جستجو و کشف نامهای دامنه با DomainSeeker

  • 1389/5/26
  • محمدرضا ارجمندی
  • 0

پس از نوشتن مقاله ای در مورد چگونگی کنترل هویت آنلاین شما با یک وب سایت بیوگرافی، یکی از خوانندگان عزیز نقطه نظر قوی و کاربردی ارسال کرده بود.او به این نکته اشاره داشت که با رشد سریع و نجومی سایت های اینترنتی و  انتخاب نام های دامنه منحصر به فرد و مناسب و معقول  برای هر کدام در هر ثانیه چشم بر هم زدن، به نظر میرسد در آینده هیچ نام دامنه خوبی  باقی نماند!

در واقع ، این بحث کاملا منظور نوشتن این مقاله نیست. زیرا هنوز 26 حرف الفبا و  میلیون ها  ترکیب این حروف برای ساخت  کلمه  مناسب برای نام دامنه عالی وجود دارند ، اما اینکه آیا آن نام ها قبلا استفاده شده اند یا خیر، یک چالش واقعی است.

در وب سایت makeuseof  ، ما تعدادی از ابزارهای بسیار خوب برای جستجوی تمامی نامهای دامنه که می تواند در تسریع روند  نام گذاری کمک کنند را پوشش داده ایم ، مانند مقاله تد که فهرستی از 6 دامنه ساز برتر را معرفی کرده و مقاله خوب Saikat در زمینه 10 ابزار جستجو غیر معمول نام  دامنه که شما می توانید با داشتن یک ایده استفاده کنید. با این حال ، بسیاری از این ابزارها دو جنبه از پژوهش را یک جا پوشش نمی دهند : اول، شیوه انتخاب نام و دوم ، پیدا کردن دامنه های مطابق با نام  ثبت نشده.

طوفان ذهنی نام دامنه ها با برنامه Domain Seeker

برنامه Domain Seeker یک بسته نرم افزاری رایگان ارائه شده توسط شرکت خدمات وب Springboard است. من عاشق Domain Seeker  هستم چرا که شما را از طریق روند فکروبکر ناگهانی به ایده های جالبی از نام دامنه از طریق جستجو تمامی نامهای دامنه و شناسایی نهایی نام دامنه در دسترس شما به این امر رهنمون می سازد.

وقتی که شما برای اولین بار Domain Seeker را نصب و اجرا می کنید، یک صفحه نمایش اصلی تقسیم شده به  پنج ستون کشف  می کنید. این ستون ها نشانگر پروفایل های دامنه با سطح  بالا ، پایین  و  متوسط  و ، دامنه های ثبت شده و دامنه های ذخیره شده می باشند.

سطح  پروفایل دامنه توسط تعداد کاراکترهای عنوان تعیین می شود. عناوینی با 4 کاراکتر یا کمتر سطح بالا (high) هستند (بسیار ارزشمند) ، بین 5 و 7  کاراکتر سطح متوسط و 8 کاراکتر یا بیشتر سطح پایین محسوب می شوند. دلیل این سطح بندی این است که هر چه تعداد کارکترهای  کمتری در نام دامنه داشته باشیم ، بازدید کننده نام دامنه  را بهتر به یاد خواهد داشت و این برای ما ارشمندتر است.

دامنه های سطح بالا بیشتر توسط وب مسترها ( طراحان سایت های اینترنتی ) جستجو می شود. نرم افزار بیشتر بر دامنه با پسوند سطح بالای (TLD)دات کام و دات نت  متمرکز است، اما اگر شما به منوی  Options  و سپس Settings بروید شما می توانید پسوندهای اضافی را در جدول پسوندها اضافه و فعال کنید.

برای پسوندهای. com  و.net ، برنامه DomainSeeker کمی در تعیین اینکه آیا دامنه ها ثبت شده است یا نه با مشکل روبه رو است. نرم افزار راه بازگشتی برای این ناکار امدی قرار داده به طوری که در هنگام نمایش دادن نتایج بیش از حد برنامه توسط سرور مسدود نمی شود. اگر شما یا پیام های خطای سرور مواجه شدید ، شما می توانید جریان  پروسه ها را کنترل  کرده و مقدارش رابه چیزی بالاتر از 25 میلی ثانیه افزایش دهید تا پیام های خطا دیگر نمایش داده نشوند.

در صفحه اصلی DomainSeeker ، لیست کرکره ای کنار “Search Type”   انواع جستجوی در دسترس رافراهم می کند. آنهایی که ما قصد  پرداختن بهشان را داریم:بازدید (Browsing) ، تولید(Generating) ، و فهرست کامل کلمات است.

هنگامی که شما گزینه Browse  را  انتخاب می کنید ، پنجره جدیدی باز می شود که در آن شما به معنای واقعی کلمه می توانید با استفاده از موتور های جستجو متعدد ، از جمله برخی از موتورهای جستجوی دامنه مانند JustDropped یا DeletedDomains. به جستجو بپردازید.همانطور که برای کلمات کلیدی که شما علاقه مند به انتخاب برای نام دامنه هستید جستجو می کنید، نرم افزار به طور خودکار شروع به تولید فهرست مرتبط با نام های دامنه ثبت شده و ثبت نشده.می کند

در بازگشت به صفحه اصلی ، اگر شما گزینه جستجوی “Generate names”  را انتخاب کنید، پنجره جستجوی جدیدی باز می شود که به شما  امکان طوفان ذهنی برای ایجاد  نام دامنه تصادفی بر اساس کلمه کلیدی که شما علاقه مند به آن هستید می دهد. این گزینه ابزار مورد علاقه من در بسته ی نرم افزاری است به دلیل حجم بالای نام دامنه های امکان  پذیر که برنامه خلق می کند به عنوان مثال ، من تایپ کردم: “Droid” برای یافتن نام های دامنه امکان پذریری که من ممکن است برای وب سایتم در مورد تلفن همراه آندروید استفاده کنم ، و خالق نام دامنه بیش از 10،000 مورد امکان پذیر برایم لیست کرد!

این یک روش طوفان مغزی در بهترین نوع خود است. سپس  Domain Seeker  شروع به تجزیه و تحلیل لیست نام های دامنه بالقوه ممکن و مرتب سازی  آنها در صفحه اصلی در زیر ستون های  ثبت شده ، پروفایل سطح بالا،پایین و متوسط می کند. در حالی که تعداد موارد لیست شده در پروفایل سطح بالا کاملا نادر  و کم است ،اما تعداد زیادی نام دامنه با سطح متوسط برای استفاده ما وجود دارد.

هنگامی که هر نام دامنه در دسترسی که دوست دارید انتخاب کردید، فقط روی ان کلیک کنید و آنها را به ستون “Saved Domains” بکشید. حالا ، اگر شما از صفر شروع کرده و حتی نمی دانید چه وب سایتی می خواهید ایجاد کنید ، اما در عوض شما به دنبال ایده های خلق وب سایت هستید، شما می توانید از گزینه های جست و جو “Full Word List” را انتخاب نمایید. این قابلیت در واقع از طریق لیست کردن کل کلمات موجود در زبان انگلیسی و جستجو تمامی نامهای دامنه موجود، و سپس مرتب کردن آنها را در پروفایل های مجزا انجام می شود

این یک نوع  جستجوی بسیار گسترده است که به زمان بسیار طولانی برای انجام کامل نیازمند است ، بنابراین اگر شما ایده مشخص تری از نوع ژانری که شما علاقه مندید دارید، ممکن است گزینه بهتر استفاده از نوع جستجوی “Custom List”  باشد. این ویژگی بسیار جالبی است که از طریق کلمات موجود در یک فایل متنی انجام شده و از این واژه ها برای انجام جستجو برای  نام های دامنه های موجود استفاده می کند.

لیست های موجود که با نرم افزار DomainSeeker نصب شده شامل لیستهایی  مانند فیلم ها ، اسطوره ها ، عبارات رایج و حتی تمام کلمات موجود در فرهنگ لغت است. اگر لیست را که می خواهید نمی بینید ، یک فایل متنی از موضوع دلخواه خود ، با همه کلمات کلیدی که به ذهنتان می رسد ایجاد کرده ، و سپس آن را در پوشه Wordlists  در دایرکتوری برنامه DomainSeeker  ذخیره کنید.

نرم افزار فایل متنی را غربال کرده، سپس از سرور WHOIS برای تشخیص اینکه  کلمات کلیدی مناسب برای دامنه ثبت شده است یا نه  کمک می گیرد، و پس از آن هر نوع نام دامنه ثبت نشده  را در ستون پروفایل مناسب مرتب می کند.در بین برنامه هایی که من تا کنون استفاده کرده ام، . DomainSeekerتا حد زیادی ، یکی از بهترین برنامه های کاربردی نصب شونده روی رایانه برای ایجاد طوفان مغزی  ودادن ایده برای نام  دامنه وب سایت جدید و چک کردن اینکه آیا امکان استفاده از این نام  دامنه وجود دارد یا نه می باشد.

آیا تا کنون DomainSeeker را امتحان کرده اید؟ آیا دوست دارید که نام  دامنه ای با آن انتخاب کنید؟ آیا شما پیچ ابزار جستجوی نام  دامنه بهتری سراغ دارید؟ دیدگاه های خود را در بخش نظرات زیر وارد نمایید.

منبع:makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *