انویدیا و ایسوس با معرفی سه محصول جدید وارد عرصه «رایانه سه بعدی» شدند!

  • 1389/3/18
  • محمدرضا ارجمندی
  • 3

اتفاقات شگرف در دنیای دیجیتال خیلی سریع رخ می دهند. ما تا حالا سینمای سه بعدی و تلویزیون اچ دی سه بعدی  داشتیم ، و حالا، کامپیوتر سه بعدی هم در بازار خواهیم داشت. انویدیا و Asus درتلاشند تا با همکاری مشترک در بازار نوپای محصولات سه بعدی  که قطعا در ماه ها و سال های آینده پرطرفدارترین بازار خواهد بود از همین حالا با معرفی رایانه شخصی با فن آوری سه بعدی عرض اندام نمایند. شاید هرگز تصور نمی شد که روزی در صنعت نیاز به تعریف استاندارد هایی برای رایانه های شخصی 3D باشد ، اما امروز این نیاز به شدت احساس می شود.

آنطور که به نظر می رسد انویدیا تلاش می کند تا بخش بزرگتری از بازار  بازی های رایانه ای را با فن آوری های پشتیبانی از سه بعدی در محصولات سخت افزاری خود بدست بگیرد، برای مثال در نمایشگاه Acer با سه محصول جدید ظاهر شدند. این سه محصول ، همانطور که شما حدس می زنید ، اولین محصولات با مارک “3D PC” بوده که در واقع نمایشی از دنیای سه بعدی به روایت انویدیاست!

با این تعریف ، 3D PC  یک کامپیوتر دسکتاپ یا نوت بوک بوده که حداقل شرایط زیر را داشته باشد :

یک عدد عینک 3D با شاتر فعال (مثل کیت 3D Vision  انویدیا) ، که بهترین شیوه  ارسال تصاویر به شکل سه بعدی و با رزولوشن بالا به هر دو چشم کاربر رایانه است.

صفحه نمایش سه بعدی 120 هرتزی به شکل مانیتور ال سی دی رایانه دسکتاپ ، پروژکتور3D  ، تلویزیون 3D یا نوت بوک دارای صفحه نمایش سه بعدی.

پردازنده گرافیکی مجزا (مانند پردازنده گرافیکی(GPU) جیفورس انویدیا) که قادر به انتقال تصاویر با کیفیت بالا(High Definition) به نمایش 3D باشد.

در واقع ، انویدیا با تعریف چنین استاندارد هایی قصد دارد فروش محصولات خود را که از فن آوری  3D Vision و  از GPU مجزا برای پخش فیلم و اجرای بازی استفاده میکنند افزایش دهد، هر چند به طور قطع در آینده ای بسیار نزدیک  رایانه های شخصی سه بعدی به بازار خواهند آمد که هیچ کدام از این استاندارد های انویدیا را ندارند اما در عین حال لذت تصاویر سه بعدی را هم به کاربران هدیه میدهند  . مثلا محصول MSI به نام Wind Top AE2420 اثباتی بر این ادعاست. به هر حال ، سه محصول جدید  وارد شده توسط انویدیا و ایسوس عبارتند از: نوت بوک Asus G51Jx-EE ، کامپیوتر رومیزی EeeTOP ET2400 و رایانه رومیزی ویژه بازی Asus CD5390. در حال حاضر جزئیات بیشتری در مورد این سه دستگاه  منتشر نشده، و معتقدیم معرفی ناگهانی این محصولات آنها فقط در جهت کمک به حک شدن نام انویدیا در ذهن سه بعدی دوستان برای بدست گرفتن رهبری محصولات سخت افزاری بازار سه بعدی بوده! گمان می کنیم مشخصات بیشتر به زودی منتشر خواهد شد و به طور قطع انویدیا دوست ندارد طرفدارن سه بعدی را برای این محصولات به قدری منتظر بگذارد که توجهشان به محصولات رقبا جلب شود!

منبع:Hothardware

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
  1. سلام میشه امکان جستجو در سایت رو فراهم کنید؟
    یا اینکه وجود داره من نمیدونم

  2. خیلی عالیه فقط بدیش اینه که مجزا نیست. هم کارت گرافیکی میخواد هم یه گیرنده مانیتور 3 بعدی هم عینکش!
    خوب بود همه رو توی یه دونه یعنی فقط عینک متمرکزکنه!
    ولی میتونه تجربه ی قشنگی باشه!!!

  3. بازتاب: تک‌نکته: پرینترهای سه بعدی – قسمت اول

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *