2 افزونه برای مدیریت یاداشت ها در Thunderbird

  • 1388/12/15
  • مرتضی بیاتی
  • 0

چگونه یادداشت هایتان را نگه داری می کنید؟ آیا آنها را بروی ورق می نویسید و به مانیتور می چسبانید یا اینکه درون یک دفترچه یادداشت می نویسید؟

یادداشت برداری سریعترین راه برای حفظ و نگهداری از مطالب اتفاقی و یا تفکرات و نظراتی است که به ذهن می رسد.همچنین آنها برای فراموش نکردن تلفن های ضروری ، قرار ملاقات ها ،ونیز کارهای روزمره که باید انجام دهید بسیار مفید هستند.

سخترین قسمت کار نگه داری کردن از آنها است به طوری که براحتی قابل دسترسی باشند و فراموش نشوند.

اگر شما از برنامه Thunderbird  برای مدیریت ایمیل های خود استفاده می کنید ، در ادامه مطلب 2 بسته  الصاقی(افزونه) به شما معرفی می کنیم که در نگه داری و دسته بندی یادداشت هایتان بسیار مفید و کاربردی هستند.

Xnote

این افزونه به شما این امکان را می دهد که به هریک از نامه های خود یادداشت خاصی را متصل کنید.

برای استفاده از تمام امکانات این افزونه بعد از دریافت و نصب آن، می بایست دکمه مخصوص به آن را در تولبار (نوار ابزار)  برنامه Thunderbird  قرار دهید.بدین  منظور بروی یک قسمت خالی در نوار ابزار راست کلیک کنید و گزینه Customize…  انتخاب کنید، سپس به دنبال دکمه Xnote  بگردید ، آن را کشیده و روی یک جای خالی،موجود در نوار ابزار رها کنید و بروی دکمه Done کلیک کنید.

همچنین بعد از نصب این افزونه ، در هر قسمت درون نامه خود که کلیک کنید ،گزینهXnote  را در بالای منو خود خواهید دید.

در این افزونه به شما این توانایی را میدهد که برای هر یک از ایمیل های خود یک یادداشت مجزا قرار دهید که به محض باز کردن آن نامه،یادداشت برای شما به نمایش در خواهد آمد.

https://www.gooyait.com/uploads/Thunderbird3Notes04.png

برای این که ببینید کدام نامه دارای یادداشت می باشد باید به صورت دستی یک ستون در قسمتی که لیست ایمیل ها به نمایش در میآیند اضافه کنید.برای این کار بروی نوار موجود در بالای قسمت لیست ایمیل ها (با توجه به شکل) راست کلیک کنید و سپس گزینه Note  را انتخاب کنید.

برای مشاهده کاربرد های دیگر این بسته ، این قسمت را مشاهده فرمایید.

ThunderNote

ThunderNote   یکی دیگر از بسته های الصاقی Thunderbird می باشد که به شما این امکان را می دهد یادداشت های خود را دسته بندی کنید.

این بسته الصاقی بسیار شبیه یک برنامه مستقل عمل می کند و تنها رابطه آن با برنامه Thunderbird داشتن یک دکمه مجزا در قسمت تولبار آن است.بعد از فشردن آن دکمه ، برنامه ThunderNote   در یک پنجره جدید برای شما به نمایش در خواهد آمد.

توسط این افزونه شما براحتی می توانید شروع به نوشتن یادداشت های خود و قرار دادن آنها در دسته های مختلف کنید.از جمله ویژگی های این برنامه که می توان به آن اشاره کرد: نوشتن یادداشت ها و طبقه بندی کردن آنها ، قابلیت پرینت گرقتن از هریک از یاداشت ها به صورت جداگانه ، قابلیت مطابقت دادن یادداشت ها از نظر زمانی ، وارد کردن و یا خروجی گرفتن از یادداشت ها (import/export) با پسوند CSV .

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ThunderNote ، به این قسمت مراجعه فرمایید.

منبع: makeuseof.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *