نرم افزار FilePro: برنامه رایگان آنالیز دیسک

  • 1389/2/26
  • محمدرضا ارجمندی
  • 2


تنها ویندوز
آزاد کردن مقداری از فضای هارد دیسک شما ممکن است در حال حاضر نگرانی شما نباشد ، اما به مرور زمان ممکن است دریابید که فضای باقی مانده روی هارد شما کمی پایین تر از آنچه می خواهید باشد. وقتی چنین اتفاقی می افتد شما نیاز به برنامه مدیریت فضای هارد دیسک مانند FilePro پیدا خواهید کرد.
من تاکنون دسته مختلفی از این نوع برنامه ها را امتحان کرده ام ، و FilePro قطعا یکی از بهترین هاست. این برنامه برای خانه یا استفاده شخصی رایگان (20 دلار برای نسخه تجاری) بوده، و قادر به جمع آوری اطلاعات زیادی در مورد فایلها و پوشه هایی است فضا پرارزشتان را بیهوده اشغال می کنند. به طور معمول طرفدار نحوه نمایش از مد افتاده همچون اکسپلورر هستم(تصویر بالا) ، اما باید بگویم که نحوه نمایش نقشه برنامه خوب است زیرا شما می توانید با بزرگنمایی بر جزئیات دیسک سخت خود اطلاعات بیشتری را به شکل تصویری مشاهده نمایید.
اگر شما به دنبال اصلاح سریع (“quick fix”)می گردید وضعیت فایلها (file stats) اولین جایی است که باید به آن سر بزنید.در آنجابه شما بزرگ ترین فایل های موجود بر روی دیسک سخت را همراه با برخی از گزینه های مفید برای فیلتر پیشرفته نشان داده خواهد شد. شما می توانید بر حسب نام پرونده/دایرکتوری ، اندازه فایل ، تاریخ ایجاد /تغییرات فایله ای دیسک را جستجو و مشاهد کنید. پس از اعمال هر فیلتر خواهید دید که نتایج به نمایش درامده تقریبا بلافاصله به روز شده و تغییر می کنند..
FilePro همچنین امکانات بسیار بیشتر دارد مانند:
ایجاد نقشه های شاخه ای(درختی) برای دیسک یا شبکه محلی.
جستجو ومشخص نمودن مکان فایل ها در نقشه های شاخه ای توسط زوم خودکار و موقعیت یابی فایلها.
ذخیره تمام یا بخشی از گزارشهای ویژه حجم دیسک.
مقایسه گزارش ها با یکدیگر در مورد وضعیت دیسک فعلی یا گزارشهای ویژه گذشته ، و بررسی تغییرات صورت گرفته توسط تفاوت در اندازه یا اختلاف درصد
کپی / انتقال / تغییر نام / حذف فایل یا دایرکتوری
تجزیه و تحلیل هر دایرکتوری به صورت مجزا.
مقایسه فایل ها و / یا دایرکتوری
مشاهده و جستجوی پرونده های تکراری
از لحاظ سرعتی که این برنامه قادر به جستجو در درایوها است باید گفت که دقیقا به اندازه دیگر قابلیت های برنامه در مورد بهینه سازی فضای دیسک خوب است.. من خودم تا کنون به برنامه تحلیل دیسک سخت با چنین سرعت بالایی برخورد نکرده بودم، اما ویژگی های این برنامه قطعا آن را از برنامه های رقیب این نرم افزار متمایز می سازد.
صفحه آغازین FilePro (ویندوز تنها ؛ رایگان برای خانه / استفاده شخصی)
منبع: cybernetnews

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. محمد رضا جان تولدت مبارک…
    آقا من یه مشکلی پیدا کردم که امیدوارم بتونی حلش کنی …آقا من پسوردمو تو ویندوز7فراموش کردم ونمیتونم بازیابیش کنم …چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. در همین سایت یه مقاله نوشتم در مورد بازیابی رمز عبور فراموش شده در ویندوز 7 که با تایپ عبارتی مشابه فوق در کادر جستجوی بالای صفحه می تونید اونو پیدا کنید
      اگه پیدا نشد مایوس نشید و در گوگل سرچ کنید
      هیچ گاه قدرت موتورهای جستجو در رفع نیازهاتون رو دست کم نگیرید هر نیازی که باشه….
      موفق باشید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *