اضافه کردن Bookmark ها از فایرفاکس و گوگل کروم به Internet Explorer 9

  • 1389/7/2
  • مهدی صمصامی
  • 2

نسخه جدید مرورگر مایکروسافت یعنی Internet Explorer 9 مدتی است که به صورت آزمایشی یا Beta انتشار یافته است. اگر شما هم یکی از کسانی باشید که همیشه دنبال یافتن بهترین مرورگر هستید، شاید بخواهید مقداری از وقت خود صرف جستجو در و بر انداز کردن IE9 کنید. در این صورت اگر از مرورگرهای دیگری مانند فایرفاکس و کروم استفاده می کردید باید Bookmark ها و یا تاریخچه های جستجوی خود را در IE9 داشته باشید. در این مطلب روش انتقال اطلاعات مربوط به Bookmark ها را از فایرفاکس یا کروم به Internet Explorer 9 آموزش خواهم داد.

اضافه کردن Bookmark های فایرفاکس

برای این بخش من از فایرفاکس نسخه 3.6.10 و IE9 نسخه 64 بیتی استفاده کرده ام.

ابتدا بیاید نگاهی به اضافه کردن Bookmark های فایرفاکس به IE9 بیندازیم. برای این کار فایرفاکس را باز کنید و از منوی Bookmarks گزینه Organize Bookmarks را انتخاب کنید.


بر روی گزینه Import and Backup در قسمت بالای پنجره باز شده کلیک کنید و سپس از گزینه Export HTML را انتخاب کنید.


سپس مجموعه Bookmark های فایرفاکس تان را در یک مکان مناسب در هارد دیسک خود ذخیره کنید.


پس از آن اینترنت اکسپلورر را باز کنید و کلیدهای Alt+T را از روی صفحه کلید فشار دهید تا منوها برای شما نمایش داده شوند. سپس از منوی File گزینه Import and export را انتخاب کنید.


در پنجره Import/Export Settings گزینه Import from a file را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که یک گزینه Import from another browser برای دریافت از مرورگرهای دیگر وجود دارد، ولی با این حال من نتوانستم از این گزینه بر روی سیستم 32 بیتی یا 64 بیتی استفاده کنم.


پس از آن در بخش بعد، قسمت هایی را که میخواهید اضافه کنید را انتخاب نمایید. شما می توانید علاوه بر Bookmark ها، Feed ها و کوکی های فایرفاکس را هم به IE اضافه کنید؛ اما در این قسمت هدف ما فقط اضافه کردن Bookmark ها است که در اینترنت اکسپلورر Favorites یا علاقه مندی ها، نامیده می شود.


اکنون محلی را که قبلا Bookmark های فایرفاکس را در آن ذخیره کرده بودید، وارد کنید.


سپس با انتخاب مقصد Bookmark ها، بر روی دکمه Import کلیک کنید.


انجام این کار فقط به 1 یا 2 ثانیه زمان نیاز دارد! تمامی صفحات Favorite شما در IE9 Beta اضافه نمی شوند.


نکته : به یاد داشته باشید که من امکان اضافه کردن Bookmark ها را به صورت مستقیم از مرورگر دیگر در بخش Tools امتحان کردم؛ با این حال وقتی که این مورد را با IE9 نسخه 32 و 64 بیتی در ویندوز 7 نسخه های 64x و 86x امتحان کردم، هر بار با پیغام خطای زیر روبرو شدم. دلیل این خطا این است که اینترنت اکسپلورر Bookmark ها را به طور مستقیم از مرورگر اضافه نمی کند و آن ها با استفاده از فایل اضافه می کند. توجه داشته باشید که اینترنت اکسپلورر 9 هنوز در حالت آزمایشی قرار دارد و امیدواریم که این مشکل در نسخه پایدار به کلی حل شود.

اضافه کردن Bookmark های گوگل کروم

اضافه کردن Bookmark های گوگل کروم به IE9 مانند روش قبلی است. کروم را باز کنید و بر روی آیکون آچار در بالا و سمت راست پنجره کلیک کنید و گزینه Bookmarks manager را انتخاب کنید.


وقتی بخش مدیریت Bookmark ها اجرا شد، بر روی قسمت Organize کلیک کرده و گزینه Export bookmarks را انتخاب کنید.


فایل مربوط به Bookmark های گوگل کروم در یک محل مناسب در کامپیوتر ذخیره کنید و سپس کروم را ببندید. اکنون IE9 را اجرا کنید و مانند قبل کلیدهای Alt+T را بفشارید و از منوی File گزینه Import and export را انتخاب کنید.


دوباره گزینه دوم یعنی Import from a file را انتخاب کنید.


در بعد گزینه Favorites را انتخاب کنید.


محل ذخیره فایل مربوط به Bookmark های کروم خود را مشخص کرده و بر روی Next کلیک کنید.


سپس پوشه مقصد را انتخاب کرده و بر روی Import کلیک کنید.


اکنون Bookmark های گوگل کروم در اینترنت اکسپلورر 9 در دسترس هستند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید.


اگر شما تازه کار با IE9 شروع کرده اید، به احتمال زیاد نیاز خواهید داشت تا Bookmark های خود را از مرورگرهای دیگر مثل کروم و فایرفاکس به آن اضافه کنید. امیدوارم پس از انتشار نسخه نهایی IE9، امکان اضافه کردن Bookmark ها و … از مرورگرهای دیگر به صورت مستقیم، در اینترنت اکسپلورر موجود باشد.

اگر شما با IE9 آشنایی ندارید و از آن استفاده نکرده اید می توانید از مقاله گویا آی تی مربوط به این مرورگر استفاده کنید.

منبع :  www.HowToGeek.com با ویرایش از گویا آی تی

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. ممنون مرسی از مطلب تون . البته من برای برعکسش میخواستم و میخواستم از اینترنت اکسپلوره به فایر فاکس اضافه کنم که با مطلب تون تقریبا فهمید باید چکار کنم . و بعد Bookmarks و انتخاب گزینه Organize Bookmarks که البته در نسخه 5.1 فایر فاکس روی گزینه import and Bake up کلیک کرده و روی Import HTML کلیک میکنیم و گزینه Internet explore انتخاب میکنیم که اینطوری میتونیم Favorites به فایر فاکس اضافه کنیم

  2. سلام من وقتی صفحه ای را به favorite اضافه میکنم بعد از خاموش و روشن کردن و وارد شدن به ie9 در لیست favorite پاک شده است.
    لطفا” راهنمایی کنید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *