بررسي مجموعه مولتی مدیای Nero 10

  • 1389/4/5
  • ITTeach
  • 1

آخرین نسخه ی Nero از کپی دیسک نرم افزار ریشه گرفته است که تاکید زیادی روی عملیات رسانه ای کاربر دارد. عمل کپی دیسک وسیله ی مناسبی گشته است، بنابراین Nero به کاربران کمک می کند تا عکس ها، موزیک ها و ویدئوهایشان را مدیریت و ویرایش کنند.

مجموعه ی جدید به سه بخش اصلی تقسیم می شود که منطبق با نیازهای کاربران در بسته مولتی مدیا می باشند: Vision Xtra ( برنامه ی کاربردی ویرایش و سازماندهی ویدئو و تصویر جدید)، Burning ROM (نرم افزار کپی دیسک قدیمی) و BackItUp & Burn (راه حل پشتیبانی محلی و آنلاین). واسط Xtra خیلی یکدست می باشد و این نسخه ی Nero در ویرایش فایل های ویدئویی بهترین نسخه در رقابت با مجموعه های دیگر می باشد.

راه اندازی :

حجم نصب کننده برای Nero Multimedia Suite 10 کمتر از 300MB می باشد (تقریبا 100 MB کوچکتر از Nero 9). که به نصب زمان های اجرای پشتیبان ماکروسافت برای افزونه های Visual C و Direct3D نیاز دارد، با وجود این واقعیت که myPC روی Windows 7 اجرا می شود ( که دارای آخرین نرم افزار موجود DirectX می باشد). نصب کننده تنها برای یک PC کار می کند و فعال سازی را مورد بررسی قرار می دهد.

10 در مقایسه با نسخه ی قبلی که 12 دقیقه طول می کشید، تنها 10 دقیقه زمان می برد. که زمان نصب را برای رقیب های Roxio Creator 2010 و Cyberlink DVD Suite 7 Ultra تا حدود 4 دقیقه محدود می کند.

واسط مجددا راه اندازی شده:

بعد از نصب، چهار آیکون روی my desktop قرار می گیرند که شامل موارد زیر می باشند: SmartStart، MediaHub، Vision Xtra و BackItUp. SmartStart (داشبوردی که امکان دسترسی به همه ی برنامه های کاربردی مجموعه را می دهد)، به میزان زیادی بدون تغییر می باشد ولی امروزه به طراحی مجدد اندکی نیاز دارد که مانع Play File و AutoBackup می شود. اکنون می توانید این توابع را از آیکون های desktop تان اجرا کنید. شبیه مجموعه ی Roxio، Nero از مرکز اطلاعات روی برنامه ی کاربردی startup به همراه آموزش های ویدئویی، دانلودها، لینک های ارتباطی و کمک بیشتر استفاده می کند. گزینه های سطح بالا شامل انتخاب هایی برای موزیک، تصویر-ویدئو، داده ها و ابزارها به جای Create and Edit نسخه ی قبلی می باشند که تغییر جزئی می باشد ولی به زمان کمتری برای یافتن ابزار مناسب نیاز دارد.

Media Hub

اکثر عملیات تصویری، موسیقی و ویدئویی در یک برنامه ی کاربردی به نام MediaHub اجرا می شوند. این برنامه ی کاربردی عملیات iTunes ، Picasa و video player/editor را ترکیب می کند. این نرم افزار به خوبی طراح شده است و استفاده از آن آسان می باشد که این امکان را می دهد تا به راحتی بین تصویر، موسیقی و ویدئو تغییر حالت دهیم.

شما از Library Manager برای انتخاب فولدرهای مشاهده شده ای که محتوایشان در صفحه جستجوی مدیا نشان داده می شوند، استفاده می کنید (محتوای کتابخانه های ویندوز 7 به صورت پیش فرض وجود دارد)، ولی می توانید این گزینه را غیرفعال کنید. همچنین می توانید دیسک ها را در سرویس های آنلاین کپی کنید یا مدیا را آپدیت کنید.

MediaHub تصاویر گروه بندی شده توسط فولدروتاریخ ورود را نمایش می دهد. همچنین می توانید تصاویر را برش دهید، چشم های قرمز را اصلاح کنید، تصویر را بچرخانید یا از Auto Enhance استفاده کنید. این گزینه ی آخر روی اکثر تصویرها خوب کار می کند، ولی در یک مورد تصویر را به رنگ آبی تبدیل می کند و این اثر بیشتر از auto-fixe های برنامه های کاربردی تصویری دیگر طول می کشد. حذف قرمزی چشم نیاز به رسم یک کادر در اطراف چشم دارد – که Picasa این کار را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. همیشه، در نهایت چشم ها را به صورت زیبایی اصلاح می کند.

می توانید میزان روشنایی، اشباع و راست بودن تصویر را تنظیم کنید، در حالیکه افکت های کمتری مانند تیزی، ماتی، رنگ قرمز قهوه اى و سایه خاکستری می توانند با یک کلیک اضافه شوند. پانل undo به شما این امکان را می دهد تا برای انجام ویرایش ها یک مرحله به عقب برگردید. بعلاوه، ایجاد اسلایدشو (با موسیقی متن و افکت pan-and-zoom) توسط چندین تم دردسترس خیلی ساده می باشد. همچنین یک اسلایدشو ساز پیشرفته برای افرادی که می خواهند گزینه های بیشتری را اصلاح کنند، وجود دارد.

MediaHub از فایل های RAW پشتیبانی نمی کند، ولی معادلی برای مجموعه های مدیای کاربری می باشد.

گرچه مسیریابی واسط Nero آسان می باشد، ویرایش تصویری CyberLink MediaShow تنظیمات قوی تری را عرضه می کند. Nero علامت گذاری تصویری ساده ای نیز ندارد، بلکه تنها Cyberlink حاوی علامت گذاری تصویری می باشد. می توانید تصاویر مورد علاقه تان را علامت گذاری کنید. متاسفانه، زمانیکه می خواستم تا مقدار زیادی تصویر را پاک کنم، پیام “Nero MediaHub has stopped responding” را دریافت کردم. خوشبختانه تنها یک بار این اتفاق افتاد.

MediaHub اطلاعات را به صورت MP3، AAC یا FLAC کپی می کند و از GraceNote برای متوقف ساختن اتوماتیک آهنگ ها استفاده می کند.

به عنوان video player، MediaHub همه ی کنترل های بازنواخت ویدئویی استاندارد و بازنواخت یکنواخت را عرضه کرده است. ولی فیلم های Blu-ray را پخش نمی کند، حتی فیلم های کپی کرده در این مجموعه را نیز پخش نمی کند! که تنها حوزه ای می باشد که در آن CyberLink سبقت گرفته است. سازندگان Nero اظهار می کنند که تا اواخر امسال plug-in ی دردسترس خواهد بود که بازنواخت دیسک Blu-ray غیرتجاری را امکان پذیر خواهد ساخت. (Roxio، بازنواخت  Blu-ray را با پلاگین 30 دلاری عرضه می کند ولی فاقد یکنواختی گرافیک-سخت افزار CyberLink می باشد).

Nero Vision Xtra

Nero Vision Xtra، ویرایشگر ویدئویی جدید Nero 10 و مولفه ی خالق DVD، آپدیت خیلی قوی را در مقایسه با دیگر مجموعه های مدیا دریافت کرده است. زمانیکه من پروژه ی Vision را شروع کردم، هدفی را انتخاب کردم ( DVD، AVCHD، Blu-ray، CD یا فایل ویدئویی) و نسبت، وضوح و نرخ فریم را مشخص کردم.

اکنون نمای صفحه نمایش گسترده ی محصول در سمت چپ نشان داده می شود و اکنون آیکون های کمتری برای نمایش وجود دارند؛ به جای مشاهده ی آیکون “A” برای متن و زبانه ی روشن برای افکت ها، Nero 10 به سادگی سه تابع را به صورت گزینه هایی با برچسب “Text,” و “Effects.” نمایش می دهد.

Vision Xtra می تواند در نهایت ویدئو را بچرخاند و حتی با تغییر زاویه ی آن تا 100 درجه آن را تراز کند (یا چرخاندن با دست با کنترلی در پنجره ی ویرایش ویدئو).

استفاده از keyframe ها توسط ویرایشگر این امکان را می دهد تا نقطه ی ابتدا و انتها را برای چرخش انتخاب کنیم یا گشتاور دقیقی را انتخاب کنیم که می خواهیم افکت روی آن صورت گیرد. در مقایسه، Roxio VideoWave هنوز فاقد قابلیت های چرخش و keyframe می باشد. که به شما این اجازه را می دهد تا با دقت نقطه ی ابتدا و انتهای زمان افکت ها را مشخص سازید، ولی نمی توانید آنها را بالا و پایین بکشید.

Roxio این امکان را می دهد تا دنباله ای از افکت های جدید را برای هر افکت اضافه کنید، در حالیکه Nero می تواند چندین دنباله افکت را به ویدئو کلیپ اضافه کند. ویرایشگر ویدئویی CyberLink به چرخش کلیپ های کامل در حداکثر 90 درجه اجازه می دهد، ولی افکت های شیب دار را با استفاده از فریم های کلیدی عرضه نمی کند.

انواع ابزارهای جدید مناسب تر این امکان را می دهند تا فایل ویدئویی را از فایل صوتی تشخیص دهیم، صحنه ها و تبلیغات ها و موسیقی را از ویدئوها تشخیص دهیم. Nero همچنین برای استفاده ی شما با 150 نمونه clip art مجهز می باشد. همچنین می توانید از افکت هایی مانند تنظیم روشنایی یا تحریف های هنری برای ساخت فیلم کامل استفاده کنید به جای اینکه تنها از یک کلیپ استفاده کنید.

ویژگی تصویر در تصویر در نسخه ی مجموعه ی پایه قوی تر از CyberLink می باشد. Nero این امکان را به شما می دهد تا هر چند تعداد PiP track که می خواهید اضافه کنید، در حالیکه CyberLink به ترفیع نیاز دارد. Roxio به شما این امکان را می دهد تا یک ویدئوی جایگذاری برای PiP اضافه کنید، زیرا نمی توانید فایل های ویدئویی یا کلیپ ها را اضافه کنید.

بعد از رضایتمندی از محصولم، روی دکمه ی Next کلیک کردم که گزینه هایی را برای صدور آن به فایل ویدئویی داشت و آن را مستقیما روی وب آپلود می کرد و DVD یا دیسک Blu-ray را کپی می کرد.

بخش چهار دقیقه ای من به همراه پنج فایل ویدئویی تنها یک دقیقه و نیم طول کشید تا برای صدور وب تبدیل شود (گزینه ها شامل آپلود مستقیم به YouTube، MySpace یا جامعه ی آنلاین خود My Nero می باشند). می توانستم قبل از آپلود، گروه، علامت ها و وضعیت اختصاصی/عمومی را انتخاب کنم، ولی هنگام ارسال به YouTube گزینه ای برای انتخاب کیفیت ویدئو وجود نداشت. در YouTube، خوب به نظر می رسید ولی من قابلیت مشخص کردن HD را ترجیح دادم؛ همچنین، هیچ پیام “click here to see your video online” وجود نداشت.

کپی و ابزارها:

ابزارهای کپی دیسک عالی Nero Multimedia Suite 10 به خوبی ابزارهای نسخه ی 9 می باشند. تنها ویژگی ، توانایی برای گستردگی کپی ها در چندین CD، DVD و دیسک Blu-ray می باشد که پیشرفت کپی را در دکمه ی Taskbar ویندوز 7 نمایش می دهد که امروزه اکثر برنامه های کاربردی پردازنده گرا دارای این ویژگی می باشند.

جعبه ابزار موجود در Nero در نسخه ی 10 همان باقی مانده است. ابزار Recovery وجود دارد که به شما کمک می کند تا فایل های پاک شده به صورت تصادفی را بازیابی کنید که من این مورد روی دوربین Sony Handycam DCR-SR40 امتحان کردم، ولی تنها تصاویر اخیر را بازیابی می کند، زیرا فرمت ویدئویی استفاده شده توسط دوربین اختصاصی بود.

همچنین ویژگی جدید و منحصربفرد Nero میان مجموعه های مدیا، پشتیبانی برای تکنولوژی SecurDisc 2.0 می باشد که به جلوگیری از ناخواناشدن دیسک ها به علت خراش ها کمک می کند و با استفاده از ثبت داده های اضافی مستهلک می شود.

که چندین کپی از فایل های شما را ثبت می کند، طوریکه اگر خراشی وجود داشته باشد، فرصت بهتری وجود دارد تا بتوانید به داده ها دستیابی داشته باشید. البته، عمل کپی زیادتر طول می کشد. همچنین می تواند از پسورد دیسک ها حفاظت کند و اعتبار دیسک را با امضای دیجیتالی معتبر سازد.

برای ساخت Blu-ray، مجموعه، تم های منوی زیادی را اضافه کرده است؛ قبلا تنها سه گزینه ی غیرالقایی وجود داشت، ولی اکنون 37 مورد وجود دارد. کدگذاری و کپی ویدئو تست 4 دقیقه ای، 12:30 دقیقه طول می کشد. منوها و ویدئوی چندفایلی که در Vision Xtra ایجاد کرده ام، Blu-ray player را به دقت نشان می دهند.

این مجموعه تعدادی برنامه ی کاربردی دیسک دیگری مانند سرعت دیسک، اطلاعات، پاک کردن و ابزارهای آنالیز عرضه می کند و شما نمی توانید نرم افزار خیلی قوی ویرایش صوتی و ردیابی برنامه های کاربردی ترکیبی را فراموش کنید که نسبت به نسخه ی 9 هیچ تغییری نکرده اند. همان مورد برای Nero Recode نیز برقرار می باشد که می تواند ویدئو را برای استفاده روی iPod ها و Sony PSP ها تبدیل کند. برنامه ی کاربردی CoverDesigner مجموعه به شما این امکان را می دهد تا پوشش های ماهرانه ای را بواسطه ی انتخاب وسیع طرح ها و clipart ایجاد کنید و می تواند با استفاده از LightScribe و LabelFlash برچسب هایی را درست روی رسانه ی پشتیبانی شده کپی کنید.

پشتیبان:

از آنجاییکه مولفه Nero 10’s BackItUp & Burn تجاری می باشد، کار می کند و ویژگی می باشد که هیچ یک از رقیبان نمی توانند داشته باشند. من هنوز به برخی از مفاهیمش پی می برم، به عنوان مثال زمانیکه Autobackup را انتخاب کردم، پیام “Modify settings or turn it off” را به جای تنظیمات مورد انتظار روی صفحه ی نمایش وضعیت نشان دادم.

بعد از انتخاب دیگر به بازه های زمانی سفارشی و انتخاب های فولدر سوییچ کردم. BackItUp & Burn می تواند داده ها را در رسانه ی محلی یا ذخیره سازی آنلاین Nero ذخیره کند. برنامه ی کاربردی تنها 1 GB برای 3 ماه دارد؛ هزینه ی 25GB سالانه $54.99 می باشد که استاندارد مناسبی برای صنعت می باشد. برای پشتیبانی آنلاین، من SOS Online Backup یا IDrive را توصیه می کنم.
فراتر از کپی: حرکتی به سوی رسانه

آخرین مجموعه ی Nero منجر به گام های بزرگی در رضایتمندی کاربران رسانه می شود که به کاربران اجازه می دهد تا تصاویر، موسیقی ها و فایل های ویدئویی شان را در یک واسط کاربرپسند مشاهده کنند، سازماندهی کنند، ویرایش کرده و پخش کنند. ویرایشگر ویدئویی اش، قابلیت های تقریبا تخصصی مانند ویرایش چندشیاری با فریم های کلیدی ارائه می کند. این مجموعه همچنین دارای پیشرفت هایی در پایداری می باشد. همه ی این موارد به همراه نصب سریع تر و پشتیبانی منحصربفرد از حفاظت دیسک SecurDisc،  Nero Multimedia Suite 10 را انتخاب محبوبی برای نیازهای مرتبط به دیسک نوری و رسانه ی دیجیتالی می سازند.

لینک: pcmag

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. باسلام – من برنامه nero 10 رو از خود سایت نرو دانلود کردم ولی موقع نصب یه eror میده که شما نصب کنید این فایل microsoft.net framework 3.0 kb967328(x86) رو لازم دارید و بعد مجددا نرو رو نصب کنید ……….. حالا این فایل من از کجا گیر بیارم کمکم کنید ممنون میشم .

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *