معرفی ده طراحی مفهومی برای ماوس

  • 1389/5/10
  • محمدرضا ارجمندی
  • 4

ماوس که به مثابه دست مجازی کاربران رایانه می باشد از زمان ظهور خود تا به امروز شاهد طراحی های نوآورانه ای برای خود بوده و بعضی طراحان این ایده های مفهومی با طرح هایی که در ابتدا بسیار عجیب و غریب به نظر می رسیده موفق به کسب اعتبار و شهرتی در عرصه طراحی شده اند. آری، درباره  موش واره باشکوه رایانه صحبت می کنیم! از  جزئی از دستگاه کامپیوتر که از طراحی ساده و بی آلایش تا طراحی  خلاقانه و فوق پیچیده متنوع است، ماوس کامپیوتری که در طی سال ها به نوعی تکامل یافته است و روز به روز هم دوست داشتنی تر می شود. در این مقاله قصد داریم  با 10 طرح خلاقانه برتر در  زمینه طراحی موشواره به انتخاب سایت طراحی Yanko Design آشنا شویم.

10-ماوس بی سیم نوری OM؛  طراحی: Lukasz Natkaniec

OM  نوعی موس اپتیکال است که فوق باریک و از نوع بی سیم است. حداکثر ضخامت آن  تنها 10میلی متر  بوده و بدنه بسیار عریض برای جای گیری مناسب در تمامی سطح کف دست داراست.

9- Bendy M؛ طراحی: Kim Hye-shin

فارق از هر هیاهوی ماوس های مفهومی، ماوس  Bendy M به ما وسیله ای پایه ارائه می دهد که در واقع نوار بلندی به سبک «اثر با لبه بی نهایت» است.اگر چه این سبک طراحی وعده قرار گیری مناسب در هر دستی را نداده است اما می توان امیدوار بود صرفا برای مسافرانی که همیشه شکایت حمل ماوس های بزرگ دارند ابزاری مفید است.

8- Toe Mouse؛ طراحی: Liu Yi

کاربر معلولیت دست دارد؟، مشکلی نیست ! با این شکل طراحی ماوس می توان به جای انگشتان دست از پا و انگشتان آن استفاده کرد و به راحتی با رایانه کار کرد! این ماوس به خصوص برای کاربرانی با معلولیت اندام فوقانی طراحی شده است.

7- G-Spot Mouse؛ طراحی: Andy Kurovets

این طرح خلاقانه از طراح باذوق اندی کورووتس ما را یاد اسباب بازی های پر زرق و برق بچه ها می اندازد ، ولی خوب طراح فکر کرده ترکیب طراحی موش واره با اسباب بازی می تواند به معجونی مست کننده و سحر آمیز منجر شود! و حق با اوست! موس G-Spot یک «گوی قدت» دارد که قادر است شما را به طور مستقیم به وب سایت مورد علاقه خود هدایت کند…. درسته! سبک طراحی خاص این ماوس نیز آدم را یاد عشقبازی با معشوق می اندازد!

6- eVouse؛  طراحی: Marcial Ahsayane

من شخصا فرم eVouse را تحسین می کنم. البه نمی دانم چقدر عملی خواهد بود که آن را به عنوان یک قلم  برای رندر کردن در رایانه به کار بگیریم ، اما شکل براق و شیشه ای مانند آن بی شک پیشنهاد وسوسه برانگیزی برای جایگزینی فرم نیمکره مانند یکنواخت و خسته کننده موشواره ای است  در حال حاضر روی میز رایانه من نشسته  است!

5-ماوس طرح چوب؛ طراحی: Alest Rukov

بررسی استفاده از مواد مختلف در ساخت ماوس هم می تواند دارای جذابیت هایی باشد. به عنوان مثال ماوس های چوبی در اینجا ملاحظه می کنید یک خلاقیت کاملا جدید است.

4- Apple Slim Mouse ؛ طراحی: Yeh Tryi

با طراحی صاف و صیقلی و لبه هایی به فرم لوگوی اصلی اپل، خلاقیت این نسخه ماوس با پوشش  آلومینیومی روی سطحش عالی به نظر می رسد. این ماوس را با یک تنظیم کوچک هم می توان به شکل غلتطکی در آورد با دقت (dpi  400) و هم به شکل لیزری با دقت (dpi  1600)و همچنین می توان در نسخه های پلاستیکی براق نیز آن را سفارش داد.

3- Memory Mouse طراحی: Miji Rhoe

این ماوس به سبک توپ هاکی  ممکن است افراد خاصی  (و نه هر کسی)را به سوی خود جذب کند، اما طراح آن آقای Miji Rhoe همچنان به توسعه و کار بیشتر روی این فرم مصمم است. نتیجه  این افکار ماوسی شامل حافظه جانبی بود! فکرش را بکنید سیم دار بودن یک وسیله با قابل قابل حمل بودن چه پارادوکسی دارد! با این وجود، ایده خلاقانه ای است!

2- Jelly Click Mouse؛ طراحان: Bongkun Shin, Heungkyo Seo, Jiwoong Hwang و Wooteik Lim

غیر معمول ترین ژله ای که تا حالا دیدم ژله ای مصنوعی با دکمه های کلیک ماوس است! در هنگام کار با این ماوس شما هیجان یک کودک برای باد کردن توپ بادی خود را خواهید داشت چرا که باید آن را متورم کنید تا بشود از آن استفاده نمود . حیف که این ماوس فقط یک مفهوم است و هیچ گاه تولید نمی شود!

1-iContact ؛ طراحان: Eun-Gyeong Gwon  و  Eun-Jae Lee

دشوار نیست زمانی در آینده را تصور کنیم که در آن شما از یک لنز تماسی بر روی چشم خود استفاده می کنید و به جای دست از چشم برای انجام کار ها در کامپیوتر و (احتمالا با پلک زدن به جای کلیک کردن!!) استفاده می کنید. این مسائل در این طرح لحاظ شده. خلق تکنولوژی ساخت ماوسی مانند iContact از نظر عملی می تواند کابوسی برای یک مهندس سخت افزار باشد ، اما این امر خلاقیت طراحی محصول را برای یک طراح محدود نمی کند!

منبع: yaknodesign

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. فقط زیبا به نظر می رسند.
    به نظرم نیاز به تولید ماوسی که طبی باشه (مثل کفش طبی!!!) وجود داره، من و خیلی از دوستان که به درد دست دچار شدیم، مخصوصا دردهای مچ و کف دست.
    با توجه به افزایش زمان استفاده روزانه از کامپیوتر و ماوس برای بسیاری از مردم باید ، یه ماوس جدید تولید بشه…نمی دونم شاید پد جدید اپل ، درد دست به همراه نداشته باشه.

  2. بهتر نبود رسم امانت داری رو تو قسمت ۷- G-Spot Mouse؛ رعایت کنین؟ملت که احمق نیستن!

    1. سلام منظورتون از امانت داري چيه دوست من؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *