فعال سازی برنامه DreamScene در تمام نسخه های ویندوز ویستا یا ویندوز 7

  • 1389/5/3
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1

نرم افزار ویندوز DreamScene در نسخه Ultimate ویندوز ویستا موجود بوده و به کاربران این سیستم عامل امکان می دهد یک فایل ویدئویی رابه عنوان تصویر زمینه دسکتاپ قرار دهند. این ویژگی در ویندوز 7 از قلم افتاده  ویندوز 7 فاقد آن است، اما در این مقاله می خواهیم نگاهی به نحوه ی نصب و اجرای برنامه جالب  DreamScenes در تمام نسخه های ویندوز 7 یا ویستا بیاندازیم.

دانلود DreamScenes

اول ، شما باید فایل برنامه DreamScenes آماده برای دانلود را پیدا کنید. خوشبختانه ما این کار را برای شما انجام داده و سایت های خوبی مانند DeviantArt و DreamScene.org را یافتیم که حاوی فایل دانلود برنامه بود. شما می توانید لینک های دانلود را در انتهای این مقاله پیدا کنید. آنها به صورت فایل های فشرده هستند ، بنابراین باید آنها را پس از دانلود فایل از حالت فشرده خارج کنید.

فعال ساز DreamScene در ویندوز 7

اگر شما از سیستم عامل ویندوز 7 استفاده می کنید همچنین می توان از فعال ساز DreamScene ویندوز 7 (با نام Windows 7 DreamScene Activator )استفاده کنید. این برنامه رایگان قابل حمل استفاده از  DreamScene در هر دو نسخه 32 و 64 بیتی ویندوز 7 را امکان پذیر می سازد. کاربران پس از نصب و اجرای  آن میتوانند هر کدام از  فایلهای ویدئویی با فرمت WMV یا MPG  را به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ انتخاب کنند.

به این منظور فایل برنامه Windows 7 DreamScene Activator را دانلود و  از حالت فشرده خارج کنید ( از لینک انتهای مقاله). پس از استخراج ، شما باید به عنوان مدیرسیستم  برنامه را اجرا کنید(run as administrator).پس  بر روی فایل exe راست کلیک کرده و اجرا به عنوان مدیر(Run as administrator) را برگزینید.

بر روی گزینه فعالسازی(Enable) DreamScene کلیک کنید. همچنین این عمل باعث می شود که ویندوز اکسپلورر اگر باز است بسته شده و مجددا باز شود(به این نکته توجه کنید).

برای استفاده از DreamScene خود ، کافیست در  ویندوز اکسپلورر فایل دلخواه برای قرار دادن در دسکتاپ را یافته، روی آن راست کلیک کنید و قرار دادن به عنوان پس زمینه (Set as Desktop Background)را انتخاب کنید.

همین! از DreamScene  در ویندوز 7خود لذت ببرید!

هر چند که راهنمای نصب برنامه می گوید که این نسخه از نرم افزار تنها برای ویندوز 7 ساخته شده ،اما موفق شدیم بدون هیچ مشکلی آن را بر روی ویستا نگارش Home Premium  32 بیتی نصب و استفاده کنیم!

هر زمان دوست داشتید می توانید DreamScene را  توسط راست کلیک کردن بر روی دسکتاپ و انتخاب Pause DreamScene متوقف کنید.

هنگامی که خواستید تغییری در ظاهر دسکتاپ بدهید ، گزینه غیر فعال کردن DreamScene  (Disable DreamScene)را کلیک کنید تا به پس زمینه های قبلی خود باز گردید.

استفاده از پخش کننده چند رسانه ای VLC Media Player

کاربران تمام نسخه های ویندوز 7 و ویندوز ویستا می توانند DreamScene را با استفاده وی ال سی فعال کنند. به تازگی ،در مقاله ای به شما نشان دادیم چگونه در  VLC Media Player یک ویدئو را برای تصویر زمینه دسکتاپ خود انتخاب کنید. از آنجا که در DreamScenes فایلها یا با فرمت MPEG هستند یا WMV ، ما همان تاکتیک را برای قراردادن  آنها به عنوان تصویر زمینه دسکتاپ استفاده می کنیم.به این منظور لازم است چند دستکاری اضافی  در تنظیمات وی ال سی انجام دهیم.

شما نیاز به دانلود و نصب VLC Media Player  دارید اگر قبلا آن را روی رایانه خود نداشته باشید. شما می توانید لینک دانلود را در انتهای مقاله پیدا کنید. بعد از نصب و اجرا، به Tools > Preferences از منوی اصلی بروید.

دکمه ویدئو در سمت چپ را انتخاب کرده و سپس خروجی ویدئو DirectX (DirectX video output) را از فهرست کرکره ای Output انتخاب کنید.

بعد ،گزینه تمام(All) را  در زیر بخش تنظیمات نمایش (Show Settings)در سمت چپ پایین برگزیده و سپس دکمه ویدئو در سمت چپ  را انتخاب کنید.بعد هم گزینه نمایش عنوان فیلم(Show media title) را از تیک کنارش بردارید. این کار سبب می شود برنامه وی ال  سی از نشان دادن عنوان فیلم بر روی صفحه نمایش هر بار که فیلم دوباره تکرار می شود جلوگیری کند. بر روی ذخیره(Save) کلیک کنید و در نهایت هم  وی ال سی را راه اندازی مجدد نمایید.

حالا قصد داریم فایل ویدئویی مورد نظر  را به لیست پخش اضافه کنیم تا به طور مداوم فایل پخش و تکرار شود.با رفتن به View > Playlist  از منو این کار را آغاز می کنیم.

دکمه اضافه کردن فایل(Add file) در پایین پنجره لیست پخش را انتخاب کنید و Add file را برگزینید.

محل  فایل  مورد نظر خود را پیدا کرده و روی Open کلیک کنید.

با کلیک بر روی دکمه  Loop  در پایین پنجره اجازه می دهیم تا فیلم پس از اتمام دوباره شروع شود و این چرخه ادامه یابد .

حال ، آماده پخش فایل ویدیویی هستیم. پس از اینکه فایل شروع  به پخش کرد باید به منوی Video > DirectX Wallpaper رفته و بعدش هم برنامه وی ال سی را کمینه کنید.

اگر شما در ویندوز خود از پوسته های Aero  استفاده می کنید، احتمالا پیام هشداری از سوی ویندوز نشان داده شده و ویندوز به طور خودکار به پوسته پایه(basic) تغییر شکل می دهد.

اگر فایل ویدئویی شما کوتاه است و تکرار مداومش حوصله شما را سر می برد، بهتر است چند فایل  مختلف را به فهرست پخش خود در وی ال سی افزوده و تمام فهرست پخش  را در حالت تکرار قرار دهید. فقط یادتان باشد  که روی دکمه Loop All کلیک کنید تا برنامه تمامی فیلم ها را یک بار پشت سر هم پخش کند و پس از اتمام از ابتدا این کار را انجام دهد.

حالا ما یک پخش تر و تمیز  از پخش DreamScene روی کامپیوتر خود داریم. یکی دیگر از ترفند های جالب این است که می توانید با وی ال سی از صحنه های مورد علاقه فیلم خود اسکرین شات گرفته  و آنها را به عنوان پیش زمینه دسکتاپ قرار دهید!

وقتی خواستید دوباره به  پس زمینه قدیمی خود بازگردید، وی ال سی را بیشینه کرده ،به Video رفته و  دوباره  DirectX Wallpaper  را انتخاب کنید تا تصویر زمینه ویدئویی خاموش شود. گاهی اوقات پس از این کار با صفحه نمایش سیاه رنگی روی دسکتاپ مواجه می شویم و آنگاه مجبوریم به صورت  دستی تصویر زمینه خود  را به حالت عادی باز گردانیم،حتی بعد از خاموش کردن تصویر زمینه DirectX.

توجه : به یاد داشته باشید که استفاده از روش وی ال سی مقدار زیادی از حافظه رایانه را اشغال می کند، پس اگر سعی  به استفاده از ان  روی سخت افزار قدیمی یا دستگاه هایی با حافظه و پردازنده ضعیف مانند نِت بوک ها(netbook) داشته باشید ، مسلما نتایج خوبی از این روش نخواهید گرفت. ما همچنین سعی در استفاده از روش وی ال سی در ویندوز ایکس پی داشتیم، اما متاسفانه نتوانستیم از این روش در ایکس پی استفاده نماییم. اگر شما نظری در این مورد دارید، به ما اطلاع دهید.

در حالی که به قابلیت DreamScene در  ویندوز ویستا هرگز به طور عمیق پرداخته نشد، ما این قابلیت را برای دادن کمی تنوع به میز کار بر روی هر نسخه از ویندوز ویستا یا ویندوز 7 جالب و مناسب یافتیم. شما هم بهتر است امتحانش کنید.

دریافت فایل

–       دانلود نرم افزار DreamScenes از سایت Dreamscene.org

–       دانلود نرم افزار DreamScenes از سایت DeviantArt

–      دانلود VLC media player

–       دانلود فعال ساز DreamScene ویندوز 7

منبع:howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *