات، تبلیغات و تبلیغات. دریافت ده ها و شاید صدها ایمیل اسپم در روز زندگی مجازی بسیاری از کاربران را آزاردهنده کرده است. سرویس معروف و پرطرفدار جی میل در بلاک کردن ایمیل های اسپم قدرت و ظرافت خوبی دارد، با این حال به نظر می رسد برای رهایی از این ایمیل ها باید دست به دامن ابزارهای دیگری شویم.

یکی از این ابزارها افزونه مرورگرها هستند. افزونه Block Sender در عین حجم کم و سبکی، امکان بلاک کردن ایمیل های اسپم به ساده ترین شکل ممکن را می دهد. به کمک این افزونه تنها با یک کلیک می توانید از دریافت هرگونه ایمیل از یک ارسال کننده یا حتی دامین جلوگیری کنید.

این افزونه در حالت رایگان امکان بلاک کردن ۱۰ ارسال کننده یا دامین را می دهد که به نظر می رسد برای رهایی از شر برخی از ارسال کنندگان سمج کافی باشید. با این حال اگر می خواهید امکان دسترسی به نسخه نامحدود این افزونه را داشته باشید می توانید نسخه غیر رایگان (۴٫۹۹ دلار در ماه یا ۲۹ دلار در سال) را خریداری نمایید.

در ادامه با این افزونه بیشتر آشنا می شویم.

این افزونه ساده و کم حجم به سرعت بر روی مرورگر شما (کروم یا فایرفاکس) نصب می شود. Block sender امکانات متعددی را به کاربران ارائه می دهد، همچنین می توانید بلک لیست خود را در صفحه ای جداگانه به صورت کامل در اختیار داشته و آن را مدیریت کنید.

پس از دریافت و نصب این افزونه، مطابق شکل گزینه بلاک در صفحه جی میل شما پدیدار خواهد شد(کنار گزینه Archive و Delete). با انتخاب هر ایمیل و زدن گزینه Block به راحتی آن دامین یا ارسال کننده برای همیشه بلاک می شود.

بجز امکان بلاک کردن ایمیل های اسپم، امکانات دیگری نیز در این افزونه گنجانده شده اند. شما می توانید تمامی ایمیل ها از یک ارسال کننده، از یک دامین و یا حتی یک موضوع را بلاک کرده و هر وقت که بخواهید با انتخاب گزینه فلش رو به پایین، آن ها را از حالت بلاک در آورید. همچنین امکان بلاک تمامی اسپم هایی که شامل یک کلمه خاص هستند نیز برای کاربران وجود دارد.

Block-Sender_Message

هنگامی که یک ایمیل اسپم را بلاک میکنید با پیغام زیر مواجه می شوید، بر روی عبارت Yes کلیک کنید تا عملیات به اتمام برسد.

Block-Sender_Confirm

همچنین برای استفاده از این افزونه باید حالت Canned Response در بخش Gmail Labs فعال شود. در صورتی که این گزینه فعال نباشد، افزونه مطابق شکل زیر شما را راهنمایی خواهد کرد.

Block-Sender_Enable

برای دریافت و نصب این افزونه رایگان برای دو مرورگر کروم و فایرفاکس می توانید از لینک زیر استفاده نمایید:

افزونه BlockSender Firefox & Chorme

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *