افزونه فایرفاکس؛ چینش خودکار بوک مارک ها

افزونه فایرفاکس؛ چینش خودکار بوک مارک ها
  • 1394/4/30
  • پرهام
  • 0

مرورگر ابزاری جهت ارتباط با جهان اینترنت است. امروزه کاربران از مرورگرهایی نظیر کروم، فایرفاکس و… استفاده می کنند. خوشبخانه یکی از ویژگی های منحصر به فردی که در سال های گذشته به این مرورگرها اضافه شد، افزونه ها هستند.

افزونه ها می توانند تغییرات و یا امکاناتی را به مرورگر مورد نظر اضافه کنند. از آنجایی که دو مرورگر فایرفاکس و کروم بیشترین محبوبیت را بین وب گردان دارند، بازار افزونه های آنان روز به روز داغ تر می شود. در گویا آی تی قصد داریم در هر هفته چند افزونه کاربردی را به شما عزیزان معرفی نمایید.

Bookmark Sorter یک افزونه کاربردی و مخصوص مرورگر فایرفاکس است که در بین رقیبان خود از امکانات بیشتر و بهتری بهره می برد. به کمک این افزونه به راحتی می توانید بوک مارک های مرورگر خود را مرتب نمایید.

در ادامه با این افزونه بیشتر آشنا می شویم.

این افزونه با یک منوی UI کاربردی به شما امکان مرتب کردن بوک مارک ها به کمک ایجاد قانون های مخصوصی را می دهد. این افزونه به طور خودکار بوک مارک ها را اسکن کرده و با توجه به قوانین تعیین شده توسط شما، آن ها را سازمان دهی می کند.

به کمک لینک زیر، این افزونه را دریافت و بر روی فایرفاکس نصب نمایید. سپس مرورگر را ریستارت نمایید. آیکون مربوط به افزونه در کنار نوار جست و جوی مرورگر قرار می گیرد. منوی این افزونه مطابق شکل زیر شامل سه پنل می شود؛ پنل اول شامل تمام بوک مارک های شما می شود که در پوشه هایی سازمان دهی شده اند. در پنل دوم تمامی بوک مارک های پوشه انتخاب شده نمایش داده می شوند و امکان جابجا کردن تکی و جمعی آن ها وجود دارد.

bookmark-sorter1

پنل پایانی جاییست که اوج خلاقیت و کاربرد این افزونه نمایان می گردد؛ در این بخش می توانید قوانینی را ایجاد، حذف و ذخیره نمایید تا از آن ها جهت سازماندهی خودکار بوک مارک ها استفاده کنید.

قوانین بدین شکل عمل می کنند که باید عبارت خاصی را در بخش Rule قرار داده و مکان قرارگیری بوک مارک را با توحه به عبارت مشخص نمایید. با ذخیره این قانون، افزونه به طور خودکار بوک مارک های جدید را اسکن کرده و آن ها را سازمان دهی می کند.

این افزونه را می توانید از این لینک دریافت نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *