نگاهی به Arc Touch ؛ ماوس لمسی مایکروسافت

  • 1389/6/15
  • محمدرضا ارجمندی
  • 1


مایکروسافت به تازگی نسخه جدیدی از ماوس آرک را رونمایی کرد که  Arc Touch Mouse  نامگذاری شده،  که «اولین ماوسی است  که طراحی مسطح برای حمل و نقل آسان و طراحی ارگونومیک برجسته برای راحتی کار هر دو را با هم دارد.» این ماوس تنها با یک لمس انگشت به سرعت از حالت  مسطح به شکل کار که حالتی قوسی است تغییر شکل می دهد در نتیجه این طراحی حمل  ماوس در فضاهای کوچک مانند کیف های باریک و همچنین کار با ان بسیار جذاب است. همچنین پس از اتمام کار با ماوس فقط کافی است آن را مدتی به حال خود رها کنید تا ماوس از شکل قوسی دوباره به حالت مسطح برگردد! دوباره با یک لمس ماوس اماده کار می شود! این محصول از نظر قابلیت حمل بسیار بهتر از ماوس آرک قبلی که تاشو بود می باشد.

از ویژگی های ماوس جدید آرک مایکروسافت می توان به نوار اسکرول تمام لمسی (به جای چرخ اسکرول) اشاره کرد که به کاربران اجازه می دهد پیمایش خود را با یک لمس و حرکت انگشت کنترل کنند. این  محصول از تکنولوژی BlueTrack بهره گرفته  که اجازه ردیابی مجازی در هر سطحی را به ماوس داده  و همراه با فرستنده و گیرنده نانوی کوچک مغناطیسی چفت شده که به راحتی در کف موس جای گرفته طراحی  شده. با دو باتری سایز  AAA  می توان از ماوس آرک تاچ بیش از 6 ماه استفاده کرد!

ماوس آرک تاچ مایکروسافت  69.95 دلار قیمت دارد.

« استفاده از تکنیک  سنجش خازنی و نوار سنسور در این ماوس سبب شده  نوار اسکرول به هر موقعیت و تغییر سرعت انگشت کاربر به دقت پاسخ داده ، و پیمایش دقیق تر، و با کنترل بیشتری، صرف نظر از  میزان سریع یا آهستگی حرکت انگشت، فراهم آورد. نوار اسکرول همچنین دارای سه “دکمه” ضربه ای برای استفاده کاربر از قابلیت های اضافی می باشد: بالا بردن صفحه (page up) ، پایین بردن صفحه (page down) و قسمت کلیک وسط که این سه دکمه قابل برنامه ریزی به دیگر گزینه ها برای استفاده از  هر عملکرد دیگری که کاربر از  ماوس  انتظار دارد می باشند.»

به نقل از : مایکروسافت

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *